15. Din 15 jan - Lago D'Atitlan

Published: February 5th 2008

OnderwegOnderwegOnderweg

boom met paarse bloemen!
We hadden smorgens geen uur afgesproken om elkaar terug te 'meeten' omdat we geen van allen wisten hoelang we gingen uitslapen, maar zouden elkaar wel in het natuurreservaat tegenkomen. Khad in hun hotel briefjes achtergelaten dat ik ging ontbijten en dan verder naar reserva natural.
Na een paar keer fout gestuurd te worden door de locals (grmbllll), uiteindelijk toch aan de juiste plek geraakt. Ergens in een inham van het meer, een natuurreservaat, met wandelwegjes, een vlindertuin, aapjes en nog een ander beest en een prive strand!
In het natuurreservaat heb ik alleen rondgelopen .. kon een hele wandeling doen door allemaal paadjes en met kleine watervalletjes enzo. Passeerde ook uitkijkpost waar je paar apen kon bezigzien. Was wel leuk! In de vlindertuin kwamen Pen en Darryl er ook aan. Vlindertuin viel echt tegen! Er zaten maar 5 vlinders in ofzo, 2 witte, 1 gele, 1 oranje en 1 rode. Op het einde dan nog 2 oranje tegelijk gezien, dus 6 vlinders in het totaal. Hier was de uitdaging dan weer te groot om vlinder te trekken, terwijl in vindertuin van Knokke Heist het niet leuk meer is omdat er teveel vlinders zijn!

Verder gelopen naar het stukje strand ..
Lago D'AtitlanLago D'AtitlanLago D'Atitlan

Hier hadden ze mij verkeerd gestuurd .. maar het zicht was de omloop waard!
zaaalig!! Verlaten stukje aan het meer, tussen mooie bomen en planten en geen zand strand, maar gewoon een paar terrasjes gras. Magnifico!! En dan nog dat heerlijk zonnetje .. ja, ik wou daar direct gaan wonen! Natuurlijk had ik mijn zwemgerief niet bij want ik wist niet dat er een strand ging zijn! En de rest had het hunne ook niet bij .. Darryl was er dan gewoon al in zn onderbroek ingesprongen en zei dat het water zo goed was .. dus wij er ook alletwee in ons ondergoed in. Eerste keer dat ik in men ondergoed zwem :ss. Raar!
Maar twater was wel goed! Enkel beetje veel zeewier dus je kan niet echt veel zwemmen. En ook veel golven omdat na de middag er veel golven op dat meer komen. (weet niet meer echt waarom, maar denk door bepaalde wind)
Daarna in het zonneke opgedroogd .. mmmm.
Een tuftuf-taxi teruggenomen naar het centrum (ja David, dat hebben ze hier ook).
Weer aan de 3x tacos for 10Q gestopt 😉

Ik toen een boot naar ander stadje aan meer genomen: San Marcos La Laguna. Zou een beetje een 'spiritueel' centrum zijn .. met meditaties en massages, cursussen over de zon en de maan, shiatsu enzo .. heel rustiek. (moek, dit zou hier echt iets voor Ria zijn!)
Dus wou dat eens gaan uitchecken.

Amaai!! Precies of ik was in een of ander hippie-dorp beland! Kleine wegjes tussen het 'oerwoud', met allemaal bordjes naar massages of meditaties of kleine hotelletjes tussen het groen. Precies een center parks maar dan met veel meer groen en niet overdekt .. zo een beetje die 'look', maar dan toch anders :P
Iedereen leek daar iedereen te kennen en tegen iedereen ne goeiendag te zeggen. All happy people.

Uiteindelijk plaats gevonden om te slapen (3hostels waren al volzet :s), in "La Paz". Houten bungalows .. keiveel groen! Echt gezellig.

Ontdekt dat er in dat dorpje geen bank of bankautomaat was .. er was ook maar 1 bouwvallig winkeltje. Oei oei .. had bijna geen geld meer.
In restaurant het allergoedkoopste gepakt om te eten en uitgeteld dat ik er juist zou komen.

OnderwegOnderweg
Onderweg

boom met paarse bloemen!
Lago D'AtitlanLago D'Atitlan
Lago D'Atitlan

Hier hadden ze mij verkeerd gestuurd .. maar het zicht was de omloop waard!

Wandelpaadje
Reserva Natural

Aap (zwarte vlek in het midden)

Andere beesten .. iets miereneter-achtig
Reserva Natural

Uitkijkpost op apen en andere beesten
Reserva Natural

Op de berg .. zicht op gigantisch mottige hotel-gebouwen .. Maar het zicht in zo'n kamer moet wel onbetaalbaar zijn geweest.
Reserva Natural

Moek! Uw zalig-riekende bloemen hier zomaar in het wild!

de vlindertuin met maar 5 vlinders :D
Reserva Natural

Private beach van het natuurreservaat ...

... zaaaaaaaaaaaalig!

After the swim ..
Tuf-tufTuf-tuf
Tuf-tuf

terug naar Panajachal

Tot: 0.227s; Tpl: 0.044s; cc: 18; qc: 62; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb