Ziua 5 & 6 - Tallinn - "NIET VAPORSKI"

Estonia's flag
Europe » Estonia » Tallinn
July 25th 2011
Published: August 2nd 2011

Tallinn:
"NIET VAPORSKI "
Ca in orice roadtrip, undeva trebuie sa dea cu virgula... (speram sa fie unica virgula)
Ajungem in Tallinn dupa 700 km de sosea prin padure in care tara ne-a lasat o impresie placuta, cu locuitori putini la numarul de km patrati. Ne repezim la bac unde aflam un raspuns care nu ne e pe plac: "niet vaporski to helsinki !!". Incepem sa alergam de la un doc la altul si ajungem la o concluzie: ramanem in tallinn pt a lua a doua zi pluta spre tara lacurilor.

Cautam cazare, gasim .... E la 200m de mall care are reduceri de pana la 80%, dar nu ne lasam impresionati.... Cazarea super, un apartament cu doua camere cu paturi gigantice+ bucatarie+ baie cum ar zice romanul aproape all inclusive.

Tallinn: ne apucam de partea de culturalizare: orasul vechi impanzit de turisti, veniti aici si cu ocazia ca orasul e in acest an Capitala culturala a Europei: mestesugari care etalaeaza meserii de mult apuse si multe alte chestii interesante....
Spre deosebire de Riga, orasul vechi se apropie mai mult de un oras cetate, undeva intre Sighisoara si Sibiu...., descoperim o terasa cu bere (care de fapt e o fabrica de bere) la halba care ne atrage si la care resusim sa ne asezam chiar de doua ori..(poze)
Vine seara: asteptam sa se faca miezul noptii nu de alta, dar urmeaza ziua Taniei. Cantam un La multi ani din suflet si cu mare bucurie ii inmanam cadoul: unul foarte folsitor, dar nu in aceasta excursie, o lanterna Petzl ( cum ar zice Cota "NU E CAZUL...")

PLecam din Tallinn spre bac pt a fi pt ora 10:00 asa cum ne-a zis tanti de la ghiseu sa fim primii...(in vama Prietenul Daniel cumpara un bax( 24 cutii la 0.33Cl=11.90Euro+ o votca Finlandia) ca "nu se stie ce-o fi cu berea in tarile nordice" si bine o facut)
Aratam biletele la ghiseu, si intram in vapor (un gigant....) la etajul 3 de parcare...
Apoi incepem sa cautam pravalii, cantine si puntea pt a savura navigarea. Vaporul pleaca la ora stabilita. Speram la o reducere de preturi in apele internationale.... din nou "nu e cazul"
Adi nu mai are rabdare: intra in shop si cumpara 3 tobleronne la pret de 2 (mare afacere luand in calcul situatie geografica si economica inspre care ne indreptam )
Intr-adevar descoprim ca in masinile de pe vapor, finlandezii isi incarca masinile cu cate 9 baxuri de bere la 50 de euro + carucior sa le cari... nu ne vine sa credem, incepem sa ne gandim ca am luat prea putin alcool...
Dupa 2 ore acostam in patria mondiala a lui Mos Craciun.

1 bere = 3,8 EUR

Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 28; dbt: 0.0244s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb