limonade drinken bij opa

Thailand's flag
Asia » Thailand
May 4th 2008
Published: May 5th 2008

ehm, we zijn weer in een niet al te spetterende stad beland, dus hebben tijd om onze blog te schrijven..alhoewel, er waren el twee rotee kraampjes, snel dan maar....daarbij hebben we zin in bier.
en we kunnen het heugelijke nieuws van babys afkondigen...........
Goed, Sukothai zijn we dus, maar nu eerst.....: Kanchanaburi.
de eerste ochtend zijn we een fiets gaan huren, jaja, we krijgen de smaak te pakken, die kennen ze hier ook..fietsen.. dus eerst naar het museum, want ja, zo' n historisch belangrijke stad, moet je toch een beetje begrijpen.. Bridge over the river Kwai? gaan er belletjes rinkelen? Schijnen we gehad te hebben met geschiedenis, volgens Loes.. Anne echter was blijkbaar nooit echt mentaal, danwel fysiek aanwezig in die lessen.. Anyway, ja, indrukwekkend. De avond ervoor hadden we al een serieus gesprek gehad over potentiele derde wereldoorlogen na in elkaar klappingen van wereld economieeen en andere toestanden. Hebben we eindelijk geen economie meer, begint het ons te interesseren. Sowieso, we hebben ook een heel uur besteed aan het herinneren van griekse en latijnse mythes.. Josephine, let op, komt van pas.. Zeggen we nu.. okay, to the point, want het bier wacht. Indrukwekkend dus, niet echt nuttig om erover te vertellen, want, zoiets moet je gewoon zien. Ten eerste was er een muur met spijkers erin, elke spijker stond voor 500 overleden mensen. Dat is zo raar, dat begrijp je gewoon niet. Ook was er een briefje, waarin werd medegedeeld dat er een jongen was overleden. Heel formeel, ook nog eens in het Nederlands.. Toch ff slikken.
Goed, door naar de brug. Daar zagen we overigens weer een olifant, daar vertellen we nooit over, maar die zijn er best veel.. O, we hebben wel verteld over het achterlichtje.. Hilarisch, zouden sommigen zeggen... Trouwens, op de fiets he, naar de brug. Want ja, die hadden we nog.. Zouden we zomaar vergeten.. Toen waren we bij de brug.. Moesten we eerst een trap omhoog.. Toen waren we op de brug. Okay, serieus.. Het was een brug, lekker hoog, iedereen die we hebben gesproken leek het sensationeel om eraf te springen.. Het was vooral toeristsich.. Er ging een treintje van de ene kant naar de andere kant van de brug.. Wij allemaal aan de kant natuurlijk.. Toch wel boeiend om te zien 😊. Toen gingen we een broek kopen. Anne heeft namelijk een gat-maak-in-broek-talent. Loes kocht een broek, de vuile bitch. nee hoor, Loes is lief.. Terugfietsen, onee, we dachten, we hebben die fiets nou toch, moeten we ook fietsen. Dus we zijn naar een grot gefietst 4 km buiten de stad.. Dat was dus ook echt een grot.. Een of andere drugsverslaafde monnik heeft er ooit een britse toerist vermoord en in de gootsteen gestopt.. Dus je snapt waarom Loes en Anne daarheen wilden.. De grot was echt grotterig.. Beetje kabouterformaat, maar toch.. Toen we eruit wilden klimmen kwamen de kleine monnikjes omstebeurt naar beneden kijken wat er nou toch beneden stond.. Nou, wij dus, met onze slechte conditie, ff pauze houden... S' avonds lekker, formidabel lekker eigenlijk gegeten bij Apple's (het guesthouse) en daarna, goh, laten we maar weer eens een biertje gaan drinken. Eerst komt er een Thaise jongen die ineens zegt, nouhou, als jullie geinteresseerd zijn, ik maak henna tattoes.. dus... en hij liep weer weg... altijd fijn om te weten.. Vervolgens loopt er iemand langs, loopt weer achteruit en begint tegen ons te praten. Geen idee meer wat ie allemaal zei, maar het was een stortvloed... Scott dus. Beetje dik, schepte ie erg over op. Elke willekeurige thaise persoon moest pompoei ofzo van em aanhoren... En hij overlegde zn etenskeuze altijd met zn buik. Okay, nou lijktet een vieze dikzak, maar hij was echt heel gezellig.. Samen naar de buddha bar gegaan om daar mensen te onmoeten voor karaoke, daar zijn we overigens nooit aan toe gekomen.. Daar hebben we een paar Britten ontmoet en hebben we kortom, we treden niet in de details, een gezellige avond mee gehad. Anne heeft gezwommen in de rivier, Loes niet.
Volgende dag, cooking course.. s' ochtends naar de markt, ze gebruiken dus echt alles. gefrituurde koeienhuid als snack enzo.. en gevilde kikkers en hagedissen zijn eruug lekker, misschien, weten we nog niet.. Maar was in elk geval interessant om dat te horen, overal lekkere bloedpate enzo. Daarna leren koken.. Was intensief, moeilijk, maar ook heeeel leuk en het was vooral erg lekker. Dus verheug je vast op onze terugkomst.. Overigens was de Thaise vrouw wel een beetje onder de indruk van onze pittigheidtolerantie..
Volgende dag, onze goeie vriend Scott neemt ons mee op een uitstapje naar de watervallen. Rara met welk vervoersmiddel... Het was niet de fiets... Het was.... DE..... BROMMER!!! Jawel, Anne en Loes kunnen brommer rijden. Spanning en sensatie, maar 60 km verder toch bij de watervallen. Helaas waren we onze fototoestellen vergeten, dus geen foto's van ons als champignons en de watervallen.. De watervallen waren mooi, lekker, gezellig, veel kleine monnikjes, en voetetende vissen.. Zie je wel, hadden we toch gelijk de vorige keer. Scott hield erg van de vissen en slaakte af en toe vrouwelijk kreten..
Die avond zijn we uit eten gegaan met een hele grote groep, dat was een ramp.. Het eten was vies/niet.. En de grote groep was niet erg tolerant.. Toen zijn we met Scott en nog een canadees, John, naar een bar gegaan genaamd.. Frank Carrots.. De eigenaar heet... rara... Tony.. Sommige mensen blowen echt te veel.. Daar hebben we gepoold.. Anne was ongelukkig en zat in het team net John.. Wat betekende dat Loes en Scott dieren mochten verzin die Anne en John om de tafel heen moesten uitbeelden. Anne was een betere tijger, maar John was toch echt de betere slang.. Tony had ook een achtertuin. Daar hebben we de halve nacht geprobeerd 20 keer over te slaan met badmintonnen.. 13 was ons record.. Ja, die boom ook... We hebben hem zelfs nog geknuffeld om hem gunstig te stemmen, maar nee... Daarna hebben we een bejaard stel ontmoet met een erg interessante oude man die hele verhalen hield over een of andere dam en corruptie.. En een stomdronken echtgenote die maar bleef vragen of we Deens waren.. Niet dus..
Volgende dag wilden we niks doen om ff niks te doen en na te denken over onze geplande trip op de motorbike naar Songhklaburi, 200 km noorderlijker.. Smiddags kwam echter de ober van het desastreuse etentje en de henna tattoes zijn excuses maken en vroeg of we zin hadden om mee te gaan op zn brommer.. Samen met zn Amerikaanse vriend Sean hebben we de hele middag lekker rondgereden. Gezeten, gegeten, gezommen, op de echte Thaise plekjes.. Super..
gegeten met exmedevrijwilligers die toevallig ons langs zagen lopen... leuk weerzien.. de wereld is klein.. s' avonds hadden we een feestje van onze nieuw gemaakte vrienden. Toen het restaurant gesloten was en de obers gingen eten, zijn wij er lekker bij gaan zitten en hebben de hele nacht drink en praat spelletjes gespeeld.. Letterlijk de hele nacht.. Toen het licht begon te worden gingen Loes en Sean maar eens naar bed. OK, elk naar hun eigen bed... Anne en Jolie (wij weten ook niet waarom een thai zo heet, maarja, zo heet ie) zijn gaan zwemmen. Eigenlijk hebben ze gewoon uren op een tak boven de rivier zitten praten. Was erg gezellig, maar resulteerde in een thuiskomst van 8.30. Nieuw record.. Dus rara wat hebben we de hele dag gedaan... Geslapen... Toen we wakker werden om twee uur, dachten we, shit, we moeten 200 km met de brommer.. Dus wij binnen 5 mins tas gepakt en brommer gehuurd. Toen kwamen we Jolie tegen, die misschien mee wilde met zn vriend Sean. Sean zat echter al in Bangkok en Joli zei, ga maar niet, want het is te laat.. Lang leve de wekker.. Dus, Jolie had een ander idee, zwemmen in het zwembad... Dus wij, met zn drieen op de brommer naar het zwembad in de kakwijk.. Jolie echter, ging niet zwemmen, maar naar een vriend. Wij hebben een uur gedobberd, met ons eierdopje/erwt op ons hoofd. Na veel gepraat zijn wij er uit, alles zijn benen.. Ja, vraag ons niet wat we gehad hebben, een eierdopje op ons hoofd dus, is slecht voor de zuurstof... Na een uurtje stond Jolie en zn opa-achtige vriend aan de zwembadrand. Hello! Did you have fun? Would you like to swim for another hour? You can, its okay, we'll pick you up! neeee.. Okay, then you have to get out (de intonatie is redelijk belangrijk, stel je voor, zij zijn 40, wij zijn 4...) you have to get dressed.. Okay, then get dressed.. Willen jullie wat drinken bij mijn vriend? Ja hoor, waarom niet.. Dus wij drinken, bij de opa. We voelden ons hoogstens 4, maar het was wel gezellig..
Savonds, niks bijzonders gedaan.. Nouja, besloten dat we de volgende dag naar Songkhlaburi zouden gaan.. De volgende ochtend ging de wekker.. En.... het regende... en... de wegen zijn hier niet super de luxe.. dus... als het regent, kun je niet op de brommer 200 km rijden.. En trouwens, er zijn ook koeien op de weg, maar dat is weer een ander verhaal... Dus, we waren gedoemd naar Sukothai te vertrekken. Nadat Jolie ons gesmeekt heeft te blijven, wel 500 redenen heeft verzonnen, slechte overigens (nou, die van films kijken was niet heel slecht), maar ook dat ie niet wist hoe we heetten... zijn we dus toch gegaan.,. Eerst naar het station in Bangkok. Nou, dat is me een station.. Ze hebben, uhm, ongeveer rond de uhm, 250 parkeerplaatsen waarvandaan een bus vertrekt.. busstops dus. DUs we hebben er slechts drie kwartier over gedaan om de goeie bus te vinden.. Toen hebben we dus de bus genomen, en om 3 uur snachts kwamen we aan.. Een vriendelijke taxichauffeur maakte even de staff wakker en toen mochten we slapen. Vancohtend zijn we naar het oude historische park gegaan.. Ook weer heel indrukwekkend, maar wat dat betreft, zie de foto's... Alhoewel we een talent hebben om fouten te maken met fototoestellen als we ze echt nodig hebben... Maargoed.. we willen eten en bier.. dus... Next, coming up... Chiang Mai...

6th May 2008

jullie hebben nog een record gebroeken. er staat zoveelin jullie verhaal dat ik niet meer weet waar ik op moet reageren. behalve dat ik me afvraag wat de noooo reason foto is. moeten jullie toch s uitleggen
11th May 2008

Gefeliciteerd!
Ha Loes! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en nog heel veel plezier van de laatste weken, geniet ervan! We volgen met plezier jullie belevenissen. Groetjes, Laura, Roel, Dirk, Mariƫtte en Martin

Tot: 0.087s; Tpl: 0.023s; cc: 15; qc: 47; dbt: 0.0524s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb