Rejsen til New York og vores hotel

Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Midtjylland » Aarhus
July 10th 2008
Published: July 17th 2008

*** Skrevet den 17 juli, fandt foerst en intercafe i Washinton DC. Alt omkring rejsen og New York er faktisk skrevet den 17 juli. ***

Saa skulle vi endelig afsted til New York. Selvom vi foelte vi var i rigtig god tid, saa endte vi alligevel med at loebe forvirret rundt, og naaede desvaerre ikke at sidde og nyde de sidste fem minutter inden taxaen hentede os. Dennis glemte sin jakke, saa taxaen maatte lige vende om en enkelt gang (Der har dog vaeret ca. 25-35 grader hver dag, saa jakken er endnu ikke blevet brugt)

Turen til New York gik forrygende...altsaa turen fra KBH over Geneve til New York. Som saedvanligt var DSB turen en mindre helvede. DSB havde selvfoelgelig triple-booket vores reserverede pladser! FLOT. Saa havde DSB glemt at hyre en chauffoer fra KBH ud til lufthavnen, saa der sad vi og ventede i en halv time. FLOT!! Og saa blev vores dejlige Lonely Planet USA-bog stjaalet mens vi sov i toget...fantastisk! Men ellers gik de sidste 6000km godt. Vi var dog ikke overrasket over DSB's komplette uduelighed, det var dog ret irriterende!

Som sagt, saa gik flyveturerne godt, selvom der var ret langt over atlanten.

Fra JFK-airport uden for NY (New York) tog vi et tog og derefter subway'en ind til hotellet. Der var en station ca. 50 meter derfra...meget laekkert! Det var en meget overvaeldende oplevelse, at kravle op fra undergrundensbanen og saa staa i NY's absolutte centrum og se de titusindevis af mennesker og de fantastiske store bygninger!

Vores hotel var ganske fint, selvom vi skulle staa i koe i en time foer vi fik vaerelset. Gangene mindede bare lidt om Onskabens Hotel...men ellers var det fint. INgen rotter, karkelakker, ludere eller andre underlige typer!

Tot: 0.3s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.1824s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb