Page 5 of JYSQ Travel Blog Posts

Asia » Singapore » Changi July 13th 2010

Saavuttiin koneeseen pääsyn jännityksen jälkeen suht pirteinä (J&S nukkui, mutta P&Y ei juuri yhtään) Hong Kongiin lauantai-iltapäivällä. Mun 10. kerta HKG ja napattiin taas vanhasta muistista superhalpa HK Hostel, jonne on loistavat yhteydet ja sijainti muutenkin hyvä. Halvalla hinnalla (ja sillä, että aulassa lukee paikan olevan täysin laiton), tuntuu olevan miinuspuolensa: S odotti huoneessa kun hain rinkat respasta ja maksamassa. Pieneen hissiin tuli 3 muuta HK:laista. Jossain kohtaa kesken matkan 2-3 krs välillä hissi yhtäkkiä pysähtyi ja jäi kerrosten väliin jumiin. EI HELV!! ajattelin tietty ekana. 10min venailtiin ja sit tekstailin jo muille tilanteesta. Huoneissa on telkkarit, joista näkee turvakameroiden kuvaa ja pari ruutua on varattu hisseille. Eli S katseli telkkarista ilmastoidussa huoneessa kun mä ja 3 muuta tuskailtiin. Oli törkeän kuuma ja happi tuntui loppuvan. Mietin j... read more
Torilla
Tuoretta kalaa
no name

Europe » Finland » Uusimaa » Helsinki July 8th 2010

Aivan mielettömän hyvä fiilis. Loma alkaa parin pv:n päästä ja saman tien lähtö reissuun. Ihan innoissani taas menossa Aasiaan. Viimeisestä lomasta Aasian suunnalla on noin 1,5v ja välissä pari lyhyttä duunimatkaa alueelle, mutta se siinä. Aika konservatiivisesti mennään... Ei juurikaan uusia paikkoja eikä mitään spektaallimaista nähtävyyttä eikä levottomia siirtymisiä. Hyvää safkaa, mukavia ihmisiä, sukellusta ja hengailua. Erityisesti odotan päästä taas uudelleen Bunakenille Living Colours Diving -mestaan, jossa on huippusukellusta, loistavat välineet ja mielettömät tyypit. Ihan paratiisi ilman mitään ylimääräistä. Agendana on sukellusta sekä riippukeinusta merelle katselua ja kirjan lueskelua. Mieletöntä.. Reissulle lähtee pari kaveria Y&P, joista P:n kanssa olen jo pari reissua tehnyt. Nähdään ne sukeltelujen jälkeen Surabayassa Jaavalla... Siellä vietetään noin viikko sitten ... read more

South America December 29th 2009

Tervehdys uskollisille lukijoille! Tanaan jysq-matkat tarjoavat yhteenvedon jouluaatosta asti... Heti alkuun julistetaan myos lukijakilpailu: J lupaa 100 euroa sille, joka arvaa meidan hotellin tallelokeron koodin (Pedro ei saa arvata, koska ehka muistaa sen vanhoilta reissuilta). S vaittaa, etta se on ihan liian ilmeinen ja varas arvais sen heti toisella yrittamalla. Jokainen saa siis kaks arvausta. Antaa tulla ehdotuksia! Valituslupaa ei ole ja kisa menee kiinni kun itse paatan. Aattona mentiin tosiaan meidan "tutun" suosittelemaan paikkaan Cabaña las Lilakseen. Menussa oli lueteltu kuus eri ruokalajia seka nelja eri viinia. Kukaan ei selittanyt meille, miten homma oikein toimii ja pariin kertaan kyseltiin, kuuluuko nama kaikki viinit siis hintaan. Silti ei tajuttu, etta menuun kahdelle tosiaan kuului nelja PULLOA viinia. Otettiin alkuun skumppaa antipastojen ja ensimmaisen alkuruoa... read more

South America December 24th 2009

Hyvää joulua!! Buenos Aires on kyllä tosi kiva mesta. Aivan upeaa arkkitehtuuria, aivan toisistaan erilaisia kaupunginosia. Eilen oltiin joskus klo 14 Buenos Airesin viileydessa (28c) ja tultiin meidan etukateen maksettuun keskustahotelliin. Haluttiin hiukan parempaa majoitusta, koska oltaisiin taalla kuitenkin muutama paiva. Ensi visiitilla tsekattiin pari hostellia San Telmossa ja olivat melko spartalaisia. Nyt maksetaan meidan ns. 4* hotellista 50e / yo, joka on taalla ihan ok hinta "oikeasta hotellista". Ulkoapain tosi hieno ja ihan keskustassa kauppakatujen tuntumassa. Sisalta huoneet ovat niin kulahtaneita kuin vain olla voi. Saatiin kauppakadun puolelta, jossa piti rauhoittua illaksi. No saatana! La Cumparsita rallattaa naapurikorttelissa 23.30 asti ja siella vanhat aijat tangottaa nuoria naisia turistien iloksi(ja suruksi). Kierreltiin kauppoja ja koitettiin loytaa jotai... read more
Tangon taikaa
Katunakymaa
Turrela (Caminito)

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú December 23rd 2009

Jaakko: Muutama kommentti alkuun eli mista pari viime paivaa on nautittu: 1) iguassusa on pari mutkaa enemman kuin aurajoessa 2) nain tanaan Brasiliassa kaupan, jonka nimi on " super muffato" 3) israelisaiset turret olivat superurpoja ja jaivat bussikyydista pois Argentiinan ja Brasilian rajalla 4) aikuinen ratkaisu=ei kayty paraguayssa 5) toinen aikuinen ratkaisu=eilen syotiin vain kalaa (eika yhtaan pihvia) 6) tanaan oltiin tax freessa ja ostin sikareita 7) Rough guide on maailman paskin opas 7.1.) kaikki hehkuttaa brassien puolta putouksista = mita helvettia! ihan skeidaa ja pelkka yksi iso nakyma 7.2.) chilesta argentiinaan menkaa istumaan bussin oik puolelle koska sielta parhaat nakymat (kaikki ehdottaa vas puoli aconcaguan takia mut silla puolella on muuten ihan paskat maisemat) Suvikki: Eilen kaytiin tosiaan katsomassa Iguassun putoukset Argentiinan puolella ja paasi... read more
Souturetkella
Coati
Tassa kastuu

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú December 21st 2009

Homma on jatkunut samaa rataa kuin mihin viimeksi jaatiin, eli pihvi ja viini on maistunut, ja eri kulkuneuvoissa on taas tullut istuttua. Pihvia on itse asiassa tullut purtua sen verran, etta molemmilla on tullut yksi hammas kipeaksi ja ikenia kutittaa ihan vietavasti! Tallaisia matkavaivoja talla kertaa... Edellisessa blogissa oltiin menossa Mendozan tangofestareille, mutta hostellilla selvisi, etta se olikin jossain kerrostalohuoneistossa eika tayttanytkaan meidan odotuksia ulkoilmakonsertista. Sen sijaan kaytiin tsekkaamassa paikallinen baarikatu. Trendikkaita mestoja ja ihmisia vieri vieressa. Tai lahinna naiset olivat laittautuneet ykkosiin, kun taas miehilla oli valkoiset t-paidat ja farkut... Viela ei myoskaan ole nakynyt todisteita siita, etta Argentiinassa tehdaan maailman eniten kauneusleikkauksia. Ehka sitten Buenos Airesissa. Ai niin, Argentiinan jätskiskene on yllatta... read more
Pampasta
Cordobaa
Jesuiittameininkia

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza December 17th 2009

Edellispaivana pyorittiin taas Valparaison kaduilla ja kukkuloilla. Kaytiin Pablo Nerudan kampalla ja on kaverilla ollut melkoinen koti. Hamaria juttuja raahattu ympari maailmaa... Sielta mentiin kukkuloiden "ulkoilmamuseon" lapi eli valtavia ja upeita graffiteja maalattu isoille seinille ympari kukkulan rakennuksia. Muutenkin graffiteja loytyy joka paikasta. Ei siis mitaan "paska kaupunni -juttuja" vaan ihan oikeaa taidetta. Iltapaivalla mentiin Vina del Mariin junalla ja hmm... olihan se ihan hanurista. Kaveltiin rantaa pari kilometria ja tarkoitus oli menna uimaan. Vesi oli aivan jaatavaa eika sinne ollut mitaan asiaa. Ei olisi ollut muutenkaan, koska aallot rannalla oli paikoin lahemmas kymmenta metria. Huikean nakoista. Porukka siis pelaili jotain ja otti aurinkoa. Tuulen takia oli oikeasti vahan kylma eika tajuta yhtaan miksi porukka siella hengaili. Eilen aamulla lahdettiin ... read more
Kiemurtelua
Andien maisemaa
Toinen lihalautanen (tasta on jo syoty osa!!)

South America » Chile » Valparaíso Region » Valparaíso December 14th 2009

Terveisia toiselta puolelta palloa! Reissu oli melkoinen koetus, vaikka kaikki menikin aivan suunnitelmien mukaan. Ensin 9h lento Helsingista New Yorkiin, siella 4h vaihto ja paalle 11h lento. Se kun ei riittanyt, niin mentiin paikallisbusseilla Valparaisoon eika suostuttu taksien suoriin ja kalliisiin vaihtoehtoihin. No 33,5h matkustuksen jalkeen kodista paastiin perille aivan alyttoman kivaan Hostel El Miradoriin, jonka pitaja Maria otti meidat lampimasti vastaan - olimme ainoat asiakkaat siina kohtaa. Hostelli on yhden kukkulan huipulla eika talla kukkulalla muita majoituksia nayta olevankaan. Nakymat meidan terassilta on tosi upeat ja eilen illalla istuttiin siella ja katseltiin kaupungin valoja ja merta. Kaiken reissaamisen jalkeen tuli ihan lomafiilis! Lennolla New Yorkista Santiago de Chileen mun(Jaakko) viereen tuli ehka koko koneen haisevin ja likaisin tyyppi ja sille tode... read more
Funiculaire
Katuruokaa
Plaza Anibal Pinto

Europe December 10th 2009

Aivan järkyttäviä taas nämä viimeiset päivät ennen lomia. Matkakohteet vaihtuneet muutamien tuntien välein ja alkaa tosissaan puuduttaa jo tämä suunnittelukin. Iltoja ja viikonloppuja on nyt mennyt tähän säätämiseen... Töissä valtava kiire ja pöytä pitäisi saada puhtaaksi ennen lomaa. Lahjat yms ostamatta... Kaikki ns.järkevä suunnittelu on vielä tekemättä, kuten tutustuminen matkaoppaista vaihtoehtoisiin kohteisiin tai eri hotellien tutkailu. Perusreitti on aika valmis, mutta kaikki ylläribuikkaukset on vielä auki(ja hyvä niin, koska muuten ei ylläreitä). Suunnitelma on siis 3 viikon reissulla ehtiä Hel-Nyc-Santiago de Chile-Valparaiso/Viña del mar-Mendoza-Cordoba-Buenos Aires-Montevideo-Madrid, pääpiirteittäin. 43h lähtöön Nycin kautta E-Amerikkaan. Jenkkien ESTA tuli anottua eilen ja lentojen tilanteet tsekattu - hyvältä näyttää. Toivottavasti seuraavaksi kuuluu suunnitelman m... read more

North America July 8th 2009

Käsittämätöntä mutta totta: olimme laukkuinemme (!) Mexico cityssä (D.F.) perillä keskiviikkona aikataulusta 10 minuuttia myöhässä! Lento SPS:sta lähti tunnin myöhässä, kuten jo tiistai-iltana oli ilmoitettu, mutta silti ehdittiin jopa jatkolennolle San Salvadorissa, jossa vaihtoaikaa oli alunperin 50 minuuttia. Musta tuli ihan TACA Airlinesin fani!! Mexicossa odoteltiin kentällä Kaisaa ja Päiviä, joiden lento Cancunista oli tunnin myöhässä. Aamulla ei päästy hotellista ulos ennen kello viittä yhdeksältä illalla alkaneen curfew’n takia. Ihmettelin suureen ääneen, miten lentokenttähotelli voi sulkea ovensa yöksi ja arveltiin sen ehkä liittyvän prostituutio-ongelmaan, mutta Kaisalta ja Päiviltä kuultiin, että ainakin San Pedro Sulassa oli ulkonaliikkumiskielto kolme päivää. Joten ehkä se sittenkin liittyi siihen eikä ollut hotellin omaa tyhmää politiikkaa... Taksien piti tulla hotellin ... read more
Jaakko veti taas lätyt
Mercado Coyoacan
San Angelissa

Tot: 0.565s; Tpl: 0.007s; cc: 15; qc: 87; dbt: 0.1022s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb