Bangkok and Koh Mak

March 14th 2009
Published: March 16th 2009

Relaxing in Thailand

Anderhalve maand hebben we geraced in Vietnam en Cambodja, maar nu is het tijd om te relaxen in Thailand, voordat we verder reizen naar Birma (Myanmar).
Nadat we ziek waren geworden in Cambodja, hebben we een total bodycheck gedaan in het ziekenhuis van Bangkok en door de rust die we hebben gehad in Thailand kunnen we er de komende maanden weer tegen aan.
Bangkok is een stad vol opgevoerde tuk-tuks en stadsbussen. Druk, maar wel ontspannen dat er niet meer zoveel brommertjes door de stad crossen. Natuurlijk hebben we hier de shopping malls bezocht, markten en de tempels.
Maar onze echte reden om naar Thailand af te reizen was om een eiland te zien. Niet een 'duur, touristisch en volgebouwd met kroegen en resorts' eiland, maar een nog niet al te veel ontdekt eiland. En dit op 5 uurtjes met de bus en 1 uurtje met de powerboot vanaf Bangkok. De naam: Koh Mak.
Een klein eiland, 16 km2, 900 bewoners en heel veel palmbomen. Het is een van de Chang-eilanden vlakbij de grens van Cambodja. Op de foto's is te zien dat dit de perfecte locatie was om te relaxen, lekker te eten, zwemmen, lezen en schrijven.

Relajando en Tailandia

Hemos viajado en un tiempo super rapido por los paises Vietnam y Cambodia, pero ahora era el tiempo para relajar en Tailandia, antes de irnos a Birmania.
Porque estuvimos enfermo en Cambodia, hicimos un bodycheck total en el hospital de Bangkok. El dengue virus necesitaba su tiempo.. Hemos relajado mucho en Tailandia, por lo que podemos viajar mucho tiempo mas, ya estamos super bien.
Bangkok es una ciudad lleno de tuc-tucs y autobuses con motores demasiado fuertes. Mucho ruido, pero mejor que una ciudad lleno de motos como HoChiMinh. Por supuesto vimos los centros comerciales, mercados y los templos.
Pero el razon de irnos a Tailandia era por ir a una isla. No una que es 'caro, turistico y que esta lleno de bares y resorts', si no una isla que aun no esta discubierto tanto. A 5 horas con el autobus y uno con el speedboat encontramos esta isla de nuestros sueños. El nombre: Koh Mak.
Una isla pequeña, 16km2, 900 inhabitantes y muchos muchos palmeros. Es una de las islas de Chang, cerca de la frontera de Cambodia. En las fotos podeis ver que este lugar era perfecto para relajar, comer bien, bañar, leer y escribir.

16th March 2009

Vet hoor! Wederom weer! No surprise!

Tot: 0.638s; Tpl: 0.033s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb