Ko Tao

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Tao
August 24th 2009
Published: August 27th 2009

Me blei henta fra hotellet i Chumphon kl 6 om morgenen og blei kjort te kaien der me sko ta baaten over te Ko Tao. Turen ove tok vel ca 1 og ein halv time, noge som egentlig va ganske greit for daa konne me bruga tiaa paa aa lesa om plassen i Lonely Planet. Utifra det me leste saa fant me ut at den beste plassen/strandaa aa bo paa va vestsiaa av oyaa.

Daa me kom i land paa Ko Tao delte me ein taxi me ein fra New Zealand for aa komma oss te den strandaa me sko te. Me fant ein resort heilt i nord-delen av strandaa som va utrolig bra - litt i overkant av budsjettet kanskje, men men. Det kosta 4000 baht (680 kr) for ei natt der, men daa fekk me ihvertfall provd koss det va aa bo i ein egen bungalow - ein skikkelig luksus-bungalow!

Resten av dagen va me paa strandaa og slappte av. Veret va ikkje saa veldig bra fra morningen av, men rundt kl 10-11 begynnte det aa klarna opp og solaa va faktisk framme resten av dagen. Litt utpaa ittemiddagen tok me oss ein liten spasertur rundt i omraadet for aa se oss litt rundt. Paa kvelden gikk me forst og spiste paa ein av restaurantane i naerheten av der me bodde. Dagen avslutta me paa ein av de kulaste barane me nogen gong har vaert paa, midt paa strandaa! 😊 Me blei kjent me et aent par fra Italia, utrolig koselige folk.

P.S.: Me sitte naa paa Ko Samui, men Internett-koblingen e ganske daarlig saa bildene faar komma seinare 😊

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb