Elvonulas

February 19th 2009
Published: March 9th 2009

Gyonyoru napfelkelteGyonyoru napfelkelteGyonyoru napfelkelte

a reggeli meditacios helyrol ez a latkep fogadja a gyakorlot, amikor kinyitja aszemet
Februar 21 es 24 kozott, a tavalyi hagyomanyhoz huen egy mini elvolunlast rendeztunk a ket tanfolyam kozott. A resztvevok Laurino, Ivan (lelkes tanitvany, mindket tanfolyam oszlopos tagja), Gabi es en. Az elvonulas egy igen kulonleges "freestyle" jellegu volt, mely azt jelenti, hogy mindenki azt csinalt amit akart, felteve hogy tartotta a Nemes Csendet (ez azt jelenti hogy nem kommunikalt se szoval, se cselekedettel, se mulasztassal, se gepi se kezi se gesztus se fustjelekkel senkivel amig az elvolulas tartott). Ennek a lenyege az ingerek es az azokra adot valaszok leredukalasa, az elme pihentetese, annak megszokott "keszenleti allapotanak" lenyugtatasa. Ezen kivul mindenki azt csinalt amihez kedve volt, amikor csak akarta. Altalaban tartottuk a reggel 5os kelest, hogy a szokasos egy ora ulesunk meg legyen napfelkelteig. onnan egy jo 2 ora joga kovetkezett, amit mindenki a sajat tempojaban, sajat stilusaban vegzett, a tudatossag es figyelem treningjekent. Ezutan boseges relaxacioval fejeztuk be a reggeli idoszakot, majd megreggelizett mindenki akkor, amikor megehezett, es azt, amit kivant. A reggeli utan szinten lehetett pihenni, emeszteni, relaxalni, aztan olyan 10 korul ismet meditacioval folytattuk, mely vagy ulo, vagy jaro meditacio volt. Mindket fajta meditacio a tersegben divatos vipassana valfaja, az ulo meditacio egyenes gerincel, csukott szemmel az elmet a semlegesseg kultivalasaval muveli. A jaro meditacio egy csodalatos dolog, a jaras es az azzal jaro sulypont athelyezesnek az aprolekos, csigatempora lelassitott megfigyelese, mely a meditacioban fejlesztett semlegesseget, tudatossagot es megfigyelokepesseget viszi at vagyis "alkalmazza" a hetkoznapi eletben egyik legtobbet vegzett cselekvesre. Kiki megehezes utan ebedelt, emesztgetett, relaxalt, majd delutan ismet gyakorolta a meditaciokat. En megragadtam az alkalmat arra, hogy este beiktassak meg egy rovidebb, masfel oras joga programot lefekves elott, egyfelol az ulesben elgemberedett labak es gerinc karbantartasara, masfelol pedig az elettani hatasok megfigyelesere. Mondanom sem kell, hogy ragyogoan ereztem magam: reggel, amikor a gerinc meg feszes, a vegtagok nyujtasaval, megdolgozasaval, sok egyensuly es kitartott trikonaaszanakkal keszultem,a napra, este pedig, amikor a gerinc mar be volt melegedve, egy jo eros, a kozepvonalra iranyulo gyakorlatsorral zartam a napot... Utana pedig a kis gyekenyunkon, takaroinkon megagyaztunk, es alvas a csillagos eg alatt. Igen sokat sikerult pihenni, regeneralodni a 3 nap soran, terveim kozt szerepel a hasonlo elvonulasok vegzese hazateresunk utan is, rendszeresen!

a mindennapi eledelunk elvonulas alatta mindennapi eledelunk elvonulas alatt
a mindennapi eledelunk elvonulas alatt

4-5 erett papaya, 5 csomag zab, 150 banan, egy kis tahini (fekete es feher), es nemi ajandek paradicsom volt az ellatmany
a mestera mester
a mester

Laurino tulajdonkepp mind a 4 napot a ket tanfolyam kozott egy Bodi-fa alatt toltotte, egyre csak terjeszkedett a cucaival....

Tot: 0.05s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb