ROUFFACH


Advertisement
France's flag
Europe » France » Alsace » Rouffach
March 17th 2011
Published: December 27th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

BRAUNEBERG-ROUFFACH


Geo: 47.9571, 7.2994

GUN 14 GUNLERDEN PERŞEMBE
Sabah
erkenden uyandım.
Acilen toparlanmaya başladık.
5 günlük dağınıklığı toparlamak kolay değil.
Hep içimde "bir şeyler unuttum" korkuları yaşıyorum.
Hele saatimi bundan önceki otelde unutunca ...
sabıkam nedeniyle de korkuyorum.
Mal önemli değil ama salaklığıma kızıyorum.
Kahvaltı da Görges yine harikalar yarattı.
Kahvaltıdan sonra eşyaları arabaya yükledim.
Sıra Görgesgillerle ayrılmaya geldi.
Salya sümük bir ayrılış ..
Yine bekleriz'ler....
Misafir kitabına yazan ilk Türk aile olduk.
Gel gelelim Barbara faturayı getirdi ve avucunu açıp ödememizi bekledi.
Şaşırdım zira bu yeri booking.com'dan seçmiştim.
Parayı oraya ödediğimi söyledim.
Böyle bir şeyin olmadığını iddia edince.
İçime şüphe düştü.Booking'i bir arayayım dedim.
Öğreniyoruz ki her ne kadar kart numaramızı yazıp meblağı onaylasak ta ...
bu paranın tahsil edildiği anlamına gelmiyormuş.
Dolayısıyla buraya bir ödeme yapılmamış.
Tabi çıkarıp ödedik.
Fakat konuyu yadırgadım.
Ancak şimdi extreleri izlemek gerek.
Çift ödeme var mı, yok mu ? diye.
Bu işlerde daha öğreneceğimiz çok şey var..
Dün para bozmamış olsaydım bu parayı ödemek için para bozmak gerekir ve programladığınız gibi yola çıkamazsınız.
Hesaplarınızı buna göre yapmadıysanız zor durumda kalabilirsiniz ...
en azından keyfiniz kaçar..
Yola çıktık ...
çok rahat bir yolculuktan sonra önce Saarbrucken i geçerek Fransa'ya girdik.
Bu arada söyleyeyim Fransız Kara yolları müdürlüğü ciddi ciddi felsefeye dalmış.
Yollardaki levhalarda "erken kalkan yol alır" "yavaş giden menzile varır" gibi yazılar yazmışlar.
Bizde olsa şöyle olabilir "yol ver şaşkına.... gitsin Allahaşkına" ya da "Son durak, kara toprak" falan gibi şeyler..
Geçen gelişimizde bu numaralar yoktu ...
Strasbourg'a uğramadan 2007 de gerçekleştirdiğimiz Fransız şarap yolu'nun başlangıcı sayılan Molsheim'a vardık.
Biliyorum kent isimleri benziyor ama artık Fransız kesimindeyiz.
Ve birden bire kalabalık arttı.
Burada yol kenarında bir Mc Donalds bulduk.
Adam almıyor ..kalabalık kıyamet..sıralar filan var.
Alışamadık ortama..Biz o kadar gün inzivaya çekilmişiz meğerse...
İçeride Türk çocukları avaz avaz yerlerde sürükleniyor.
Turbanlı anneler hiç umursamadan hamburgerleri lüpletiyor..
Çocukların gürültüsü tahammül fersah.
Hemen aklıma ABD zencileri geldi nedense ..
Biliyorsunuz ki oradaki zenciler her halde yapılan baskılardan korunmak adına şatafatlı isimler seçmişlerdir.
Washington,Lincoln vb başkan isimleri çok revaçtadır zenciler arasında ( zenci dediğime bakmayınız hiç bir ırkçı eğilimim yoktur)
Diyorum ki acaba bizim çocuklar da artık Mustafa Kemal de Gaulle,Şaban Chirac,Sümeyye Jean D'arc aşamasına geçtiler mi ?
Yemekten sonra Fransız şarap yolu na girdik.
Buralarda daha önce fink attığımız için her yer tanıdık ve bildik..
Geçen sefer Eguisheim'de kalmıştık.
Bu kez Rouffach'ta kalmağa karar verdik.
Rouffach 'ı daha önce ziyaret etmiştik ve hoşumuza gitmişti.
Otelimiz çok güzel ve çok hoşumuza gitti.
Odamızı ancak 15:00 te verebileceklerini söyledir.
Biraz dolaştık ortalarda ve bir cafede biraz vakit öldürdük.
Otele döndüğümüzde odamız hazırdı.
3 .katta ve tavan arasında çok hoş bir oda vermişler.
Hemen yayılıverdik.
adres:
http://www.alavilledelyon.eu/hostellerie-ville-de-lyon/
Bu akşam otelde yemeğe karar verdik.
Chez Julien diye havalı bir lokantası var otelin.
İçerisi kalabalık kıyamet .."Rezervasyon var mı ?" numarasına geçtiler ..
Hemen "Fransızlarla konuşma moduna" geçtim.
Gözlerinin içine bakarak otel müşterisi olduğumu söyledim.
Hemen toparlandılar.
adres:
http://www.chez-julien.com/espace-reception/
Garson kızın, alakasız yemekleri satmak konusundaki tüm saldırılarını püskürterek istediğimiz yemekleri özgür irademizle seçtik.
Riesling ve Pinot gris içelim dedik.
Sonra odamıza çıktık.
Inanmıyacaksınız internet var.
Nihayet günler sonra dünya'ya bağlandık.
Ayın 12 sinde doğum günümü kutlayanlara teşekkür ettim.
Çok utandırdılar beni..
Şimdi biraz Rouffach hakkında bilgi verelim :
Rouffach, Lauch nehri kıyısında Colmar' a 15 km mesafede bir Fransız Şarap yolu kentidir.
5 YY da kent Merovenj kırallarının merkezi idi.
Tarihteki adı 7 YY da Rubiaco,12 YY da Rubiacum ( Rubicon dizisi ile ilgisi yok ) 13 YY da Rufiacum şimdi Rouffach…
Merovenjlerle başlayan yükseliş İsveçlilerin 30 yıl savaşları sonucunda yerini düşüşe bırakmış
1940 yılında Nazi'lerin siyasal bilimler okulu, burada ki Sanatoryumda eğitim veriyormuş
.Nazizmi tedavi etmeğe yaradı mı ? bilemiyorum...
Kentin önemli eserleri Notre Dame kilisesi,
15 YY Fransisken manastırı,
Eski belediye binası
eski buğday ambarı ve 13 YY da inşa edilen ve zindan olarak kullanılan Büyücüler kulesi.
Bu gün otel olan Isenbourg Kalesi...
Kısaca Rouffach Fransız şarap yolunda kalınacak şirin bir yer ...
Bugün yapılan toplam :303 KM

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Şu Anda Hava durumu:
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/www/global/stations/07197.gif'


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.096s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 38; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb