dag 1


Advertisement
Published: September 3rd 2015
Edit Blog Post

Ik heb mijn eerste nachtje Belize overleefd. Heb net 12 uur geslapen, en dat was ook wel nodig.

We zijn gisteren opgehaald op het vliegveld door twee mensen van het instituut. Die hebben ons naar een hotel gebracht en daarna de stad en het instituut laten zien. Er waren niet veel mensen aanwezig, maar iedereen tot nu toe is super vriendelijk en behulpzaam. Ze zijn alleen moeilijk te verstaan soms :P Ook hebben we een eigen kantoor met airco! Maar gelukkig kunnen we nog een paar dagen rondkijken en wennen, want we hoeven maandag pas te beginnen met werk.

We zitten in het schattige hotelletje the Bakadeer (ook met airco gelukkig). Gisteren wilden we wat gaan eten en toen heeft de hotel vrouw noodles voor ons gemaakt, vet lief. Daarna zijn we een beetje rond gaan lopen om dit stukje van de stad te verkennen. Er zijn hier alleen maar vervallen gekleurde gebouwtjes, maar dat is wel leuk om te zien. En er zitten overal rare beestjes en vogels. Ik heb ook al een hagedis van 20 cm gezien! Het is hier helaas wel wat duurder dan verwacht, maar ik heb het idee dat als we alles uit lokale supermarkten en op de straat kopen dat het wel meevalt. Dan kan ik mijn geld bewaren om te duiken :D

Ik ben alleen een beetje bang dat ik de zee niet zoveel te zien krijg… Het instituut ligt wel recht aan zee, maar zwemmen is hier gevaarlijk omdat ze geen strand hebben in heel Belize city, alleen maar een betonnen muurtje van een halve meter hoog om de stad heen voor als er een orkaan komt (die hebben ze helaas al drie jaar niet meer gehad). Dus als ik de zee in wil moet ik naar een eiland wat een half uur verder ligt. Ik kan wel zo naar de manatees als ik wil, want die zwemmen in de grote rivier door de stad, ze hebben er nog maar 1000 ongeveer, en die worden vaak overvaren. Ik mag ook niet duiken voor het instituut, want dat doen ze niet. Dus ik denk dat we vooral op het appartement zitten en op kantoor, en dan in onze vrije tijd naar de eilanden gaan voor de kust om te zwemmen en duiken. Misschien gaan we ook wel een fiets halen want dat doen ze hier ook veel, om zo nog een beetje ergens te kunnen komen. Ik probeer zo vaak mogelijk een bericht te sturen, maar ik ben bang dat het een beetje saai word omdat ik niet zoveel spannende dingen ga doen komende tijd. Alleen vanavond een bier festival aan de zee van een lokale brouwerij: Belikin, maar als we vanavond nog geen appartementje hebben en geen hotel in de buurt vind ik het niet echt veilig om savonds terug te moeten lopen denk ik, dus dan ga ik liever niet. We worden zo opgehaald door een jongen van het instituut en die rijd ons in de stad rond om naar appartementen te kijken. Als we wat hebben gevonden zal ik het adres doorsturen.

Nu ga ik ontbijten met een banaan en een raar uitziend broodje ?

Kusjes aan iedereen en vergeet me niet!

Advertisement



Tot: 0.065s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0367s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb