Trabento diary

Europe » France » Aquitaine » Bordeaux
June 23rd 2008
Published: June 23rd 2008

20.Juni Fredag

Vi vokna 7 om morran, bare sovet et par timer... men bedre en ingen ting... Andreas hadde ikke såvet no serlig bra og var gansje lam i armen.. så vi pakket opp telt og poser i en fei og kom oss avgårde.. peila gps'en in på et sykehus i San Sebastioan og var der iløpet av 30 min.. Vente tiden var kort og Andrebo ble godt tatt hånd om, fikk tilogmed en saftig stivkrampe sprøyte i rompa... hehe.. Så dro vi avgårde ned mot sentrum... Det var første gang iløpet av turen hvor vi hadde vært oppe så tidlig om morran, så for en gangs skyld kunne vi tasse litt rundt uten å stresse med å komme oss avgårde no sted... det var en helt sinsykt fantastisk dag... vi satt oss ned på en kafe og spiste litt, gikk å så litt i noen buttikker og kjøpte mat og vann som vi kunne ta med oss videre, jeg tok også med meg en 10 år gammal brandy jeg fant... Så loka vi ned på by stranda for å titte litt... Vi hadde jo sinsykt lyts til å ta os en dukkert men syntes det var litt vel høy stress faktor på denna by stranda, og Andreas kunne jo heller ikke bade på grunn av armen.. men uansett så bestemte vi oss for å kjøre litt oppover kysten og inn i frankriket, til en by som het St.Jean de Luz... og det gjorde vi rett i... den byen er det jeg kaller ferie idyll... et par lange hvite sand strender ved siden av en sjarmerende liten by.. viste seg jo også at det var et ettertrakted ferie sted for franskmenn tilogmed.... Så vi fant oss ei lita koselig strand og satt oss ned... Andreas var raskt oppe med sin solfaktor 50, og dum som jeg er lot jeg være å smøre meg.... Og der lå vi å purka i sola... Vi spiste og drakk litt, titta på toppløse franske kvinner og jeg fikk tatt meg et bad.. der var vi i ca 2 timer, og selfølgelig, når vi dro derfra så hadde vi begge blitt rimelig solbrente... Heldigvis hadde Anrebass med seg alovera afterburn, tydligvis ikke første gang han hadde blitt brent... hehe... vi bestemte oss for å prøve å finne en internett kafe så vi kunne lete etter en soffa å sove på for natta... Så vi begynte å spørre rundt på stuttrende franskengelsk, som utrolig nok funket veldig bra.. det forsto oss, og vi forsto dem på sett og vis... så etter litt om og men, så befant vi oss på en internett kafe...Vi satt der i en times tid og fikk tak i en ledig soffa hos en viss Frank Ortega i Bourdeaux... så vi slang oss in i bilen og kjørte avgårde... 2 timer senere var vi framme i byen.. Traffikken var total kaos, små gater med undrevis av biler, umulig å finne parkering... så vi kjøret rundt kvartalet 4-5 ganger og ga opp tilslutt... Vi ringte frank og sa at vi kom for å legge fra oss bagasjen og kjøre videre for å finne parkering... Men det viste seg derretter at frank eide sin egen blokk og hadde parkering til oss inne i hans garasje... den var utrolig tight, og det var så vidt at andras greide å rygge bilen inn... Frank var en herre man i 30 åra som hadde kjøpt blokka som et oppussings objekt, og det var det det var.. det gjenstår masse arbeid, men det var velidg hjemme koselig der han hadde fått pussa opp.. Frank i seg selv var super grei og imøtekommende.. Vi prata masse, og han var veldig interesert i hvor vi hadde vært og hvor vi skulle... så fortalte han oss om hvordan hans turere hadde vært, blandt annet til new york, som han digga... Etter en lang prat så dro han oss med ut på en by vandring, for det var det det var... han viste oss alt... jeg mener alt, på 2 timer... vi rakk tilogmed en kebab på veien... men du kan jo si at vi var ganske gåene etter turen var ferdig så det blei et par pils for å så rusle himåt... dette viste seg å bli en natt vi alle sov godt... andrebass hadde nemelig kjøpt seg øreplugger... så nå fikk guttebassen sove... og jeg snorke.. å da må man jo være fornøyd.. eller hva?

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb