De forste dag paa hospitalet

Asia
July 1st 2008
Published: July 1st 2008

De første indtryk af hospitalet i Sandapetti.

Vi er velankommet til Sandapetti, det er et meget lille fattigt hospital, men de har taget rigtig godt imod os, og vi er glade for at være her. Standarten her er dog en anden end den vi kender fra Danmark. Man sparer fx på plastik handsker og andre sterile ting for at patienten kan få det billigt. Man helbreder alt med antibiotika både stort og småt. Vi har også fundet ud af at dem der arbejder her er meget veluddannet men omgivelserne giver den ikke mulighed for at bruge den viden.

Vores første patient sad klar da vi kom mandag morgen, det var en ældre dame med et ordentligt hul i hovedet, straks kom vi med ind i undersøgelse rummet også blev der ellers vasket størknet blod væk med fingrene og bare lugten og de primitive omgivelser var nok til at vi overvejede at løb hjem til DK, men vi valgt at blive og et hul i hovedet skulle vise sig at være ingen ting i forhold til hvad de næste dage bragte.
katrine og kristine

Tot: 0.104s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb