Reisedag til Vietnam. Hanoi dag 1 og 2

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
October 18th 2013
Published: October 18th 2013

Vi landet i Hanoi, Vietnam i går ettermiddag. Susne i hode og kroppen etter en reise som tok over 25 timer. Vi flydde med Qatar som er kjent for sine gode fly, så turen ble langt bedre enn hva den kunne ha blitt.

Hanoi er en stor og intens by. Der kryr av scootere og vietnamesere over alt. Samtidig har den en sjarm som får oss til å smile. Byen er preget av fattigdom, men midt inn i all elendigheten dukker nydelige små boutic hotell opp, små butikker og nydelige små vietnamesere. De smiler hilser og mange av de gjør hva de kan for å trekke til seg noen småkroner fra oss uvitende turister.

I går gikk ettermiddagen til å orientere oss litt rundt om i byen, vi bor i den gamle delen av Hanoi og her masse små gater. Vi spiste middag, drakk noen drinker så tok vi kveld. Vi var jo dønn slitne å så for oss en deilig natt med søvn. Når klokken bikket 04.00 hadde vi sovet i 3 timer, begge var plutselig lys våkne.. Etter et par timer sovnet vi heldigvis til igjen, å når vi våknet da holdt vi på å forsove oss til frokosten kl 10. Haha, litt jatlagd sa du?

Dagen i dag har heldigvis godt over all forventing. Vi hadde kun rom på hotellet vi bodde den første natten, hotellet var selvfølgelig fullbooket i dag så da måtte vi finne nytt hotell. Portøren på hotellet vi hadde bodd på satt koffertene vår på tralle og transportere oss snilt bort til det nye hotellet.

Vi fikk sjekket inn og fikk oss en nydelig lunsj. I ettermiddag og kveld har vi ruslet rundt i gatene og bare sett på galskapen, veldig artig. I tillegg dro vi på dukketeater som de er svært kjent for her nede. Et snodig teaterstykke med vietnamesisk sang og små dukker i alt fra drager til mennesker.

Til de neste dagene har vi booket oss inn på et luksuscruise til Halong Bay. Her blir vi i 3 dager og 2 netter, Aleksander har i mange år hatt lyst til å oppleve den spektakulære naturen som finnes der, så dette blir kjekt. Jeg hørte at de hadde deilige solsenger også, å det passer jo veldig fint siden jeg har med meg massevis av bøker :o).

Hørte det hadde begynt å snø hjemme, det gjør det ikke her. Vel, det regner litt sann av og til, men vi trenger ikke vinterjakke av den grunn :o).

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb