Op weg naar IJsland

Faroe Islands' flag
Europe » Faroe Islands
June 3rd 2019
Published: June 7th 2019

Faroer tijd 1 uur eerder t.o.v. Denemarken. Scheelde ons een uur nachtrust. Jannie had haar telefoon niet bijgesteld. Wat je allemaal niet doen kan als je een gratis uurtje hebt. Naar car deck 4 om te zien hoe de auto er bijstond na een woelig nachtje. Vervolgens naar car deck 8 voor het uitzicht over Torshavn. Heerlijk weer. We hebben de hele ochtend tot 13.00 uur om een wandeling te maken in het dorp en doen dat ook. Het oude gedeelte met overwegend roodgeverfde huisjes kent ook de zetel voor 1 van de oudste parlementen van Europa, het vertrek van de minister president, het min. van financiƫn enz. De Faroer heeft een soort van Aruba status binnen het koninkrijk Denemarken. De rest van het dorp is weinig spraakmakend. Na ons georiƫnteerd te hebben op bezienswaardigheden wanneer we hier 3 dagen met de camper zijn op de terugreis gaan we weer aan boord. Het vooruitzicht voor de komende avond en nacht is windkracht 8/9 met golven van 6/7 meter volgens mededeling van de receptie. Jammer maar het is niet anders.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 25; dbt: 0.0506s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb