Dag 1, 2 en 3: Rijden, rusten en (r)zwemmen

Published: July 19th 2023

Dag 1: 14 juli

Na al een hele week elke dag een beetje inpakken was het zover! Wij vertrokken richting Tsjechië!

Gisterenavond hadden Rick en ik de auto zo goed als volledig ingeladen: dakkoffer volledig gevuld (met fietskar), autokoffer gevuld zodat we nog door de achteruitkijkspiegel konden kijken en fietsen op het fietsenrek.
Vrijdagochtend de laatste loodjes: kinderen klaarmaken, lunchpakketten en luiertas inladen, laatste check door het huis en ready to go.
Rond 10u15 rijden we de oprit af... of dat proberen we, want we raken met de onderkant van de auto het voetpad. Oeps, te zwaar geladen!

Tranen met tuiten bij mij, want het is kiezen: de tent of de fietsen thuis laten. Aangezien onze camping al geboekt en betaald is, is de keuze eigenlijk simpel: de fietsen gaan eraf.
Heel jammer, want ik zag het zo voor mij om in Lipno veel te fietsen.

Nog even langs de bakker voor een broodje en de markt voor snoepjes (je kent Rick he). Toch nog snel een pipi-stop thuis en dan om 11u30 echt klaar om te vertrekken!

We rijden via Nederland Duitsland binnen. Rick had op voorhand de Raststätte opgezocht. Hier waren we zeker van een tankstation, mogelijkheid om fris drinken te kopen en een toilet. En nog belangrijker: wat ruimte voor Nore om rond te lopen en de benen te strekken.
Onze eerste stop was Raststätte Aachenerland Süd na ongeveer 2u30 rijden. Daar aangekomen hebben Rick en Nore wat turnoefeningen gedaan om de beentjes te strekken en heel het lichaam even te bewegen.
We aten onze broodjes en sandwiches op en Berre genoot van languit op zijn play&go te liggen. Een half uurtje later doen we een chauffeurswissel en terug op de baan. Het eerste deel van de reis waren we nog optimistisch, maar dan begon het filerijden. Dat was voor niemand (behalve Berre, want die sliep) leuk.
Bij onze volgende stop had Nore geluk, want er was een speeltuin. Eventjes spelen en terug de auto in voor een nieuw stuk filerijden. 3u30 later kwamen we aan in Dettelbach, waar we een hotelkamer geboekt hadden om te overnachten.

We hadden eerder gebeld dat we later waren en ze liet blijken dat er na 20u niemand meer was, maar door Rick's gebrekkig Duits en het gebrekkige Engels van de receptioniste, begrepen we mekaar niet en haakte ze gewoon in. Enkele uurtjes later nam ik het roer dan maar over en in even gebrekkig Engels begrepen we elkaar nu wel. We konden binnenkomen met een code en we wisten onze kamernummer. Allemaal goed en wel, maar hoe geraken we dan op onze kamer? En de garage die we geboekt hadden? Gelukkig waren er nog mensen aan de receptie.

Toen was het al 20u15. Snel de hoogst noodzakelijke spullen uitladen en naar de kamer brengen en het dorpje in om eten te zoeken. Bij het eerste restaurant vingen we bot, de keuken was gesloten. Op naar het volgende: een gezellige binnenkoer. Hier hadden ze nog brood en kaasplank. Wij waren al blij dat we ergens nog eten kregen, dus bestelden we beiden dit gerecht. Rick genoot van een Apérol Spritz, Berre van zijn flesje en Nore van buiten te kunnen rondlopen. Het was een goedgevulde kaasplank waar vooral Rick en Nore van gesmuld hebben. Voor ik een stukje kaas kon nemen, was mijn bord verorberd door Nore 😊. Heel de tijd gegeten met een big smile op haar gezicht. Ik heb het dan moeten doen met wat brood. Het leven van een mama zeker?

Nog een avondwandeling terug naar het hotel en de kindjes in bed leggen. Nore had nog energie voor 10 en liep door de gezellige straten van Dettelbach als een losgeslagen torpedo 😊. Toegekomen in het hotel liep ze daar nog wat rond en beklom ze nog de trappen (zeker 40 a 50!) en kwam ze even tot rust bij papa in het grote bed. Eens in haar tentje was het snel rustig en ook bij ons ging al snel het licht uit!

Dag 2: 15 juli

De wekker om 8 uur, maar onze privéwekkers waren wakker om half 8. Ons rustig klaarmaken en gaan ontbijten. Opnieuw een blije dochter, want er was brood met kaas!
Ook wij genoten van dit ontbijt met veel keuze. Op de kamer al even wat inpakken en nog naar het plaatselijke supermarktje wandelen voor avondeten.
Om 11u15 waren we klaar om te vertrekken naar onze eindbestemming: Frymburk.

En jawel, ook hier nog steeds wegenwerken, dus: file. Nore vond het autorijden minder leuk dan gisteren. Ze heeft wat meer gezaagd en wiebelde heel vaak in haar stoel. De afleiding die we voorzien hadden, deden niet altijd zijn werk. Wat hielp wel? Koekjes! Omdat wij graag met een blije Nore op onze eindbestemming aankwamen, en vooral omdat een huilende/kressende Nore niet goed is voor ons humeur, gaven we ze koekjes. Zij blij = wij blij. En Berre? Die sliep weer door alles! Zalig dat kind!

Na een tijdje viel ons Nore ook in slaap. Rick was aan het rijden, maar het was tijd om te wisselen. Snel op een parking gestopt, heel zachtjes de deuren open, snel van plaats wisselen, nog zachter de deuren terug toe en weer verder rijden. Gelukt! Nore bleef slapen!

Na wederom bijna 8 uur onderweg te zijn, zagen we ineens het Lipnomeer! Wauw, wat een uitzicht! En wij blij, want we waren bijna op onze bestemming! Frymburk lag aan de andere kant van het Lipnomeer, dus de laatste kilometers waren er met zicht hierop. Aangekomen op de camping ging ik even inchecken, reden we naar onze kampeerplaats en viel onze mond open. Het beste plekje van heel de camping! We legde Berre op zijn speelmat en zetten onder toeziend oog van Nore de tent op. Al snel kwamen de Oostenrijkse buren vol verwondering kijken. Ze vonden dat we een grave tent bij hadden. Dat vinden wij nu ook se!

Hoe goed ons voorbereidend lijstje ook is, tijdens elke reis komt er iets extra op. Deze keer een hamer, want er zitten hier nogal wat stenen in de grond. De buurman zag ons sukkelen en gaf spontaan die van hem met de glimlach. Terwijl Rick de laatste piketten in de grond klopt, maak ik de auto al leeg. Toen kwamen we tot de pijnlijke veronderstelling dat onze kabel voor de koelbox in de pries te steken, niet in de auto zat! Dju! Alles afgezocht, maar niets te vinden. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat de kabel er samen met de fietsopladers er per ongeluk mee is uitgehaald! Dan één dezer dagen maar op zoek naar een kabel die we kunnen gebruiken. Nore had intussen de maïswafels gevonden en was daarvan aan het genieten. Toen de auto leeg was, hadden we allemaal veel honger. Op de camping is een restaurantje, dus wij naar daar. Rick nam een pizza en ik de gegrilde zalm. Nore genoot mee van mijn frietjes. Berre kreeg nog een flesje. Na het eten nog langs de speeltuin, want die had ons Nore natuurlijk al gespot. Tegen half 10 vonden wij het welletjes en gingen we naar de tent om de kindjes in bed te steken. Wij hebben dan de tent nog op orde gebracht. Daarna keek Rick nog wat youtube en ging ik al slapen.

Dag 3: 16 juli

Na een heerlijke nacht op onze luchtmatras werden we wakker. Tent open en genieten van het zonnetje op het meer. Nore kreeg wat yoghurt (met koek) en was nadien niet meer te houden. Ze moest in zou in het 'tater' (water). Mama offerde zich op en deed ook haar badpak aan. Samen genoten we van een ochtendzwemmetje, want voor mama is zwemmen uiteraard geen straf. Berre en papa genoten van wat qualitytime aan de tent. Toen Nore genoeg had gespeeld gingen we 'ouchen' oftewel ons even afspoelen onder de stranddouche vlak aan onze tent.

Elke ochtend komt hier de animatie voorbij met muziek en dansjes. Nore keek en danste mee. Ik had gezien dat het dan ook nog danspret was, dus Nore, Berre en ik wandelden naar de kinderanimatie. Daar aangekomen wou Nore niet mee dansen, maar liever op de speeltuin. Berre sliep bij mij in de draagzak. Tegelijkertijd was Rick rustig van een ontbijtje aan het genieten en ging hij nog douchen. Nore had genoeg gespeeld en we wandelden terug naar de tent.

Nore ging eerst een dutje doen en we aten wat sandwiches. Daarna wou Nore terug naar het water. Ik ging weer mee en we gingen heel diep! Tot mama bijna niet meer kon staan. Nadien gingen we terug naar het ondiepe, ging mama zitten met Nore op haar schoot en deden we allebei onze voetjes omhoog. Nore schaterlachte ervan! Berre deed toen zijn middagdutje en papa lag wat onder de tarp (een soort voortent).

Zondag is rustdag, dat hebben we dus ook gedaan! Genoten met ons viertjes, wat gelezen, wat gespeeld, elkaar wat geplaagd, ... Vul zelf maar in wie er wat gedaan heeft 😊. Gezien onze koelbox nog niet werkte en we dus geen eten konden bijhouden, besloten we om 's middags weer het restaurantje te bezoeken. Rick (en Nore) genoten van wat pizza en ik van een lekker fris ijsje!

Nore was niet te houden en wou nog een derde keer in het water! Omdat het warm genoeg was, ging Berre ook mee. En papa bleef aan de kant om mooie foto's te trekken. Toen het voor Berre wat frisjes werd, kreeg hij van papa een handdoek om en knuffelden ze met 2 nog. Nore en ik bleven nog wat in het water, tot ik vond dat het welletjes geweest was.

De kindjes waren moe van alle indrukken van de voorbije dagen, dus vandaag op tijd het bed in. Wij hadden niet veel zin om te koken, rustdag he, dus ging Rick pizza's halen. We genoten van een prachtige zonsondergang en speelden nog een spelletje clever. Nadien was het ook voor ons tijd om ons bedje op te zoeken.

Tot: 0.186s; Tpl: 0.017s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb