Radslor - nyfunna och overvunna


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi
October 16th 2007
Published: October 16th 2007
Edit Blog Post

BangkokBangkokBangkok

Utsikt fran en Long Tail boat over floden i Bangkok. The view from a Long Tail Boat over the river in Bangkok.
Nu ar vi antligen har! Det ar varmt och fuktigt. Pa kvallarna ar det varldens askvader och himlen oppnar sig men vi trivs.

Vi startade resan i fredags da vi trodde att vi skulle fa flyga till Bangkok men vart plan var installt sa vi kom inte langre an till Wien, som var var mellanlandning. Jag(Brita) maste nog saga att Josephine tyckte att det var en lite dalig borjan men jag lyckades overtyga henne om att det inte var sa illa da det visade sig att vi istallet fick en rundtur i centrum av Wien. Visserligen var den mycket snabb men vi har i alla fall sett operahuset i Wien nu! Samt att vi formodligen bodde pa det finaste hotellet vi kommer att bo pa pa hela resan.



Forsta dagen i Bangkok tog vi en Long Tail Boat trip pa floden i Bangkok. Josephine var valdigt tveksam eftersom hon latt blir sjosjuk men hon klev pa i alla fall efter att ha forsakrat sig manga ganger om att han som korde verkligen skulle kora SAKTA. De skrattade lite at oss men Josephine stod pa sig! Modigt.

Baten stannade vid olika destinationer men absolut haftigast var ormfarmen.
BangkokBangkokBangkok

Husen langs floden i Bangkok. The houses along the river.
Jag holl en orm! Jag vet att jag alltid pastatt att jag inte ar radd for ormar men jag maste nog erkanna att nar det sitter en lang, lang orm kring halsen och slingarar sig kring benen, hjartat dunkar fortare an fortast, att de faktiskt ar ganska laskiga.

Vi fick aven se en ormshow dar tre man egade olika typer av giftiga ormar. Det kandes battre nar de var pa lite langre avstad men nar mannen borjar kasta runt med ormarna och en plotsligt ar pa vag over det lilla lilla staketet de har som skydd sa kastar vi oss bakat och bestammer att vi nog vill aka vidare.



Nasta stopp ar Ayuthaya, Thailands andra huvudstad, med massor av tempel och ruiner fran 1300 talet. Fast haftigast var nog kanske var guide Pok.


Bangkok ar en typisk storstad och det ar rorigt och smutsigt. Vi aker vidare till Kanchanaburi dar Tigertemplet finns.
Har bor vi i sma hyttor pa floden Kwai.


Tigertemplet ligger lite utanfor staden. Vi aker dit med buss. Man far inte riktigt komma sa nara tigrarna som vi trodde men jag inser sa har efterat att min bild av
BangkokBangkokBangkok

Ormfarmen
att ga omkring bland losa tigrar var ganska naiv. Josephine hade en lite mer verklighetstrogen bild.
Vi fick ga runt bland tigrar som satt i koppel men a andra sidan sa tror jag aldrig att vi kommer att faktiskt fa klappa en tiger igen.

Matdags efter klappningen men inte for tigrarna. Det kommer en flakbil korande men tva killar som kastar ut nagonting som ser ut som torrfoder och plotsligt dyker det upp djur fran alla mojliga hall. jag vet inte om ni sett filmen Jumanji men sa kandes det.
Vildsvin, getter och stora kor med nhorn rusar emot oss. Lyckas kasta oss undan.

Sen maste jag bara beratta. Jag har en tigerskada! En tiger rev mig! (tror inte att jag har varit sa har stolt sen jag var liten) Det var bara en liten tiger men nar den hade tassen kring mitt ben sa kandes den inte sa liten. Nu kan jag nastan saga att jag har overlevt en tigerattack! Det syns inte sa mycket men vi har bevis och jag tycker att det ar hojdpunkten hittills. Josephine ar lite mer lagmald. Hon tycker inte riktigt att det raknas som en tigerattack.

Idag sa har vi
AyuthayaAyuthayaAyuthaya

Var guide Pok. Our guide Pok.
varit i ett underjordiskt tempel i en grotta. Ingenting for de med cellskrack.






Och nu sitter jag pa ett internetcafe medan Josephine far sin forsta Thaimassage. Det aterstar att se hur hon kommer ut darifran.









Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

AyuthayaAyuthaya
Ayuthaya

Buddhas ansikte i ett trad.
AyuthayaAyuthaya
Ayuthaya

Buskelefanter pa Gran Palace.
Sam's Guest HouseSam's Guest House
Sam's Guest House

Var hytta i Kanchanaburi. Our hut in Kanchanaburi.
TigertempletTigertemplet
Tigertemplet

me and Josephine at the Tiger Temple
TigerskadaTigerskada
Tigerskada

Britas tigerskada. Brita's tiger scratch.
KanchanaburiKanchanaburi
Kanchanaburi

Underjordiskt tempel i en grotta. Underground temple in a cave.
KanchanaburiKanchanaburi
Kanchanaburi

Floden Kwai. The river Kwai.


16th October 2007

WOOOW!
Det där med tigrarna och bilden på er när ni sitter bland dem får alla hår att stå rakt upp och gör så fortfarande efter två minuter. Vilken ynnest. Vilken gåva. Hur luktade dom? Som små huskatter gör? Kunda man sniffa i pälsen eller mera "bara" klappa? och vad roligt med tigerskadan. "Riven" av en tiger är ju bara bäst. :o) Vad skönt att ni verkar vara igång med resan. Jag hoppas ni njuter av maten och allt annat. Var nu inte så "exotiska" (läs barbariska) att ni äter pudlar. (Jag vet att det mest är Kina och Korea men ja...) Det är kanon med resedagbok och kunna följa er! Stor kram till er båda. Yvonne som blir så avis att hon nästan kräks.
16th October 2007

Okej Brita, nu har du hållt i en orm så nästa gång förväntar jag mig att du håller i en stor hårig spindel. Skönt att ni kom fram ordentligt och att ni verkar klara er fint. Ger mig lite hopp. Har annars lite packångest. Ha det så bra och skriv snart igen!!! Massa kramar
16th October 2007

tigerskadad!
Va rrrrrrroligt att ni allafall kom till Asien, även om Wien säkert är fint mm. Är väldigt avundsjuk på erat tigerklappande. Tigerskadan ska tas på mycket stort allvar, Josephine borde skärpa till sig och visa mer medlidande.=D
16th October 2007

klart det raknas..
klart det raknas som en tiger skada.. det tycker jag absolut.. inget snack om saken.. brita.. josephine ar nog bara avundsjuk... ;) later som vi fatt en bra start pa resan.. och wien ar val bara en bonus.. kanon! fortsatt trevlig resa! kram Lina
16th October 2007

TItta där ja, här händer de grejjer =)
Sjysst att redan få se pix :D Go girls! Danne travelaroundtheworld.se
16th October 2007

Häftigt!
Hej! Vilka fina bilder och rolig läsning. Ni verkar ha det bra bland ormar och tigrar. Jag minns nog din (Britas) ständiga önskan om en orm. Nu verkar du fått ditt lystmäte. Kram
17th October 2007

Trevligt
Ni verkar ha det ganska trevligt trots alla missöden hitills, är ju inte helt fel med ett bonus stopp i Wien. OCh säg åt Josephine att berätta hur massagen var sen.
17th October 2007

Så mycket spänning redan! Yay för tigerskadan :-D Kram på er Alina
31st October 2007

Ris?
Hur mycket ris äter ni? i snitt? per dag typ... asså ris är häftigt. Var är ni nu? kramar
3rd November 2007

Hej tjejer!! Är så avudsjuk på era äventyr, ni har det så varm å gott. De är verkligen fina bilder man få se, önska man vore i era kläder.

Tot: 0.361s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.3002s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb