Last day of thailand...

Thailand's flag
Asia » Thailand » Northern Thailand
July 31st 2011
Published: August 13th 2011

Oké, toegegeven, het plan ‘ontwijk de toeristen werkt misschien niet volledig volgens plan, maar Chang Rai is een ongelooflijk schattig plaatsje. Daarom dat we ook weer een beetje langer zijn gebleven dan gepland, maar hé, we kijken niet op een dag meer of minder. Het leukste in Thailand blijft het rondslenteren op de marktjes en daar alle geuren en kleuren in je op nemen. We zijn ook naar het shoppingcenter geweest (Central Plaza) en het is verrassend wat voor een contradictie het is met de wereld buiten zijn muren. Het is een gloednieuw gebouw, je vindt er de westerse winkels zoals Esprit (en ja, aan ongeveer westerse prijzen) en ik ben er achter gekomen dat het me stoort dat veel toeristen van de gelegenheid gebruik maken om toch nog eens naar de McDonalds te gaan. (Het is waarschijnlijk een heel groot vooroordeel, maar ik denk dat een familie met kinderen niet zo lang reist- maar het geldt natuurlijk niet alleen voor families hoor- en dan lijkt het me zo zonde om op reis hetzelfde op te zoeken als wat je thuis ook hebt). Daarom zijn we die avond naar een restaurant gegaan dat ‘Cabbages and Condoms’ heet, en de winst die ze maken gaat naar seksuele voorlichtingprogramma’s. Dat laat me een beetje beter voelen over mezelf dan McDonalds
En aangezien het de laatste dag in Thailand is, en we er tot nu toe nog niet de kans voor hadden, zijn we voor een thaise massage gegaan. Hmm, hoe omschrijven… Pure heavenly pain and agony?  De masseuses gebruiken zowat elk lichaamsdeel, en elk lichaamsdeel bij mij heeft het ook gevoeld. Er wordt getrokken, geduwd, gekneed, gewrongen… maar god, het doet deugd

Maar dit was dan het einde van Thailand… We nemen vanuit Chang Rai de bus naar de grens en brengen daar de visum in orde. Vanuit Hua Xai nemen we de slow boat naar Luang Prabang, een rit over de Mekong die twee dagen duurt, met een overnachting in Pak Beng.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb