2.den - prechod Znojmo - Lukov


Advertisement
Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic » South Moravian Region » Znojmo
August 30th 2015
Published: September 4th 2015
Edit Blog Post

Do rana nas znojemaci z podzemia neuskrtili a tak sa moze o 7/10 zacat moja priprava na cca 7,5 hod turu.

V noci sa mi moc dobre nespalo, najskor sa ozval pravy a neskor aj lavy reprak. V jednu chvilu som mal dokonca stereo. Chrapaci jedni, este ,ze ja nechrapem 😊

Do maleho batohu som napratal vodu, jedlo a smer dalsie ubytko v dedinke Lukov.

Povodne som mal v plane absolvovat trasu po zltej od priehrady ale zmena ubytka v Znojme zmenila aj moje plany.

Startujem po zelenej znacke, s tym ,ze sa napojim na cervenu v Koniciach, za nimi opat presedlam na zelenu, ktora ma povedie az k seasfieldovmu kamenu. Tu opat zmenim farbu, tentoraz na zltu. Pod Sobesom dalsia zmena farby na modru, u Pusteho rybniku zasa cervena, na Prickach zmena na zelenu, ktora ma dovedie k zrucanine Novy Hradek. Tu sa stretnem s mojimi spoluputovnikmi, ktory absolvuju prechod zo Znojma do Lukova autom. Z Noveho Hradku uz pojdeme spolu najskor po zelenej a potom po cervenej az do ubytka.

Tak teda rozlucka podme ho prevetrat nohy.

Pri ubytku sa nachadza maly bunker, prezyvany ropik. .Zvonku je pekne namalovany ale dnu sa dostat nedalo. Z vrchu je fajn vyhlad na rieku Dyje. Taka oddychovka na zaciatok, korunovana odlovom malej kesky.

Skoda,ze sa mi do mobilu nedala stiahnut aplikacia mapy.cz (pekne vykreslene turisticke chodnicky). By mi to ulahcilo pohyb v terene, takto mam v ruke vytlacenu tur.mapu (ciernobielo tak sranda) a v mobile neturisticku mapu ceska. Uz musim vymenit mobil za novsi typ, ma uz 3 roky, interna pamat zalostna, no skoda reci.

Z maleho mostika fotim obrovsky Premonstratsky klastor, pri ktorom sa nachadza aj kupalisko.

Asfaltkou sa dostavam ku Kravinu. Nie, nie,ziadne kravy je to nazov tunela.

Za tunelom po par metroch vidim zelenu znacku namalovanu na brane , ktora je zamknuta, no nic idem cestickou popri nej.

Chyba, mal som preliezt branu, bo sa dostavam na koniec cesticky kde konci cesta. Rychlo rozmyslam co a ako. Kukam do papierovej mapy, potom do mobil mapy. Je rozhodnute, nevraciam sa nazad k branke ale skriabem sa strmym zrazom (vyska asi 6m).

S problemami,cely doskriabany od pichlacov sa dostavam na cesticku vo viniciach.

Po asi 200m metroch sa zazracne napajam na zelenu znacku. Cesta vedie medzi vinicami. Vyzera to tu uplne super, len keby to slnko tolko nepalilo.

Hrozno este neni moc dozrete tak upustam od jeho konzumacie.

V koniciach idem kusok po asfaltke. Pozeram na smerovnik. V cesku ich maju nahovno, miesto casu je na nom uvedena kilometraz. To mi je na dve veci ked neviem aky je predomnou teren, nedokazem presne odhadnut cas.

Za konicami sa dostavam na lesnu cesticku, konecne zacina mierny stupak ale uplna slabota.

Pri sealsfieldovom kameni mensia obcerstvovacosusiaca pauza. Davam dole kvalitne prepotene tricko a kocham sa vyhladom. Vsetko je pekne zarastene stromami, v udoli tecie cistucka rieka Dyje. Po chvili prichadzaju prvy turisti.

Balim a ide sa na klesanie az k rieke dyje. Cesta nezazivna ako keby to bola len prechadzka parkom, siroka lesna cesta.

Neaka spina ma riadne postipila do ruky, hned mi to trochu napuchlo ale zatial pohoda.

Na niektorych skalach su napisane pozdravy pre spravcov narodneho parku, fuck NP.

Opat pauza, tentoraz pri byvalom mlyne papirna. Z mlyna ostali len obvodove steny, dnu je postaveny pristresok, ktory okupuju turisti. Pod mlynom je aj pivnica ale je zamrezovana.

Na rozcestniku judexuv mlyn sa napajam na cervenu, po ktorej maju cyklisti povolene jazdit. par ich aj stretavam, vsetci smeruju k viniciam Sobes.

Ja idem ale radsej inou cestou, ktora je pre cyklistov uzavreta ale i tak tu neakych stretavam.

Po lavke prekracujem rieku Dyju a zacina druhy mensi stupak. Zacinaju do mna dobiezat otravne musky, nasadzujem slnecne okuliare a hned sa ide lepsie. Musky fakt nechapem, furt sa prchaju len do oci.

Nezazivnou cestou sa napajam na asfaltku. Davam nasim vediet, ze na zraz na Novom Hradku pridem o pol hodinku skorej. Oni sa este furt motaju v Znojme.

Spomalujem, mensia pauza pri rozcestniku zlebsky potok. Je tu mini rybnicek, podla tabuli bol odkaleny z fondov EU ale asi slabo, nic moc pohlad.

Co som si vsimol, tak cyklisti vobec nepozdravia resp neodzdravia. Pesi turisti su pekne vychovany,zdravia, daju kus reci.

Konecne prichadzam k Novemu Hradku, vsimla si ma sprievodkyna, ide za mnou, ze ak chcem nech idem na prehliadku bo dalsia je az za 45min. Ponuku odmietam a cakam na lavicke na posily.

Konecne prichadzaju, naplnime pupky a moze sa ist na prehliadku.

Zasa mame stastie na super sprievodcu (dalsi spravny fanatik tak ako v podzemi). Prehliadka zacina vykladom o kvetoch a zivocichoch co tu ziju. Je to tu toho zastupena velka kopa, niektore veci unikatne v celej CR.

Ma napadlo, na ture som videl asi 20cm hada, zrejme uzovka stromova,brrr.

Po rozprave o prirode, nas sprievodca berie najskor na stary hrad, ktory je v moc dobrom stave. Sa ho ani moc ludia nepokusali dobyt.

Presuvame sa na novy hrad,na ktorom je zriadena vyhliadka. Paradny vyhlad na okolie.

Od navstevnikov hradu dostavame tip na dalsie paradne adrenalinove podzemie v mestecku Slavonice. Fajn dedinky su vraj aj dalej na zapad od vranova nad dyji. Niekedy nabuduce to teda pojdeme preskumat.

Navstevu Noveho Hradku doporucujem, fakt to za to stoji.A ak ma clovek stastie na super sprievodcu prehliadka sa moze natiahnut z 50.min aj na 100.min.

Presun do super ubytka Penzion Lukov .

Ked dorazila druha cast timu zo Znojma, prave prinasali do nasej izby fungl nove postele. Parada. Majitelia su vraj tiez skvely (nestretol som sa s nimi).

V penzione je ubytovana este jedna grupa, je tu pekne jazierko, pokoseny travnik, ohnisko, vonkajsi krby. Uplna parada. Izba cistucka, utulna, kupelna uplne nova. S ubytkom vo Znojme sa to neda porovnat.

Po mini odpocinku vyrazame preskumat dedinku. Prave tu robia kanalizaciu (tak ako zrejme v celom znojemskom kraji),cesty teda zaprasene a rozkopane.

Zapadame do prveho podniku. Davam si 12 breznaka, uplne super pivo. Studujem jedlo ale nic nas neoslovilo. Po pivku sa presuvame kusok vyssie do stodoly.

Stodola je prerobena na restiku. Opat pivko a jedlo, mami sa nepoucila z vcerajsej chyby miriam a skusa taliansku kuchynu (cestoviny). No bolo nic moc. Miriam si dava hermelin a ja kare na koreni. Nakoniec sa zo mna stal dojedac a okostoval som vsetky jedla.

Napraskany presun na izbu a konecne spanok. Nocnu hudbu by som nemal pocut, bo mame dve izby.

endomondo trasa tury

naklady (1€=27kc)

ubytko penzion Zita - 34€ (trojpostel + vlastna kupelka,wc)
nakup v alberte - 8,81€
cafe muzeum - 147kc (2xtocena limo 0,3l - 30kc + capuccino - 39kc + 2x cesnecka - 78kc)
3x vstup zrucanina Novy Hradek - 6,7€
3x pivo Hospoda u Hricku - 90kc ?
jedlo v Stodole - 354kc ( 2xkozel 23kc + plzen 35kc + kare na koreni 80kc + opekane zemiaky 28kc + hermelin 75kc + hranolky 25kc + cestoviny 60kc)
ubytko penzion Lukov - 45€ (dve oddelene dvojlozkove izby + vlastna kupelka,wc)

foto
znojmo
prechod znojmo - lukov


Advertisement



Tot: 0.65s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 48; dbt: 0.2082s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb