48 timers rejse....og endelig hjemme igen!

Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Midtjylland » Aarhus
August 26th 2008
Published: August 26th 2008

Vi tog desvaerre ingen billeder af hjemrejsen, da det bare var lufthavn paa lufthavn og saa en togtur! Men selve hjemrejsen tog lige omtrendt 48 timer...det er altsaa meget lang tid! Vi tog en taxa fra hotellet i Hollywood til LAX...lufthavnen i LA. Der tjekkede vi vores bagage ind, undtaget vores backpacks, som vi tog med paa flyet. De fire tasker skulle saa transporteres fra LA til Koebenhavn, hvilket betoed, at der skulle skiftes fly tre gange! Vi var meget spaendte paa, om kufferterne naaede helt frem... men det gjorde de, helt uden problemer! Mega laekkert!

Men vores tur startede saa med en ca. 6 timers flyvetur fra LA til New York. I JFK lufthavnen i New York skulle vi saa vente 6 timer, som vi brugte paa at koere rundt med lufthavnstaaget imellem de 9 terminaler, shoppe lidt, spise lidt og saa checke ind til flyet over atlanten til Geneva. Den flyvetur skulle tage ca. 9½ time, men blev lidt forlaenget, da vi holdte stille paa landingsbanen i New York i ca. 1½ time. Vi begyndte at blive lidt nervoese, da vi "kun" skulle vente 2 timer i Geneva paa flyet til Koebenhavn. Men piloten gav den gas over atlanten, og vi landede i fin tid. Saa efter 1½ time i Geneva hoppede vi paa flyet til Koebenhavn...en kort tur paa kun 2 timer. Ekstremt smadrede efter 3 flyveture vaklede vi ned og hentede vores bagage.

Dennis skulle lige kigge ned til sagerne i hans kuffert, og da han lynede den igen, revnede kufferten! Et fantastisk heldigt tidspunkt...da vi kun manglede en lille togtur!

Togturen fra Kastrup til Aarhus tog 4 timer, men det var de laengste 4 timer paa hele turen, da vi bare gerne ville hjem!

Vi regnede med at tage en taxa fra Aarhus Hovedbanegaard, men Lones foraeldre stod og ventede paa peronnen...super dejligt! Lones mor havde endda lavet aftensmad! Super laekkert med den modtagelse og saa endda hjemmelavet mad!

Lone sluttede rejsen af med at blive syg, saa det var en lidt traels afslutning, men faktisk godt at hun gad vente til vi kom hjem med at blive syg.

Kort og godt har vi haft en fabelagtig tur, og de fedeste 2 maaneder som vi vil huske...i lang tid...forhaabentlig!

Haaber denne blog har vaeret interessant at foelge med i...der kommer nok ikke flere billeder eller indlaeg for denne gang. Maaske naar vi endnu en gang smutter til staterne...hvem ved!

Tot: 0.18s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb