Lähtöpäivä

Published: March 4th 2020

Sade jatkui. Päivällä kävin silti pienellä kävelyllä, kun kovin sade oli ohi. Vaihdoin vielä varmuuden vuoksi 10 € = 580 pesoa. Kävin katsomassa kahta hotellia siltä varalta, jos tulisin joskus uudestaan Puerto Plataan. Toinen hotelleista oli vielä keskeneräinen. Pakkailin jo ajoissa.

Klo 15 sade hiljeni niin, että rohkenin liikkeelle ilman sadetakkia. Kävin leipomosta ostamassa leipää ja pullan. Otin ehkä tunnin päiväunet. Venezuelalaisessa pikaruokapaikassa kävin syömässä juusto-empanadan. Olin puoli tuntia pitkälläni, jotta saatoin vaihtaa jalkaan lentosukat.

Lähtö kentälle oli klo 19.45. Hotellin isäntä oli tarjonnut minulle kyytiä überin hinnalla. Pääsin lentokentälle poliisiautolla. Matkan varrelle jätettiin kaksi työntekijää. Kun risteyksissä oli ruuhkaa, kuski laittoi pillit soimaan. Satoi vettä ja tiellä oli isoja lätäköitä. Sikäli tuntui hyvältä päästä lentokentälle isolla autolla.

Lentokentällä jonot menivät nopeasti. Kansainvälisellä alueella hinnat olivat dollareissa. Toki pesotkin kelpasivat, mutta niistä sai aika huonon kurssin. Vieruskaverekseni koneeseen tuli nainen, joka oli ollut käymässä poikaystävänsä luona. Kun hän totesi, että moni turisti pelkää lähteä pois hotellialueelta, totesin että minun ei tullut käytyä tällä matkalla ollenkaan hotellialueilla.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb