Motorhome reis naar Lapland - dag 12 - 13

Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere
June 10th 2014
Published: November 6th 2016

0609 Maandag – Tampere

Rondstappen met onze gids in deze waterrijke stad Tampere.

Gewezen industriestad. Textielindustrie welke totaal verdwenen is zoals bij ons.

Hier werden alle gewezen fabrieksgebouwen mooi gerestaureerd en ingericht als winkelgalerijen, boutiekjes, eetstandjes, binnen en buitenterrasjes. De textielbaronnen bouwden hier ook kerken om hun arbeiders braaf te houden. Toch mooi sober Luthers kerkje. We werden er vergast op een muziekrecital. Konden even uitrusten.

0610 – Dinsdag – Tampere

Deze nacht regen. Vogels die wij niet kennen blijven wel heel de nacht door sjirpen. Echt donker wordt het hier al niet meer.

Vandaag is het grijs en frisser. Groot contrast met de vorige dagen. Als de zon er door komt is het hier echt warm en dat van 's morgens zeer vroeg tot laat in de avond.

Morgen trekken we 500 km verder, naar Karelië in het noord-oosten. Bestemming Ruuna Hiking Center, in een ongerept gebied vlakbij Rusland. Niet zeker of we daar nog op het internet geraken en waarschijnlijk geen gsm bereik. Dus van hier uit misschien radio silence gedurende 6 dagen.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 26; dbt: 0.0289s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb