Halong Bay

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
November 13th 2013
Published: November 13th 2013

Zajtra sa presuvame tak treba trosku zrekapitulovat posledne dva dni. Kedze na dnes sme mali zajednany vylet do Halong Bay tak vcerajsok sme este cely stravili behanim po Hanoi. Hned na obed (nechcelo sa nam vstavat) sme vyrazili smerom k Literature Temple. Je to najstarsia vyse tisic rocna skola v meste. Tvori ju subor budov a chramov obklopenych malym ale krasnym parkom. Nie ze by tam nebolo co obzerat, ale najkrajsie na nej nakoniec bolo ako sa tam chodili fotit studenti po promociach. Vcera vseobecne musel byt nejaky den ked koncia Vietnamske skoly lebo aj o kus dalej pri inom chrame sa zase fotili stredoskolaci v uniformach. Vydrzali sme tam polhodinu len sediet, zut keksy a pozorovat ich. Fascinujuce..

Pokracovali sme dalsim utokom na vojenske muzeum. Tentoraz uz bolo otvorene takze sme slavili vitazstvo. Bola tam pokryta cela vojnova historia z dob pred tisic rokmi az po vojnu s americanmi. Cele to ponali dost propagandisticky a v style k comu nie su fotografie to si domalujeme. Aj tak to ale stalo za to a vrcholom prehliadky bol famozny propagandisticky film so strhujucim soundtrackom premietany v jednej z miestnosti, kde dokonca aj zasvecovali svetielka na 3D mape podla toho o akej bitke hovorili.

Posledny bod programu bol vylet k pagode na West Lake. Na ceste k nej nas prepadla nevinne vyzerajuca miestna zienka predavajuca banany a vsetok svoj ansabel zavesila na najmenej sa braniaceho clena vypravy. Po uzavreti staviek mozte na fotkach zistit kto to bol :-) Cestou spat nas cakalo nie len spoznavanie Vietnamu ale aj miestnych dopravnych specifik. Kedze par hlavnych ulic bolo zavretych pre navstevu najsilnejsieho muza Ruska tak sa cela sialena dvojkolesova doprava sustredila akurat tam kadial sme sa potrebovali dostat na hotel. V ramci plynulosti dopravy pomerne rychlo zmizli rozdiely medzi cestou a chodnikom takze to bol celkom adrenalinovy zazitok.

Dnes nas uz cakal Halong Bay. Presnejsie styri hodiny autobusom tam a vecer styri spat. Dalsie styri hodiny co boli medzi tym vsak stali za to. Tych sme sa skoro ale nedozili pretoze roznorodu posadku naseho autobusu tvorila aj skupinka styroch indov ktora rozhodne nezostala nic dlzna povesti, ktoru sme im stihli priebezne pred Evkou vytvorit. Ked z pat minutovej cikpauzy urobili tristvrte hodinovy nakupny zatah slabsi jedinci z nas uz chytali nervove tiky. Nakoniec sme ale uspesne dorazili na miesto, nalodili sa a cela parada mohla zacat. Najskor nas cakala prehliadka jaskyne, ktora nas deti Slovenskej zeme odchovane Demanovskou jaskynou nemohla uchvatit. Ale aspon umely vodotrysk a nejake to farebne svetlo tomu pomohlo. Len keby sprievodca v kazdom sutri nevidel nejakeho zvera a bajneho tvora a nesnazil sa nas o tom presvedcit. Nakoniec sme ale aj my nasli kamen, ktory sa na nieco podobal. Co to bolo ale do slusnej spolocnosti nepatri. Hlavne ale, ze bolo po prehliadke, lebo jedina zena vo vyprave uz z toho bola mierne povedane netrpezliva. Nasledujuca plavba pomedzi ostrovy to ale vynahradila. Zo scenerii zaslzilo oko aj tvrdsim povaham a muzska cast vypravy sa dokonca odhodlala prenajat si kajak a vyrazit na individualnu dobrodruznu vypravu. Spociatku to slo len spiatockou ale nakoniec to borci otocili a dokonca sa to zaobislo bez eskimackeho obratu. Zaver sa uz niesol len v znameni cucania kokosovej stavy a kochania sa okolim. Vdaka dnesnej vyprave sme sa ale naucili prve frazy po vietnamsky. Teda vo vietnamskej "skoro anglictine". Takze v prvom rade damy, ak vam mlady muz povie "kiss me" rozhodne to nerieste fackou a kolenom v slabinach. Myslel totiz "excuse me". Rovnako ked vam niekto povie "get lucky" nemysli tym aby ste zobrali svoje zivotne stastie do vlastnych ruk. Chce len aby ste si vzali svoje caky-paky (luggage) a vypadli. Ako bonus na zaver sme boli svedkami aj vasnivej indicko - vietnamskej konverzacie ktoru radsej nechavame bez komentara. Slzy a roztrasena branica nedovolia inak..

Tolko za tieto dva dni. Zajtra po obede odlietame smer Hue a Da Nang. Uvidime ake dojmy zanechaju Vietnamske aerolinie :-)

Evka strhnuta benefitmi socializmu..Evka strhnuta benefitmi socializmu..
Evka strhnuta benefitmi socializmu..

..oslavuje svoje politicke obrodenie spartakiadou! :-D
A znovaA znova
A znova

ziiiiiiv..
Borci plni odhodlaniaBorci plni odhodlania
Borci plni odhodlania

A s plnymi trenclami :-D
Borci v akciiBorci v akcii
Borci v akcii

Skoda ze fotografia nezachyti dokonalu absenciu koordinacie :-D
No Halong Bay! :-)No Halong Bay! :-)
No Halong Bay! :-)

Ok, toto bola posledna

Tot: 0.121s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.0902s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb