reisjes


Advertisement
Asia
July 28th 2010
Published: July 28th 2010
Edit Blog Post

Het is alweer even geleden dat ik nog een blog heb geschreven, maar ik heb het een beetje druk gehad..

De laatste dagen waren echt geweldig, maandag en dinsdag had ik namelijk geen school, ik ga hier wel graag naar school, maar ik heb wat meer van Thailand gezien, daarmee.
Zaterdag zijn we naar Korat stad geweest, en daar heeft mijn gezin een wasmachine gekocht, echt geweldig, want nu moet ik niet al mijn was meer met de hand te doen.

Zondag ben ik met de buren naar Kao Jai geweest, dat is zo'n 2 uur rijden.
Eerst zijn we naar Patio Italie geweest, dat is een dorpje in Italiaans achtige stijl, ik vond het niet echt Italiaans, maar Thaien vinden het natuurlijk geweldig. Het kunstmatig 'dorpje' heeft zelfs Belgisch bier, maar jammergenoeg mocht ik niks drinken...

Maandag en dinsdag ben ik met mn gezin naar Pataya geweest, samen met Pee eve en pee art, de broer en zus die niet meer thuis wonen. We waren met 6 man, en om geld te besparen zijn we met zn allen maar met een toyota jaris gegaan. Met 4 man op de achterbank van zon kleine auto is niet echt geweldig, maar gelukkig was het maar 3 uur rijden.. Tijdens het lange zoeken naar een hotel viel het me al op dat er geweldig veel blanken, vooral oude venten met een thaise vrouw, rondlopen. En natuurlijk heel veel kateuis/ladyboys.
We hadden er een echt mooi hotel voor 900B per persoon.
S'middags hebben we niets anders gedaan dan zeevruchten eten, krabbetjes, inktvissen, reuze garnalen,... voor geen 1000B in totaal met 6 man, geweldig goedkoop dus. Maar in de zee zwemmen moet je er maar niet doen, want het water is echt vuil.
S'avonds ben ik met esso naar de mall geweest, onderweg zij hij me heel serieus en een beetje beschaamd dat er vrouwen zijn die zich voor geld verkopen.. Voor de rest van de wereld is Pataya het centrum van de sex industrie, maar in het land zelf is dat niet echt bespreekbaar..

Dinsdag zijn we naar de grootste zoo van Thailand geweest: 'groene berg open zoo'. Letterlijk tussen de bergen, echt prachtig. In tegenstelling tot Belgie is het in Thailand wel toegelaten om dieren in de zoo te voeren. Voedsel voor de dieren kan je kopen aan de vele kraampjes.




Advertisement



1st August 2010

succes
Hé Kristof, We hebben met heel veel interesse je berichtjes gevolgd. We zijn heel opgelucht dat de pleegouders zo goed meevallen. Mémé heeft de de avond van je vertrek bijna niet geslapen, ze heeft in haar droom die reis meegemaakt. Thailand heeft een indrukwekkende cultuur...probeer daar zo veel mogelijk van op te snuiven. Het boedhisme moet ook een interessante godsdienst zijn waar heel wat levenswijsheid uit te halen is. Ik heb een paar keren geprobeerd je verblijfplaats op te sporen via Google Earth, maar met de plaatsnamen in je laatste blog zal het me zeker lukken. Kun je de temperatuur verdragen? En het eten, ge zijt geen gemakkelijke op dat gebied, we zijn wel wat benieuwd wat je ervan vindt. Hier in België is het voor een hele tijd kwakkelweer, maar verdaagzame temperaturen. Laat maar op tijd iets weten. We zijn heel geïnteresseerd wat je daar.mee maakt. groetjes van mémé en bompie

Tot: 0.099s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.042s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb