finn fin finland

Finland's flag
Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki
April 8th 2008
Published: April 8th 2008

När Viking Line bestämde sig att locka kunder att storspendera på deras imponerade fartyg med 11 däck och 2500 hyttplatser med casino, pub, bar, sauna, minimart etc, plus en invardrar-arbetskraft med uzbeker och afganer, allt för att klara av den tufffa konkurrensen, räknade de nog inte med en sak: snåla folk som jag. Som deras nyblivna medlem fick jag åka gratis och t.o.m. en 4persons hytt då jag reste ensam. Alltså, genom att ha mig som medlem så har Viking Line tjänat in sammanlagt 0 kronor, plus förlorat inkomster från 3 andra kunder. Det kändes nästan lite kriminellt när jag låg där i en av de sängarna och käkade upp deras välkomst-karameller. I morse innan jag steg av bestämde jag mig att bädda sängen, nu är kvitt mellan oss tror jag.

Nu är man i Helsingfors, där det har regnat hela dagen. Lite synd för det hade varit ganska skönt att vandra i stan annars. Helsinfors måste vara en av de turistvänligaste städerna som finns, med sina "trams" och bussar, båtar på en koncentrerad yta. Endags turistkort kostar 6€ och man åker hur mycket man vill. På sommaren finns det t.o.m. folk som gå runt i stan och hjälper turister har jag hört. På bussarna kollar chaffören inte ens biljetten.

Det blir billigare än beräknat.

8th April 2008

photo
Fin!! Kan du visa nga. foto som tog från båten och Helsinfors på din blog?
10th April 2008

Lycka till
kommer att "följa med" dig varje dag på din resa.
12th April 2008

Låter kul Meng! Du måste bada bastu i Finland! Keep me posted! /Richard
18th April 2008

Meng
ska forsoka med foto, tydligen sa har min kamera for ny drivrutin eller nat Stannade bara i Finland en enda dag, och det rackte faktiskt att se Helsinki..
30th April 2008

Sounds Like FUN =)
Så fett mannen =P..hoppas allt är bra med dig ;)..NJOY UR FREEDOM/VACATION!! Ps. Hahahaha tyckte om denna mening "jag kommer att uppdatera så ofta jag kan och vill"...dvs. du bestämmer OM DU VILL update oss eller inte =P...SWE MISS U!!/Capten Ahab

Tot: 0.137s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 54; dbt: 0.0842s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb