vrijdag 11 juli 2014 dag 9

Belgium's flag
Europe » Belgium » Hainaut » Tournai
July 16th 2014
Published: July 16th 2014

Daar zit je dan, in een bushokje in Dottignies met een hoofd als een baksteen en een zure smaak in je mond die je krijgt als dingen mis gaan. In plaats van terug te keren naar Quentin zijn we dus met iemand mee gegaan die ons naar het noorden heeft gebracht, de verkeerde kant op. We besluiten eerst eten te halen, anders komen we nergens. We halen brood en salami, en beiden een klein flesje sap. Daarna gaan we terug naar het bushokje waar ondertussen de lokale jeugd zich verzameld heeft. We komen erachter dat we bijna een uur moeten wachten dus we roken een jointje, ik begin me al beter te voelen. Als uiteindelijk de bus komt heeft het halve dorp zich verzameld om mee te gaan. De bus brengt ons langs oude boerderijen en kerken die een veelbelovend beeld scheppen van de nog te komen wandelroutes. Als we opnieuw aankomen in Tournai gaan we op zoek naar een stempelkaart, wat onmogelijk blijkt gezien iedereen naar elkaar wijst met als gevolg dat we uiteindelijk afgepeigerd in het 'Sauberges de Jeunesse' aankomen om daar de nacht door te brengen. We maken nog spaghetti en gaan naar de slaapzaal die we delen met een bejaarde Belg en een Spaanse spast. Morgen gaan we nogmaals proberen een stempelkaart te regelen.

17th July 2014

spast
of gast?
19th July 2014

Ja spast, ik lees het altijd nog even na.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 17; qc: 33; dbt: 0.0312s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb