Koh Chang. Dag 15-19

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Chang
November 3rd 2013
Published: November 3rd 2013

Dagene har jammen gått fort, når vi satt i Hanoi følte vi at vi hadde vært vekke en evighet etter 5 dager, nå er vi på dag 19 det føles uendelig rart å skulle begynne å tenke på å reise hjemover om noen dager.

De siste dagene har solt oss, slappet av, inntatt mengder med mojito (for min del) og long island ice tea (for aleks sin del). Vi har vært på elefanttur, spist god mat og festet sammen med Dreyer. Veldig artig at han la første del av sin "ferie" her på Koh Chang. Gudene vet når vi ser han igjen, sist han var på tur var han vekke i omtrent et år.

Å ri på elefant var forsåvidt veldig gøy, en to timers tur inn i regnskogen. Koh Chang er kjent som elefantøyen så dette var jo noe vi måtte få med oss. Vi valgte å dra på den elefantturen som hadde best rykte av alle som driver med slikt her. Å det var ingen tvil om at de var glad i dyrene sine.

Det skal sies at livet her på øya er meget slaraffen liv, men det har vært utrolig deilige dager. For noen dager siden endte vi opp på en liten bar, den er drevet av en engelskmann, skremmende å høre hvordan noen velger å leve livet sitt. Han hadde bodd her nede i 5 år, leide en bungalow på stranden. Han står opp mellom 12-14 så drikker han til han legger seg i 4-5tiden om morgenen hver dag. Det er nok mange som lever den typen liv her nede.

I dag dro vi på padletur (dvs, Aleksander padla, jeg tok bilde) når solen var på vei ned. Øyen er jo så vakker, kjekt å se den fra en litt annen vinkel også.

Nå skal vi ut å spise middag sammen med Dreyer, så blir det vel et par tre mojitoer til før vi tar kvelden. I morgen blir vi hentet rundt klokken 13, da setter vi kursen mot Bangkok igjen. Her skal vi sove en natt før vi tar flyet hjem tirsdagsmorgen.

Det er med andre ord på tide å runde av denne turen også. Vi har hatt en fantastisk tur, med opplevelser og mange inntrykk i Vietnam. Det er ingen tvil, dette landet SKAL vi oppleve mer av. Neste gang turen går til asia velger vi nok 3uker sammenhengende her. Thailand har vist seg fra en av sine beste sider, vi har fått nye inntrykk og jeg forstår nå hvorfor så mange liker dette landet. Det er flere plasser vi kunne tenkt oss å sett her også, så vi kommer nok tilbake en eller annen gang.

Tot: 0.108s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0629s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb