Izzy 19 Traveler's Guestbook

2nd December 2014

Aurora borealis
Stiekem zit ik hier een beetje jaloers te wezen, je hebt het noorderlicht gezien! Voor mij de reden om ooit nog eens naar het noorden van Noorwegen te willen gaan, want het schijnt een ongelofelijk bijzondere ervaring te zijn. Fijn dat je het zo naar je zin hebt bij Noreen. Ik bedacht me eerst, wel bijzonder dat ze je helemaal alleen laat in haar huis, voor hetzelfde geld ben je een volleerde dievegge...........tot ik me bedacht dat je in the middle of nowhere zit......:) Hier is het ook koud. De gevoelstemperatuur was aardig onder 0 vandaag op de heide. Duke heeft dan ook meer eten nodig, ipv een kilo vreet hij nu ruim 1250 gram per dag weg en kijkt me daarna nog verwijtend aan. Het schaatsseizoen is gelukkig weer begonnen en alsof het geen post-olympisch jaar is, wordt er hard en goed geschaatst. De Rus Pavel Khuliznikov is door mij op het schaatsforum al omgedoopt tot PafPaf Kalashnikov.....menn, wat schaatst die hard! Het zou me niets verbazen als hij bij het WK op de hooglandbaan volgend jaar als eerste man onder de 33 seconden gaat op de 500 meter!! En dus dit Canadese wereldrecord van 34.03 van Jeremy Wotherspoon eraan gaat. Leeft dat nog een beetje in Canada, speedskating? Vraag het eens aan Noreen. Noem Cindy Klassen maar als je een hele lege blik krijgt.....;) Vandaag is de verjaardag van je oma. 90 zou ze zijn geworden. We drinken hier een glaasje rode wijn op haar en als gebruikelijk heb ik ook voor haar een glaasje ingeschonken en bij een kaarsje gezet. Bizar, bijna 13 jaar is ze nog dood en ik denk nog dagelijks aan haar en ik mis haar ook nog dagelijks. Eigenlijk dien je als ouder, behalve een goede ouder te zijn als nalatenschap met name goede herinneringen na te laten. Denk ik dan zo maar heel filosofisch. Morgen ga ik weer naar Den Haag. Ik MOET heel snel een vloer hebben, anders kunnen Beau en ik nooit daar gaan wonen. Het heeft wat vertraging allemaal doordat mijn oude bank mijn geld niet vrijgeeft en ik dus niet bij mijn bouwdepot kon. Gelukkig lijkt er nu een oplossing te komen van de nieuwe bank, want ik lijd ernstig aan heimwee naar je broer en Den Haag. Beau en ik hebben de laatste keer dat ik in Den Haag was eerst bubble tea gedronken (grote yummie) en daarna Indiaas gegeten.....heerlijk! De volgende keer gaan we voor de ossenhaas met honing en pecannoten van de Chinees denk ik. Zeg Spriet, je zou eens op sporenjacht moeten daar in de sneeuw. Op zoek naar wolven en beren en lynxen.............hoewel je die laatste al in Hongarije gezien hebt. (LOL!!!!!!) Echt veel nieuws is hier niet. Zaterdag hebben Tom en ik een begrafenis; Henri (een vriend van Tom) die eind juli te horen had gekregen uitgezaaide kanker te hebben is gisteren overleden. 4 maanden heeft hij nog gehad en hij is maar 46 geworden. En het was zo'n vreselijk leuke en bijzondere man. Dus wij zijn wat in mineurstemming alhier. Vanavond gaan we maar naar de laatste aflevering van Walking Dead kijken, daar fleurt een mens van op! Overigens heeft Tom Amercan Horrorstory nog steeds niet kunnen downloaden via zijn newsgroup. Zucht. :( Wat leuk trouwens dat je met Noreen naar BitnO hebt gekeken! Hoe oud is ze eigenlijk? En heeft ze zo'n enorm houtfornuis wat het hele huis warmhoudt ofzo? En heb je al hout moeten hakken? (lees, zitten al je vingers er nog aan?) Ik moet eens wat gaan doen, de nasi van vanavond afmaken. Dag lieve dochter, take care!!!!
24th November 2014

Wij leven met je mee...Isauré
Dag wereld-ontdekster, Jij hebt je 1e avontuurlijke-ontdekkings-ervaringen al opgedaan en ook nog eens te maken gekregen met winterse omstandigheden. En... helaas ook nog te maken gekregen met een vervelende midden-oor-ontsteking. Fijn dat je die weer te boven bent. Inmiddels je boeiende reis-verhalen met aandacht gelezen. Mocht je tussendoor wat tijd over hebben, dan kun je al vast in conceptvorm een sollicitatiebrief schrijven en die t.z.t droppen bij een uitgever! Wij zitten hier volop in de herfst en de bladeren vliegen je letterlijk om de oren. En de 1e lichte nachtvorst ligt ook al weer achter ons. Dus thermostaat in een wat hogere stand, lekker glas port erbij en optimaal en gezellig genieten van de sfeer. Wij volgen je reisverslagen vanaf nu met grote interesse en laten zo nu zeker wat van ons horen. Wij wensen je alle goeds en fantastistische reis-ervaringen toe. Groetjes en liefs van oma en opa Tieben.
9th November 2014

Pensatucky.....OMG!!!
Geen groen mos op je tanden door overmatig crackgebruik, maar slechts één tand, klinkt ook heel aantrekkelijk......:) Bijgesloten een linkje voor je met het prachtige 1e vioolconcert van Bruch. Door 's werelds huidige beste violiste, Janine Jansen: https://www.youtube.com/watch?v=UxZbVwrGOrc Iedere noot ken ik van dit concert uit mijn hoofd. Prachtig is het..... Ja, je zal je best wel eens eenzaam voelen, zelfs een einzelgänger als jij. Moet je je voorstellen dat toen ik jouw leeftijd had en in Europa rondreisde er geen internet was en ook geen mobiele telefoon. Als je mazzel had, kwam je ééns in de week een werkende telefoon tegen en had je net genoeg kleingeld om 2 minuten naar huis te bellen. Natuurlijk was degen die je belde nooit thuis en van een antwoordapparaat had toendertijd ook nog nooit iemand gehoord. :) Het lastigste vond ik het niet in staat zijn om realtime dingen te delen. Zat ik in mijn eentje in Wenen van een kom gruwelijk lekkere kop goulashsoep te genieten, maar niemand om dat tegen te vertellen.... Of van een zonsondergang op een piepklein Grieks eilandje......guess what? Weer alleen..... Schrijf eens wat over je hosts? En hoeveel heb je er al "versleten"? En wat willen mensen die je spreekt over Nederland weten, behalve of je daar echt in de koffiehuizen weed mag roken? Zorg goed voor jezelf, dochter. En als je te eenzaam bent, kunnen we altijd nog eens skypen. Heb je al wat van je aso-broertje gehoord btw? Die komt niet verder dan het typen van "yay"oid......
8th November 2014

Pepers eten
Leuk hoor, om als ik om 7.30 uur 's ochtends je blog lees gelijk met tranen in mijn ogen te zitten omdat je zo vreselijk lief een kaarsje heb gebrand voor haar. Ik heb me nooit gerealiseerd, maar ben er wel blij om, dat ik als "ongelovige', maar wel katholiek opgevoed iemand dit gebruik toch aan je heb overgedragen. Het is maar goed dat ik je smaakpapillen de laatste 8 maanden een beetje heb getraind in het eten van pepers! Anders was je na je noodlesoepje waarschijnlijk met blaren in de 1e hulp beland. Schrijf eens wat over de mensen die je ontmoet, Spriet? Hoe zijn de Canadezen? Wat voor cultuurverschillen zie je met Nederland? Hoe zijn je ontmoetingen? Waar praat je over met hen? Ja, ja, nosy mutti! Take care, lieve dochter! (zit hier ook ergens een smileybutton, btw????)
From Blog: Squirl!
2nd November 2014

Good to hear!
I didn't think you were kidding. Off to a good start! May all your beds be huge and your bathrooms be luxurious.
2nd November 2014

Mumfood....
Dank voor het compliment, lieve dochter. Bijzonder gevoel, als je gelijk Arabische gastvrijheid tegenkomt. Ik heb nog nooit een suite gehad als ik in transit was.....Hier is het prachtig weer en Tom is met Duke weg, ik kan niet want er is schaatsen op tv!!!!! Na de foto van jouw avondmaal had ik ook gelijk trek in wat hartigs dus ik heb een Indonesische omelet met veel kruiden en sambal gemaakt met kokosrijst en zoetzuur. Njammie!! Zeg, zitten er ook smileys hier op dit blog??? Moet nog ff uitvinden hoe het werkt hoor. Had jij Tom nog een uitnodiging via de mail gestuurd? Op mijn GSM heb ik een extra klokje gezet met daarop de Montrealtime, dat ik je niet ga spammen in het midden van de nacht ofzo....:) Dag meisje, veel plezier in Montreal!!!!
1st November 2014

blieblabloebla
Awesome

Tot: 0.054s; Tpl: 0.004s; cc: 7; qc: 36; dbt: 0.031s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb