Dag 19: Coffee tour + Frog Pond

Published: December 14th 2012

Dag iedereen,

Onze laatste dagen in Costa Rica gaan in en we beginnen het te voelen. We worden meer moe en de heimwee wordt groter.

Deze morgen zijn we naar de Don Juan Coffee tour geweest. Er werd stap voor stap uitgelegd hoe ze koffie maken: van een zaadje planten voor de koffieboom tot het verpakken van de koffie. Er werden ons ook tips gegeven hoe we de beste koffie kunnen kiezen uit de supermarkt. (interessant) We zagen ook hoe je een sugar cane kan persen tot een heerlijk drankje + hoe je van de cacaovrucht cacao kan maken. We mochten natuurlijk ook proeven van hun koffie, hun chocoladedrankje en hun pralines. Nore was vooral geïnteresseerd in de pralines.

Na een rustige middag zijn we naar de frog pond gegaan. Daar kan je verschillende soorten kikkers zien. Je kan deze plaats best bezoeken als het donker is omdat de meeste kikkers 'snachts leven. Overdag leven vooral de giftige kikkers maar met onze gids hebben we zowat alle kikkers gezien. We zagen als laatste het symbool voor costa rica: Gaudy leaf Frog. Ons Nore was bij deze nachtelijke tour zeer actief en ze hielp echt mee zoeken naar kikkers samen met de gids. Ik denk dat dit voor haar het hoogtepunt van onze reis was.

Morgen is onze laatse dag in Monteverde. Zaterdag vertrekken we terug naar San José.

Vele groetjes en tot snel.

Nore, Dominique en Serina

Tot: 0.067s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0439s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb