Varme Ho Chi Minh City


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
April 20th 2008
Published: April 20th 2008
Edit Blog Post

Ja, da sitter vi her, da.
I varmen.
Ho Chi Minh City tok oss i mot med varme og tja...
oppkast?

Mohohaha.
Busselskapet vaart sugde.
Det var faktisk ikke vondt aa sitte i bussen i 5 timer.
Det var supervondt.

Setet trykte til og med lille rosindvergen, Lindis Solvang, sammen.
Ja, nesten som en ball.
Ribbeina gnagde paa magen eller hoftene.
Anatomien vet jeg ikke noe om.
Men gnagesaar og compeed neste, om jeg ikke strekte meg opp i en unaturlig hoeyde.
Da vi hadde pause, spiste jeg en ananas-pinne.
Saa urutinert kan man vaere.
Selvsagt er trafikken i Vietnam ikke smidig.
Og det er hulter til bulter, stopp og tut og kjoer og tjohei.
Alle skal forbi alle, og plutselig er det fire biler i samme kjoereretning ved siden av hverandre, foer alle maa pent tilbake paa sin opprinnelige plass, om en moeter biler i motsatt kjoereretning.
Vanligvis gjoer man det.
Nevnte jeg at det er 9 billioner mopeder i Saigon (Ho Chi Minh City) i fjor?
Jeg jugde og bannet.
Det maa vaere minst 1000 trilliarder av dem.

Det er moro aa se paa hvor lite effektivt og stakkete trafikken er for biler.
Mindre morsomt med en stor ananas i magen.

Den kom opp da bussen endelig stanset.
Johoo!
Og jeg som liksom skal vaere norsk vikingdatter.
Kiss my pineapple!

Vi kom tilbake fra stranden i gaar, etter aatte, flotte, laaaate dager der.
Dennis ble svart paa et par dager.
Jeg?
Jeg unngikk solen.
Hvem er fortsatt papirhvit?
Jo, det er Lindis Solvang, det.
Men det er jeg glad for.
Og Dennis har begynt aa flasse litt.

Mohohaha!
Hvem liker vel flass?
Mohohaha. Igjen.

Okidoki.
Her er litt info.

Varmen er slaaende.
Da er det deilig aa tilbringe litt tid inne ved datamaskinen.
Her er det ihvertfall en vifte i taket.
Ute er det sol i taket.
Liksom.

Saigon er en pulserende by.
Trafikken og matlaging og salgsmenn og vanlig mann staar opp tidlig om morgenen. Gjerne 6.
Men livet slokner tidlig.
Unntatt i noen barer.
Den vietnamesiske lov sier at alkoholservering og barer skal vaere stengt etter tolv.
Alt annet.
Alt annet;
korrupsjon.

Ja, ballaballaboi.
Skal ikke begynne aa skrive om politikk og religion og krig og saant.

Vi har moett Dennis' venninne de dagene vi har vaert i Saigon.
Vi skal moete henne igjen i kveld.
Hun vet om litt av hvert som finnes og ikke finnes, og hun har reist med Dennis - og alene maaange ganger foer.
Kjekt, voettoe!

Ja, litt mer om trafikken i Saigon.
Den er virkelig travel.
Og hvordan i all verden krysse en saaaaa trafikkert og travel gate?

Knepet er:
Gaa som en skilpadde.
Trafikken justerer seg etter deg.
Eller meg.
Eller dere alle i heeeele verden.

M'o'o'o'o

Tja.
Da er jeg ferdig for i dag.
I morgen skal vi til Bangkok utpaa ettermiddagen.

Minn meg paa aa kjoepe kaffe her i Saigon.
Og slangesprit.
Ok?

Det blir konge!


Advertisement



20th April 2008

Still going strong ;0)
Hei Lindis først må jeg si Grattis i etterskudd. Håper du ble feiret som en dronning.Mora de og jeg er det nye radarparet når det gjelder drama i kirken nå, så nå må du komme hjem å få med deg neste "episode" ;0) Veldig koselig å få samarbeide md henne. Hører at du har det flotters,her er det rulleskjøyter som gjelder Chriser og jeg øver til vi skal gå i Paris om to uker, du burde kjøpe deg et par ru.skjøyter så slipper du å sitte på harde homplete busser og så ser det jo litt koolt ut også da ,he he so long klem fra Live

Tot: 0.16s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb