272.den - rijeka (hrad)


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Rijeka
October 27th 2018
Published: October 28th 2018
Edit Blog Post

Ranajky kupene v pekarni mlinar (siet pekarni v chorvatsku).

Davam syrovy burek, ten zjedeny na lavicke pri malom pristave pri Bridge of Croatian Defenders from Homeland War.

Dnesny ciel rijeka castle.

K nemu idem po nekonecnych schodoch Trsatske Stube.

Schody su v pohode.

Postupne sa mi naskytaju fajn vyhlady na rijeku, more, kopce, dialnicny most a rozne uzke ulicky co sa napajaju na schody.

Na vrchole ma caka kostol Our Lady of Trsat a pri nom Pančićev park.

V nom je vytvorena krizova cesta. Tak sa idem poprechadzat. Mierne stupanie po fajn chodniku v lese.

Krizova cesta fajn, bo vyjavi su robene formou fajn soch.

Nachadzam tu i dva bunkre ale vstup bud blokuje kopa porastu abo smeti.

Na vrchole parku je vyhliadka (stara kamenna). Fajn vyhlad na mesto, v pozadi more a kopce.

Od kostola idem k hradu.

Prave ho opusta nemecka tour, vsetko dochodci.

Hrad maly ale pekny.

Pokladna zavreta tak free prehliadka. Vstup 15k.

Jednu cast rekonstuuju ale to nevadi, fakt fajn hrad z ktoreho je dobry vyhlad na okolie.

Nadvorie hradu patri kaviarni, co dost kazi dojem.

Pri hrade v parku sa rozhodujem, ze si dam mensiu turu.

Peknou ulickou sa vraciam ku kostolu.

Oproti same kaviarnicky.

Partizansky put ma vypluva na cervenu turisticku trasu.

Znacenie biely kruh a v nom cerveny kruh.

Klesam cestickou pomedzi stromy az na cestu grobnicka.

Tu je fajn maly tunel.

No ja pokracujem po znaceni.

Siroka lahka cesta ma vedie okolo zuriacieho psa, nastastie je dobre uviazany.

Su tu chatky, no skor to vyzera na bezdomovcov.

Prichadzam k zrucanine stareho mlynu zakalj.

Obrovska budova obrastena brectanom, pohltena lesom. Velmi pekne prostredie.

Trochu to tu preskumavam.

Pokracujem dalej, na ceste este maju byt dve opustene kamenne budovy zlhtnute lesom.

Jedna je par stoviek metrov od tejto, no je na druhej strane rieky. Da sa k nej dostat, no dako sa mi nechce. A ked vidim zamracenu oblohu a smyklavy blatisty teren predomnou rozmyslam si aj poslednu budovu.

Vraciam sa k zakalj. Je tu aj keska, no v podzemnom tuneli.

Nepodarilo sa mi najst vsak vstup. Ono by som asi ani donho nesiel.

Nazad okolo zuriaceho psa.

Cesta fajn ale iba po bod kde som sa napajal ked som siel z hradu.

Potom zacalo klesanie a upravena cesta zmizla.

Klesam k rieke, fajn kanon, nadomnou velky dialnicny most.

Dostavam sa do arealu byvalich papierni (ruziceva ul).

Tu schatrale budovy posprejovane grafitmi.

Do budov sa dalo aj vojst ale kopa smeti a predpokladam, ze tam prespavaju bezdomovci.

Inak zaujimava cast rijeky.

V niektorych budovach sidlili aj dake firmy ale moc ich nebolo.

Po vodovodnej ulici sa dostavam pomalicky do centra.

Tu mimo obytne body dost osuchane, dobre to vyzeralo na pohlad ale ak by som tu mal byvat tak to asi ne.

Prichadzam k mojmu dalsiemu cielu, pocitacove muzeum.

Chlapik najskor po chorvatsky, potom po ang.

Kupujem listok, opat moje posledne platene muzeum, za 30k.

Dnu rozne starodavne pocitace, kalkulacky, diskety, radia. Proste rozna vypoctova technika prevazne z minuleho storocia.

No ale kvoli tomuto som sem neprisiel. Daju sa tu hrat arkadove hry.

Tak hned pac man (panacik pozierajuci gulicky), potom japonsky fight (tu som hned prehral bo som to nevedel ovladat), fifa, super mario na buginach, dalsie auto, asteroidy (s lodou bolo treba nicit asteroidy) no a cele to zakoncujem opat pacmanom ale trosku farebnejsou verziou.

Inak muzeum 3miestnosti, keby tu neboli tie hry tak by to za tie prachy nestalo.

Vyhraty smer restika index.

Na uliciach dost herni s vyhernymi automatmi.

O 14.00 kopa studentov na obede. Studentky radsej ani spominat nebudem.

Dal som si pleskavicu s hranolkami a fazulovu polivku, k tomu ako dezert puding.

Riadne napraskany zastavka na capaka v blizkej pivarni flumen.

Tu ma prekapila barmanka otazkou ci chcem 2,3deci alebo pollitra. Sak normalne pivo,ne.

Podnik pekny len sa dnu fajci. To som si vsimol vo viacerych podnikoch. Fajcenie dnu je povolene.

Na pesej zone rozdavali jedlo bezdomovcom, no tich tam bolo asi len 3ks, dalsich asi 10ludi boli nezavislaci. Jojo banda fetakov co ma svoj idealny svet a pritom beru jedlo co je urcene pre ludi bez domova.

Na izbe asi 3hod spanok.

Neskor zacali prichadzat novy hostia.

Na veceru vybehnutie opat do indexu, skoda, ze zajtra bude zavrete.

Napraskany cez namestie kde kaviarnicky dost plne ,zastavka v spar, kupa dvoch plechoviek karlovacka a smer pristav.

Tu sa prechadzalo dost ludi.

Sadam na lavicku a zacinam pit pivo.

Lodka pri mne zachranuje z mora psa.

Alkohol tu veru nikto na verejnosti nepije, teda aspon som si nevsimol.

Pokracujem na koniec hradze, par ludi tu i beha.

Pekne miesto na nocnu prechadzku.

Pri konci soplaci posedavajuci na zemi a chlastajuci alkohol.

Pri majaku to tocim a idem po schodikoch na hradzu.

More riadne naraza o skaly.

Paradicka, ten zvuk je bozi.

Pri pristave aj aj fitko a dost vytazene.

Okolo divadla smer ubytko.

Pred divadlom postavali divaci s poharmi vinka.

Na ubytku v lobby spisovanie dennika a pitie pivka.

Sprchu som dal spravne v muzskej casti, vcera som sa sprchoval v zenskej. Som si to dako nevsimol.

Dnes dosol skasirovat recepcneho syn majitela.

Opat riesili nieco s bookingom. Proste toto ubytko je podvodne a nehra fairplay hru s bookingom.

Neskor prichadza taiwancanka co studuje v zahrebe ekonomiku.

Je pod paru z maleho ginu (5€ poharik)

Povodne chcela ist studovat do mnichova ale nepresla testami tak skoncila v zahrebe. Ale vraj super mesto.

Do skoly chodi len vo stvrtok, bo master ma spraveny na taiwane.

Ostatok casu len cestuje. No ale je tu zatal len od oktobra.

Spoznala sa s dakym francuzom. Je nestastana, ze ked pojde nazad na taiwan ako sa s nim bude dorozumievat, bo casovy posun.

Nema rada korejcov a japoncov.

Neskor prichadza rumunka, co zije a ma rodinu v grecku. V rumunsku len vyrastala.

Je nestastna, ze dceru (7r) musela nechat doma.

Pokec o vselicom.

Greci su fakt lenivy co sama priznala. Idu do roboty na 9.00. Tam polhodinku popijaju kavku, trochu porobia, pred 12.00 sa uz chystaju domov si pospat. Nieco po 14.00 opat praca ale samozrejme nesmie chybat polhodinova pauzicka.

Grekyne su podla nej male a velmi tlste.

Nema rada bulharov a turkov.

Nieco po polnoci spanok.

Naklady :

Syrovy burek : 12.90k
Vstup The Computer Museum PEEK&POKE : 30k
Jedlo index : 6.04€ (44.5k karta)
Pivo flumen capovane : 17k
Jedlo index : 4.08€ (30k karta )
2xplechovkove pivo v spar : 2.45€ (17.95k karta)


Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb