Kerst en oud en nieuw - junglestyle

Published: January 5th 2013

Om te beginnen een heel goed 2013 toegewenst! De wereld is niet vergaan ondanks het aflopen van de Mayakalender, iets waar men zich in Belize redelijk bewust van was.
Na de vorige update 3 weken de jungle in geweest. Voor een dagje terug in de stad, dus een korte update deze keer. De rest van de tijd gaat op aan boodschappen doen en voorbereiding.
Na Advanced Navigation 15 dagen projecten gedaan in Elijio Panti National Park. De locaties die we de vorige keer hebben bezocht waren aan een opknapbeurt toe, en dat is goed gelukt.Met de groep en een aantal locals hebben we een aantal palappas gebouwd, tuinschuurtjes belizian style zeg maar. Met al het aanwezige talent in de groep aan een stuk doorgewerkt.
Op eerste kerst na dat is. Voor de britten is kerst HET grote feest van het jaar met cadeaus en de wereld aan tradities. De meeste mensen in de groep waren dan ook ietwat stilletjes de avond van tevoren. Kerstdag begon goed met cornflakes met maplesyrup, grote luxe omdat alle andere ochtenden beginnen met havermoutpap.Daarna hebben we de wereld verlost van 5 kippen, ze geslacht en klaargemaakt voor het kerstdiner. Traditionele kerst dus :D
Oud en nieuw hebben we gevierd met behulp van een zak marshmellows en een wickerman. Samen met 2 anderen uit de groep heb ik een mannetje gemaakt van palmbladeren. Dit 4 meter hoge gevaarte is na een kampvuurverhaal de hens in gegaan. Bijna Oosterparkbuurt in Groningen.
Morgen om 0800 gaan we de jungle weer in, deze keer voor een trek. We gaan 5 dagen langs en door een rivier lopen met eten voor 5 dagen in onze rugzakken.
Daarna gaan we de echte survivaltraining doen met BDARRT (Belize disaster rescue and response team). Het echte werk zeg maar.
Heel benieuwd hoe dat gaat zijn, het belooft in ieder geval interessant te worden.

De foto's van deze tocht staan op Flickr:

De 21e zijn we weer terug, dan voor in ieder geval 6 dagen. Met goede verhalen hoop ik!

Tot: 0.065s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb