15.den - presun zahreb


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia
August 23rd 2020
Published: September 27th 2020
Edit Blog Post

Totalne nevyspaty robim check out, obsluha mi vracia depozit za kartu a sup ho na blizke metro.

Takto skoro rano v nedelu vonku len bezdaci a upratovacie caty.

Aby som sa dostal na bus stanicu erdberg, treba mi zmenit farbu prazdneho metra.

To bez problemov.

Opustam metro a vdaka dobremu znaceniu sa nadchodom a popri parkovaciemu domu dostavam pred bus stanicu, ta je vsak este zatvorena. No prednou su neake tie zastavky flixbusu a cakajuci ludia, smer ba a ine destinacie co maju skory odchod z viedne.

Ja sa vidavam k blizkej bille ale je nedela a kurvy rakuske maju zavrete, bo predavacky potrebuju byt v nedelu doma, hlavne, ze ludia vo fabrikach v nedelu makaju osto sest.

Obdalec prebieha vystavba vyskovych budov, co vyuzivam a znackujem si svoje teritorium.

Bus stanicu otvaraju na minutu presne o 7/30.

No bus stanicu, bratislavska docasna je na tom o 3 triedy lepsia. Tu len hole nastupistia, neaka ta lavicka. Budova je uboha a treba mat v nej masku.

Zeleny flixbus prichadza nacas. Ludi tak akurat, zvacsa chorvati.

Na sedacke sedim sam. teda spolocnost mi robi moj batoh.

Rozkopanou viednou sa napajame na dialnicu a uz ideme smer slovinsko.

Rakusko slovinska hranica bez zdrzania, colnici kukli len obcanky, nebolo treba ist z busu.

V slovinsku fotim odbocku na maribor a posielam ju eme z celje, ta uz natesena, ze dame stretko. No nic neni, ja len prechadzam.

Slovinsko chorvatska hranica uz zdrzanie asi 20min. Bolo treba vystupit z busu na chorvatskej strane a ist k colnikom. Ziadne otazky ani elektronicky formular co som vyplnal nechceli. Otazky mali len na argentinsky par, kam idu.

Inak juhoamericanov som dost stretol na tomto vylete (samozrejme len budapest a cul vieden).

Z druhej strany chorvatsko slovinsko nenormalne dlha kolona aut, odhad min 5km.

Cesta ubehla nakoniec dost rychlo.

Zahreb trosku uz poznam, kedze som tam bol 2x. Z bus stanici som sa vymotal bez problemov, ono to neni nic zlozite.

S julio sa mam stretnut na jelacic namesti, bo bola na free tour de zagreb.

Kedze mi bus meskal, prave som ju zastihol ako tour koncila. Nenapadne som ju obisiel zo zadu a napadol.

Po zvitani smeruju nase kroky na obed.

Samozrejme ideme na obed na turistickej ulici, kde si davame nalezite predrazene cevabcici. No co uz.

Mensia pauza v botanickej free zahrade, kde narychlo planujeme nase dalsie chorvatske kroky.

Posilneni jedlom a pivom pochodujeme do vzdialeneho hostela, funk lounge.

Ten je az pri maksimirskom parku skoro, tak riadna dialka.

Recepcna na mna chorvatsky tak len prikyvujem, v tom do toho julia po ang, ze ja recepcnej nerozumiem a len prikyvujem, bo v kazdom ubytku davaju rovnake otazky, co samozrejme nebola pravda. No recepcna potom uz prepla so smiechom do anglictiny.

Julia mi neodporucala prikupit si ranajky, to ani nerobim, ona jedny nestihla. den predtym bola na plitvickych jazerach, tak ma dva kupony. Jeden pre mna, jeden pre nu.

Nebyvame v spolocnom dorme. Na izbe mam dvoch chalanov ale cumia len do notbookov. I julia ma nespolocenskych ludi na izbe.

Po vybaleni, nazad do centra a do restiky co jej odporucali na free tour. Tu som na obed zatrhol, samozrejme sa julia nasrala nachvilu.

No este pred vecerou parkujeme v irish pube.

Tu opat vravim julii, som v chorvatsku o irsky styl a predrazene pivo nemam zaujem. No i tak sme jedno dali, bo sa dalo lezat vonku na poduskach.

V parku opatovina fotim neake to pekne art street.

Prechadzka po mini centre, kde clovek potrebuje na vsetko max.hodinku.

Nechybaju tu rozne nezmyselne muzea ako trebars zlomenych srdc, cokolady a ine nezmysli.

Restiky a kaviane praskaju vo svikoch. Vsade kopa ludi.

Na veceru teda parkujeme v la struk , da sa sediet na terase na ulici ci ist do skrytej zahrady. To aj robime.

Zapecene cestoviny uplne genialne, jednoznacne tuto restiku odporucam. Sme si dali dve male porcie a tie zdielali. Co ma pri julii dost prekvapilo, bo ona sa s jedlom nedeli.

Riadne ale fakt riadne napraskany pokracujeme do parku zrinjevac, tu su detske slavnosti, saso, detska hudba.

Pesibusom nazad na ubytko .

Na trg eugena kvaternika prebieha free tanecna skola. Na podiu hra muzika rock n roll a ludia okolo tancuju.

O covide tu nik nic nevie, masky skoro nikde.

Pri ubytku je look cafe, prave sa ide hrat liga majstrov. Tak objednavam jedno pivko a vinko pre slecnu.

Je to strasne tento futbal, na stadione ziadny divaci, ozaj nechapem naco to hraju.

Do restiky sa zbieha asi cele osadenstvo hostela.

Vyzera to na neaku hudobnu skolu co je na zajazde.

Kukam len prvy polcas, ja som riadne unaveny z cesty.

Zajtra presun do rijeky. Julia si nedala povedat, ze na stanici kupime listok v pohode, tak bookla flixbus dopredu.

Volakedy ma fakt vytaca.

Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb