Page 2 of elistep Travel Blog Posts

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai » Bac Ha December 8th 2014

V této kapitole Eliška Štěpánem naloží kola do nákladního vagónu nočního vlaku, zatímco sebe uloží do lehátkového vozu. Ve Pho Lu konečně nasednou na plně zatěžkaná kola a vyjedou do hor, kde navštíví nedělní trh. Nákup lístku na vlak byl překvapivě jednoduchý, cena na lístku odpovídala ceně na tabuli, na lístku byl uvedený čas odjezdu a číslo vlaku. Jediný zádrhel byl v tom, že nám paní u okýnka tvrdila, že kola si sice do vlaku vzít můžeme, ale ve Pho Lu nám je nikdo z vlaku nevyloží. To znamenalo, že budeme nuceni jet o zastávku dál, ergo se pak vracet na kole 30 km džunglí podél trati. I nechali jsme to koňovi a vyplatilo se: když jsme přišli večer na nádraží, naskytla se nám první příležitost dát ve Vietnamu úplatek. Z pětistovky jsme vykládku ve Pho ... read more
montáž 2
spankovy deficit
ředkve

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai December 5th 2014

V této kapitole se naši hrdinové projdou po Hanoji pěšky i projedou na kole, ochutnají místní kuchyni a zakoupí lístek na vlak na sever. Náš hoteliér, pan Huong, studoval v osmdesátých letech v Praze VŠCHT a oblíbil si zejména selský salám a Spartu. Právě jemu jsme vezli onen kilogram salámu... Měl z něj velkou radost a staral se pak o nás jako o vlastní. Máme docela štěstí na hoteliéry milující Čechy (naposledy pan Gopal Pandey v Kátmandú)! Krabice s koly nás nechal odložit před hotelem (malá zapadlá ulićka), kde na nimi bděl až do večera. Na noc krabice zaujaly čestné místo v recepci vedle motorek. Kola jsme skládali potmě ve čtvrtek, tedy den před odjezdem vlakem na sever. Jedna z krabic byla evidentně otevřena někým během transportu Praha-Moskva-Hanoj, ale na první pohled se zdálo, že je ... read more
na mopedu se dá vézt cokoli
haf haf
provoz v ulicích Hanoje

Europe » Czech Republic » Prague » Kobylisy December 3rd 2014

V úvodní kapitole se seznámíte s našimi dvěma hrdiny, kteří se vydají se dvěma modrými bicykly do Vietnamu, jenž chtějí za dva měsíce projet od severu na jih. Tento dopravní prostředek sbalí do krabic a letecky se přemístí přes Moskvu do Hanoje. Balení kol do vhodných krabic nám zabralo více než 32 hodin (podívat se můžete zde http://youtu.be/VWqbs_4sgLk). Váhový limit Aeroflotu je 24 kg na jedno odbavené zavazadlo. Vzhledem k tomu, že jsme převáželi zásilku kila salámu a kila lázeňských oplatek a kola včetně nosičů váží kolem dvaceti kilo, moc dalších věcí jsme už nepobrali. Večer před odjezdem jsme se dívali na naše krabice, zprávy, sebe navzájem a s hrůzou sledovali, jak z nebe padají kusy ledu a přimrzávají na vozovce... Bylo zjevné, že bez automobilového převozu na letiště se vzhledem k rozměrům krabic neobejdeme, ale ... read more
První dojem z Moskvy
Náš adventní kalendář, na pozadí "Putin, můj prezident"
Výhled působil dost mrazivě

Tot: 0.106s; Tpl: 0.004s; cc: 12; qc: 44; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb