Yevé Debé

yevedebe

Woensdag 23 augustus 2017 In de buurt van het Yellowstone National Park, dat wil zeggen het plaatsje West-Yellowstone, Montana, was geen redelijk geprijsde accomodatie te vinden, dus het beginpunt van vandaag is Rexburg, Idaho. Om acht uur eerst Ella en Stan ophalen, die op een kwartier in de goede richting bij mensen thuis slapen (Airbnb), letterlijk in the middle of nowhere, midden in uitgestrekte suikerbietvelden. Vanaf daar is het zo'n anderhalf uur rijden tot West-Yellowstone. Bij het Visitors Center een toegangskaart gekocht - het is per auto, dus dat scheelt - en foldertjes meegenomen met details van wandelroutes. Aangekomen bij de toegangspoort blijkt het heel druk te zijn, rijen met auto's. Onderweg lijkt dat mee te vallen, maar na een paar mijl vormt zich al een file. En het is zo'n 20 kilometer naar de eerste ... read more
old faithful

North America » United States » Idaho August 21st 2017

Maandag 21 augustus 2017 We slapen in een plaats die zo dicht mogelijk bij de centrale lijn van de zonsverduistering ligt. Ik had vorig jaar oktober al twee kamers gereserveerd, nadat bleek dat alles in de beste zone (in de buurt van Madras, Oregon) allang was uitverkocht. Nu hebben we een motel in Meridian, Idaho, op zo'n zeventig minuten rijden van de beoogde locatie Lime, Oregon, dat niet veel meer blijkt te zijn dan een vervallen fabriek bij een afrit van de snelweg. We zullen vroeg moeten vertrekken om een eventuele verkeerschaos voor te zijn. Alle TV zenders waarschuwen hiervoor. Ze zijn hier nou eenmaal goed in het bang maken van mensen. Ik ben om drie uur 's nachts al wakker, en kan het niet laten om Google Maps te raadplegen. Wat?! Alles rood in de ... read more
the moment
eten: japans, portie: amerikaans

North America » United States » Washington » Seattle August 17th 2017

De vlucht zelf was het prettigste onderdeel van de reis. Hij duurde weliswaar 9,5 uur, maar het goede entertainment systeem met honderden films in combinatie met mijn lawaaionderdrukkende koptelefoon deden wonderen. De twee krijsende kinderen, gelukkig beiden meer dan 5 rijen van mij verwijderd, vielen al snel niet meer op. De rest van de reis kon ik niet zo waarderen. Niet alleen reden de treinen van Rotterdam naar Schiphol niet - waardoor ik maar een taxi naar Schiphol nam - ook in Seattle ging het nou niet bepaald soepeltjes. Paspoortcontrole duurde al lang, maar dat was nog niks vergeleken met de bagage claim beneden. Geen van de caroussels noemde mijn vluchtnummer, dus het duurde even voordat ik mijn tas had gevonden, die ergens langs de muur lag. Maar erger: de hele ruimte was gevuld met mensen. ... read more

Tot: 0.057s; Tpl: 0.004s; cc: 7; qc: 32; dbt: 0.0333s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb