Snorkeling ved Punta Uva og razzia paa Sunset Bar!

Ham kender vi!Ham kender vi!Ham kender vi!

Vores kommende surf-laerer Gil...en professionel surfer her fra Puerto Viejo, som rent faktisk lever af at surfe... Sejt.
Hej alle hjemme i Danmark!

Saa er det tid til en lille opdatering her fra Puerto Viejo. Ikke at vi har det store at berette, men det plejer jo ikke at holde os tilbage..

I torsdags besluttede Bluty, at det var tid til en aktiv dag (de fleste dage bliver tilbragt ved stranden, det er for varmt til noget som helst andet), saa vi lejede snorkeludstyr. Selvfoelgelig skulle vi foerst lige finde et sted, som ville give Bluty rabat (og med rabat mener han gratis), saa vi vandrede rundt i noget der, for mit vedkommende, foeltes som evigheder (der var en som havde lidt ondt i haaret). Langt om laenge fandt vi stedet, hvor Bluty saa valgte at sige (hoejt og tydeligt foran ejeren af butikken): "Det koster 5 dollars, men jeg har ihvertfald ikke taenkt mig at betale mere end 3.." Tag den, se det er saadan det skal goeres.
Bluty havde arrangeret en bil til Punta Uva, saa foer vi vidste af det, laa vi og floed i turkisblaat hav - nice!
Vi havde hoert rygter om, at Bluty er en af de bedste (hvis ikke den bedste) fiskere i hele byen og det skulle vise sig at holde stik. Hvor vi andre foelte os ret meget som store, strandede hvaler som bare fosoegte at overleve de temmelig voldsomme boelger, koralrevene og soepindsvinene, fes Bluty rundt som, ja, en fisk i vand. Det var ret fantastisk, at ligge i overfladen og se ham nede paa bunden i faerd med at fange hummere, krabber og konkylier. Nynne og Zenia var saa heldige at se en haj (en lille en, men alligevel!), meen paa det tidspunkt var jeg desvaerre i gang med at overleve et koralrev.
Om aftenen spiste vi hummerne og drak billig champagne (noget vi har laert Bluty og han elsker det).

Ellers sker der ikke det store i byen. Eller, lidt sker der jo altid. Den forgangne uges hoejdepunkter maa vaere: Bluty og Kantis (hans faetter) roeverhistorier om voodoo (som de selv tror paa sevfoelgelig). Der er bl.a. historien om parret fra Puerto Viejo som ventede sig, men desvaerre ikke foedte andet end to store haartotter, simpelthen fordi mandens ex-kone havde forbandet dem med lidt voodoo.
Eller en anden god en: Brudeparret som holdt bryllup ude ved Manzanillo og soerme om der saa ikke pludselig kom orme ud af alle kagerne - Bluty og Kanti var selvfoelgelig selv tilstede ved dette bryllup, saa det kan jo ikke vaere andet end sandt? De er skoere de rasta'ere.

Ellers har vi haft action i form af en fuld mand, som skoed sig selv i foden. Det var dumt.. mere er der vist ikke at sige om det.

Det helt store drama udspillede sig i gaar paa Sunset Bar (vores faste pool-sted). Vi var heldigvis ikke tilstede, men Bluty har selvfoelgelig viderebragt alle detaljer.
Politiet her i byen (som maa foele sig godt og grundigt til grin) valgte at lave razzia i gaar aftes. 15 mand stormede ind paa Sunset og saa var det ellers bare at gaa i gang med, at konfiskere weed og hvad de nu ellers kunne finde. De havde taget 3 mand med og Bluty var heldigvis ikke en af dem, selvom han selvfoelgelig havde masser af det stads paa sig. Hvorfor? Jo fordi han samme eftermiddag havde givet politiet en stor fisk, det er eddermanme en maerkelig form for bestikkelse?? Men det virker aabenbart.
Nynne og jeg er heldigvis ikke i farezonen, da de fleste politimaend har et godt oeje til os. Ved egentlig ikke om det er en grund til, at foele sig mere sikker? De laver ikke ret meget andet end at ryge og tjekke damer ud.

Naa, nu kan jeg ikke finde paa mere. Vil bevaege mig ud i regnen og NYDE det.

Love, Nynne og Nete

13th June 2007

Hej Nete. Tak for postkort, som fik lov til at se på for Johan. Han er gået i gang med at anskaffe strenge til luftguitaren, så han kan få stemt den, til du kommer hjem!!! Det er da fantastisk, hvad I oplever af både det søde, mærkelige og ulækre. Nu varer det jo ikke så længe inden I skal vende snuden hjemad. Så bliver der glæde på Gyllegården og vi andre glæder os også til at se dig. Ha det nu godt på retsen af turen. Mange hilsner fra os alle på Svendborgvej - dog Niels Bo er i Tyrkiet, men han ville sikkert gerne sende dig hilsen.
16th June 2007

Hey I laekre toeser. Hvor ser det(I) bare godt ud;) Og det lyder som om at I rigtig hygger jer. Hvor er det vildt alt det i oplever og maa det vare DeJLIgT.... Arghh naeste rejsemaal er helt sikkert syd-mellemamerika. Maa indroemme at jeg ikke har vaeret saa flittig herinde men saadan er det vel naar man selv leger turist i diverse lande. Jeg er lige pt naaet tilbage til Californien - saa I kan tro at jeg nyder de 40 grader i fulde drag....eller det er maaske liige i overkanten(!) Anyway, jeg er ked af at vi ikke moedes d. 17 i Lufthavnen det ku ha gaaet hen og blive helt hyggeligt, men den maa vi jo saa bare tage efterfoelgende: -Vi ses i Kbh!! Kan I have det saa godt saa laenge, take care. Mange varme tanker fra Jeanett

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 30; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb