Susanne kan ikke danse!


Advertisement
Cuba's flag
Central America Caribbean » Cuba » Oeste » La Habana
February 7th 2006
Published: February 8th 2006
Edit Blog Post

God dag godt folk!

Det tok sin tid aa naa internett i dette landet, men den som venter paa noe godt venter ikke forgjeves! Javel Naa sitter jeg her i Casa Tony midt i Habana Vieja, Det er ganske kaldt ute i dag, rundtom 25 grader vil jeg tro (Ha!). Fra spok til alvor det er helt fantastisk her, sanseinntrykket mitt har aldri vaert saa overtsimmulert som det er naa. En liten uke her er som et par maaneder hjemme, med tanke paa opplevelser da. Paa en liten uke har jeg vaert paa revolusjonsplassen og hort Fidel (som de kaller ham her) tale, noe som var totalt surrealistisk for en liten jente fra Norge. Jeg har vaert saa heldig aa faa meg noen Cubanske venner (Pepe & Wiliam), som flere ganger har tatt oss med ut for aa danse salsa. Etter et par forgjeves forsok paa aa laere oss tradisjonel salsa har de gitt opp, og sier naa til oss; dans som dere vil, det viktigste er at dere beveger kroppen! Det eneste problemet her er at sorte cubaner ikke faar lov til aa omgaas hvite turister, noe som har fort til at vennene vaare har blitt arrestert flere ganger! Naa sniker vi oss bare rundt i gatene, de alltid et kvartal foran oss, slik at politiet (som staar paa hvert gatehjorne) ikke skal bli nysgjerrige. Typisk oss aa havne paa kant med loven! Vi bor hjemme hos en typisk Cubansk familie og er saa heldige aa faa oppleve Cuba fra "panorama" view.

Neste gang dere horer fra meg er jeg sannsynligvis i Guatemala.

Til neste gang

Chao

Advertisement



14th February 2006

Høres utrolig kjekt ut! Gleder meg til å høre mer:)
16th February 2006

Heia Susi! Kos har du det? så spennande at du blogge reiså de.... Meg å Espen begynte å lure på kor du blei av men nå sjønne me jo de! ønske deg alt vel på turen din,håpe du oppleve masse spennende,Å så ser me deg når du komme hjem!!!! Glede meg te å se deg igjen;ska hilse så aldeles mye fra Espen! Hils Cuba fra meg!!!!!!!!!!!!!!! Eia

Tot: 0.051s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0318s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb