Leerrijke verkenning

Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi
July 28th 2012
Published: July 28th 2012EDIT THIS ENTRY

Wat een leuke dag!

Vanochtend heerlijk ontbeten voor weinig geld. Daarna fietsen gehuurd en richting River Kwai gereden. Het was wel een beetje aan het druppelen, maar dat stoorde niet zo. Veel toeristen op de brug natuurlijk, maar het bleef een bijzondere ervaring om daar over te wandelen.

's Middags terug naar de guest house voor een hapje en drankje. Het begon ondertussen harder te regenen.. Maar daar lieten we ons niet door tegenhouden. Regen of geen regen, we sprongen op de fiets naar een museum dat zeer interessant bleek te zijn. Het omvatte de geschiedenis en achtergrond van wat er gebeurd is op de River Kwai met foto's, modellen en videomateriaal. Er was zelfs een nagebouwd ziekenzaaltje. Jammer genoeg mochten er geen foto's gemaakt worden..

Daarna het oorlogskerkhof bezocht, waar naast Britten en Australiers ook veel Nederlanders lagen. Allemaal mannen die gestorven zijn bij het aanleggen van de 'Death Railway Bridge'. Ons fietsje bracht ons in de gietende regen ook naar het Jeath War Museum, een kleine constructie die enkele artefacten en oude krantenknipsels over de oorlog had.

Na een leerrijke dag hadden we een verfrissende duik verdiend! Opnieuw heerlijk gegeten, weer wat foto's toegevoegd en zo dadelijk een Iced Chocolate drinken, njammie!

Morgen terug naar Bangkok.. Het einde komt nu echt wel dichtbij, iets waar we voor een stukje naar verlangen, maar anderzijds weten we dat we het hier toch gaan missen :-)

Tot: 0.257s; Tpl: 0.018s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0733s; 44; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 6; ; mem: 6.4mb