Paluu Puerto Plataan

Published: March 2nd 2020

Söin aamupalan hotellissa ja pakkasin rauhassa, enkä ajatellut mennä turhan aikaisin bussiasemalle. 45 minuuttia ennen bussin lähtöä hotellin emäntä ilmoitti kuulleensa että reitillä oli paha ruuhka. Hän totesi että kävellen saattaisin ehtiä, mutta autolla en.
Päätin silti tilata über-kyydin. Olinhan kyllä kävellyt sen matkan, mutta ilman matkatavaroita. Kyyti mateli alkuosan ruuhkassa. Olin perillä klo 11.35, ja kaukomatksn bussi oli jo mennyt.

Kävelin Caribe Toursin bussiasemalle ja ostin 2,5€ lipun klo 12.30 bussiin. Edellinen bussi saapui klo 11.50, mutta se oli myyty loppuun eikä siihen mahtunut. Pääsin lopulta lähtemään klo 12.50. Viereen tuli venezuelalainen kaveri, joka asuu Kolumbiassa Medellínissä ja joka on kyläilemässä sukulaisten ja tuttujen luona.

Kun otin uberin Puerto Platassa, tuli ilmoitus että edellinen kyyti oli maksanut 3€ ennakoitua enemmän, koska matka oli kestänyt niin kauan. Maksoin erotuksen Puerto Platan kuskille.

Tuttu hotelli, tuttu ruokapaikka. Kävelykierroksella löysin uusia näkymiä. Illalla lähdin baarikierrokselle. Ensin sisäpiha. Kävelykadulla tarjouduin kuvaamaan porukkaa, joka otti ryhmäselfieitä. He kutsuivat minut pöytäänsä, jossa oli täysi rommipullo ja tilattiin yksi lasi lisää. Kiva yllätys. Otin rommia vain vähän ja maksoin laskusta osuuteni.

Tot: 0.04s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 27; dbt: 0.0201s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb