Away Resort Koh Kood

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang
February 17th 2008
Published: February 17th 2008

Pigerne fra CococapePigerne fra CococapePigerne fra Cococape

Pigerne fra Cococape siger "Farvel - vi ses igen"...
Kaere familie og venner,

Så kommer her igen lidt nyt fra Thailand.

Vi forlod vores forrige hotel - Cococape på Koh Mak - d. 12.02. Det var lidt soergeligt at tage af sted, vi havde vaeret super glade for at bo der. Ungerne havde leget og pjattet meget med medarbejderne, de elskede swimming poolen, den helt vidunderlige strand og den fede bungalow.

Ganske som sidst, saa skulle vi fragtes med speedbaad. Og jeg kan love for, at vi er ved at have mange tasker og poser - vi har faktisk mere, end vi selv kan baere. Den speed baad, som vi sejlede med denne gang, virkede dog til at vaere lidt mere ansvarlig end den vi sidste sejlede med. Den her speedbaad sejlede ikke bare med gashaandtaget helt i bund - og det er lidt betryggende. Der flyder meget rundt i vandet hernede, da traerne og skovene mange steder vokser helt ud paa stranden. Saa naar det har vaeret hoejvande, saa traekker tidevandet alt dagens ”nedfald” af kokosnoedder, nedfaldne grene og vaeltede traer med sig til havs, naar det bliver ebbe. Saa der flyder i ny og nae en kokosnoed, en del af et trae eller andet rundt
William ombord på speedbådenWilliam ombord på speedbådenWilliam ombord på speedbåden

Selv de var lidt mere påpasselige på SiriWhite Speed Boat - så var der alligevel fuld fart på. 400HK får at arbejde... Wauwww...
i vandet. Og med gashaandtaget i bund paa 2 stk. Yahama V6 200 HK motorer paa en 32 fods speed baad, saa sker der ting og sager, hvis man droener ind i en flydende traestamme...!!! Men som sagt, saa virkede SiriWhite Speed Boat til at vaere mere opmaerksomme end vi tidligere har oplevet.

Vi er nu paa en oe, der hedder Koh Kood. Den er ca. 25 km lang og 12 km bred, og det er thailands 3. stoerste oe. Der er ikke mange veje, da man bruger baade til at fragte mennesker og gods/varer. Den er endnu mindre udviklet mht. elektricitet etc. end den oe vi var paa foer, Koh Mak. Paa Koh Kood har vi kun stroem til varmt vand og aircondition fra kl. 18.00 til kl. 8.00 om morgenen, og vi har ikke koeleskab paa vaerelset. Og saa har vi rotter paa vaerelset... Den anden aften sad mor og far udenfor og hyggede sig efter vi unger var kommet i seng. Da mor skulle ind og aabnede doeren saa hun 2 rotter droene rundt paa loftsbjaelkerne - det synes hun ikke var saerligt fedt. Der bor ogsaa flere gekkoer i omraadet, saa om aftenen/natten, saa kan
Asta og Lise sover på speedbådenAsta og Lise sover på speedbådenAsta og Lise sover på speedbåden

På vej i speedbåden faldt både Lise og Asta i søvn. Imponerende - for det gyngede og larmede en hel del :-)
vi hoere dem sige lyde - de lyder som aber, der har rigtig ondt i halsen... Kakkerlakkerne kan vi ogsaa hoere loebe rundt, men dem har vi nu endnu ikke set inde i bungalowen.

Away Resort Koh Kood, hvor vi nu bor, ligger helt ud til vandet. Saa det ser laekkert ud, naar man kommer fra vandsiden. Samtidig ligger det lige ved en flodudmunding, saa det ligger meget idyllerisk. Den foerste raekke med 10 bungalows ligger 10 meter fra vandet - vi er heldige, at have en af dem. Bungalowen er helt fin. To store gode senge til William og Asta og en dobbeltseng til mor og far og Lise sover paa gulvet paa en stor tyk pude til en liggestol. Der er myggenet til alle, saa vi ligger godt i ly for myggene. Heldigvis faar vi ikke rigtig nye myggestik, da vi paa det seneste har taget det meget serioest med lange bukser og lange aermer, sokker og myggespray på alle bare dele (selv i hovedet) samt på ankler og haandled. Saa vi passer godt paa. Men det nytter. Resortet har desvaerre ingen pool (men det vidste vi paa forhaand), og stranden lige ved resortet er meget ringe
Away Resort fra vandetAway Resort fra vandetAway Resort fra vandet

Her kan man se, hvordan bungalowene ligger på række hen langs vandet.
med store sten, der er af den slags, som rigtig kan skaere en hvis man roerer dem. De er ogsaa fyldt med runer og muslinger - saa man skal vaere meget forsigtig. Heldigvis er der et sted, der er ca. 5 meter bredt, hvor der ikke rigtig er nogen sten. Her kan vi komme ud i vandet og svoemme over floden for at komme til en stor bred sandstrand. Eller hvis vi gaar ca. 10 minutter hen ad stranden, saa kommer vi til det naeste resort, Aow Noi Resort. Her er den fedeste sandstrand med en lang bro ungerne kan hoppe fra, solsenge og -stole, haengekoejer og gynger i palmerne. Der er ogsaa et par smaa fodboldmaal og en bold paa stranden, saa William og far har spillet en fodboldkamp. William vandt med stort besvaer kampen med 20-18. Saa det er totalt fedt. Her har vi vaeret henne flere gange.

Vi har ogsaa haft lejet en kajak, og vaeret paa udforskning til et vandfald... Men det var kun Asta, William og far - mor blev hjemme og passede Lise. Vi padlede ind af floden, indtil vi ikke kunne komme laengere. Det var en totalt fed tur op ad floden.
Away restaurant ved skumringAway restaurant ved skumringAway restaurant ved skumring

Restauranten fotograferet ved skumringstid - det er ved denne tid, at det er værst med myggene...
Der er mangrove skov paa begge sider af floden - meget fascinerende. Her er saa meget mangrove skov, at Thailand, har valgt at placere et mangrove forskningscenter ved floden. Da vi ikke kunne komme laengere med kajakken, slaebte vi den op paa nogle sten og bandt den fast. Saa fortsatte vi til fods. I begyndelsen var det lidt svaert, da vi ikke kunne finde en sti ved siden af floden, saa vi gik paa stenene ude i floden. Da vi kom til en sti, gik vi gennem junglen ca. 10 minutter inden vi kom til Klong Chao vandfaldet. Totalt fedt sted. Desvaerre, saa var der ikke voldsomt meget vand i vandfaldet. Vi svoemmede lidt i vandet, men det var ikke saa fedt, for der var nogen smaa fisk, som nappede os i benene. Men vi spiste vores medbragte mad (chips, bananer og en thailandsk frugt, som vi ikke ved hvad hedder), og gik tilbage til kajakken. Det var lidt svaert at finde kajakken igen - men heldigvis, saa kunne William finde den rigtige vej. Paa hjemturen blev Asta saa traet, at hun faldt i soevn i kajakken.

Vi har ogsaa haft lejet mountainbikes et par gange. William er totalt
William og Asta ved bungalowenWilliam og Asta ved bungalowenWilliam og Asta ved bungalowen

Et billede af vores bungalow taget ca. 5 meter ude i vandet.
sej til at koere paa mountainbike. Alle veje herned er meget smalle og bakkede, saa det er lidt en udfordring at komme rundt paa cykel - alle thailanderne kigger ogsaa, naar vi kommer koerende. William paa hans egen mountainbike og far med Asta paa skoedet. Der er specielt en bakke, der er totalt vildt stejl. Naar William koerer ned, saa bremser han saa meget, at han laver bremsespor hele vejen ned ad bakken - men cyklen glider alligevel ned...!!! Det er haardt at koere paa cykel her - saa vi stopper tit, for at faa en lille forfriskning inden vi koerer videre.

Madsituationen.99
Thaimad er virkelig laekkert - men det er ikke specielt boernevenligt (altsaa til danske boern), og vi er paa nogle steder, hvor man virkelig skal lede laenge efter et menukort med pizza eller burger. Men heldigvis, saa serverer resortets restaurant burgere, og efter anmodning har de ogsaa fundet ud af at lave pizza. I gaar fik William pizza - han matte vente paa den i 50 minutter... og da den saa endelig kom, saa var den ikke med skinke og ananas som de sidste 2 dage, nej, kokken havde lavet en... SEAFOOD pizza med rejer, blæksprutte
William i bruserenWilliam i bruserenWilliam i bruseren

Vores brusebad er halvvejs udenfor. Her står William og sprøjter vand efter far. Vi har kun varmt vand fra kl. 18.00 - 08.00. Og der er ikke meget af det...
og store stykker fisk...!!! William var stiktosset, saa den thailandske kok fik en laaaang stroem af stygge eder, der sagtens kunne have vaeret fyret af af Samuel L. Jackson eller Bruce Willis i Pulp Fiction. Men far fik pillet ”hav-sagerne” af, og saa gik det alligevel. Asta faldt i soevn inden hendes hamburger blev serveret. Men som sagt, saa er maden ikke boernevenlig, saa det sker, at William og Asta faar lov at spise eks. cornflakes eller pandekage til middag eller aftensmad. Mor og far spiser gerne thaimad, selvom det efter knap 3 uger begynder at blive lidt meget med nudler eller ris baade morgen (fried rice eller rice soup), middag og aften. Specielt ser de totalt sjove ud i hovederne, naar de faar noget der er rigtigt staerkt... specielt naar far skal proeve kraefter med noget der er ”spicy”. Saa sidder han med åben mund og hyperventilere mens han storsveder og forsoeger at gurgle hals i vand. Hans oel kan han slet ikke drikke, for brusen goer krydderierne endnu vaerre - saa den kan han naesten ikke drikke...!!!

Tøjsituationen
Vi havde regnet med at faa vasket vores toej paa Koh Kood. Men her er ikke frisk fersk vand
MyggenetteneMyggenetteneMyggenettene

Vi alle vores eget myggenet - heldigvis. Haha til de dumme myg...
nok til at man kan faa vasket paa oen. Det skal sendes til fastlandet. Saa ungerne render rundt i toej, der er beskidt og faren har haft de samme underbukser paa i 5 dage. Saa her kommer nye rejsende, der klaeder sig fint paa, mens vi nu har vaeret undervejs i godt naesten 3 uger, og for laengst er rendt ud af rent toej...

Helbredssituationen
Det gaar heldigvis fremad. Vi har haft flere konsultationer hos ”Computerlaegens Bord” (laes: Rasmus) med efterfoelgende besoeg paa det lokale ”hospital”. Det ser ud til, at vi nu langt om laenge haf faaet fat paa noget, der virker. Saa baade Williams og Lises oerer har det bedre, og Lises rumpe er blevet lidt mindre roed. Saa vi takker og bukker og skylder Computerlaegens Bord stor tak ☺

Vi har 1 hel dag tilbage på Away Resort Koh Kood - den kommer til at foregaa paa stranden. Efter Koh Kood skal vi tilbage til Koh Chang, White Sand Beach, hvor vi startede. Vi ved fra nogle af Charlotte og Michaels venner, som har boet paa det resort, hvor vi ogsaa skal bo, at det er en dejligt sted. Men i forhold til de steder,
Mor og far på terrassenMor og far på terrassenMor og far på terrassen

Mor og far nyder den første og hidtil eneste flaske vin på turen. Det er så varmt, at man har mere lyst til vand eller cola.
som vi har vaeret siden vi sidst har vaeret paa Koh Chang, saa har vi ikke umiddelbart meget lyst til at komme tilbage til det noget mere turistede Koh Chang. Vi har ikke set en souvenirbod, en gadesælger Lady Boys eller prostitution i mere end 14 dage - men kun moedt lokale beboere og restauranter og resorts, som absolut ikke baerer praeg af at vaere meget turistede - men mere oede, primitive og idylleriske. Men nu har vi booket og betalt, saa vi tager selvsoelgelig til Koh Chang og faar det bedste ud af det. Ungerne glaeder sig til igen at komme i swimming pool, og til at besoege den restaurant, som vi spiste paa flere gange, da vi sidste var paa Koh Chang.

Vi blogges ved, naar vi igen er tilbage paa Koh Chang.

Hilsen
De 5 fra Thailand.

W og A ved flodudmundingenW og A ved flodudmundingen
W og A ved flodudmundingen

Her kan man rigtig se, hvordan man har stranden hen på højre side af pønten på den anden side, og floden på venstre side af pønten.
A, W og mor svømmer over flodenA, W og mor svømmer over floden
A, W og mor svømmer over floden

William, Asta og Mor på vej over floden til sandstrande. William kan selvfølgelig selv svømme, og Asta kan næsten også med hendes badevinger. Mor holder godt øje med dem.
A og W i kajakkenA og W i kajakken
A og W i kajakken

Her er vi næsten så langt oppe ad floden, som det kunne lade sig gøre. Her efter måtte vi gå.
Asta og far ved vandfaldetAsta og far ved vandfaldet
Asta og far ved vandfaldet

Vandet var dejligt kølende. Ikke helt så varmt som havet - men alligvel dejligt varmt.
Asta på vej til vandfaldetAsta på vej til vandfaldet
Asta på vej til vandfaldet

Asta på vej til vandfaldet. Her forcerer hun en kæmpe rod til et stort træ.
William ved vandfaldetWilliam ved vandfaldet
William ved vandfaldet

Vandfaldet er berømt i Thailand, fordi en tidligere thailandsk konge har besøgt vandfaldet - nu var det vores tur til at besøge det. Hvornår er det jeres...???
W og A ved vandfaldetW og A ved vandfaldet
W og A ved vandfaldet

Den lille sø, som var ved vandfaldet - super at bade i. Men der var nogen små fisk, der nappede... Æv.
Asta sover i kajakkenAsta sover i kajakken
Asta sover i kajakken

Asta benytter hjemturen fra vandfaldet til at få en lille lur... Sov sødt.
Aow Noi BeachAow Noi Beach
Aow Noi Beach

Stranden, som er ca. 10 minutters gang fra vores resort. Totalt fed og øde.
Aow Noi Beach2Aow Noi Beach2
Aow Noi Beach2

Et andet billede af straden. Vi ligger ikke på stranden, men sidder i stole, hængekøjer eller gynger i skyggen. Vi gider ikke ligge og dase i solen.
William i palmetræ på Aow NoiWilliam i palmetræ på Aow Noi
William i palmetræ på Aow Noi

William kravler op i et palmetræ...
William i palmetræs gyngeWilliam i palmetræs gynge
William i palmetræs gynge

William i en af de mange gynger, der er sat op i palmerne på Ao Noi Beach
William og Lise på Aow Noi BeachWilliam og Lise på Aow Noi Beach
William og Lise på Aow Noi Beach

Ao Noi Beach og William og Lise.
William på mountainbikeWilliam på mountainbike
William på mountainbike

William på vej på mountainbike tur
Asta og far på mountainbikeAsta og far på mountainbike
Asta og far på mountainbike

Asta kan selvfølgelig ikke selv håndtere en mountainbike - men så får hun bare "et ben" hos far. Og så er der fuld fart på... efter William.
PÃ¥ hospitaletPÃ¥ hospitalet
PÃ¥ hospitalet

Lise bliver vejet. Forholdene er noget mere primitive end på et dansk hospital. Det minder ikke engang om en primitiv skadestue. Og "lægen"... Hhhm - jeg ville nødigt opereres af hende...

17th February 2008

5 grader, blæsende og gråvejr!
Det er den hjemlige vejrsituation. Det er nu en god dag alligevel - min familie er kommet hjem fra skiferie. Det var en lidt hård tur. De første par dage var Peter syg efter vaccination. Senere blev han syg igen og fik smittet Lise og Jens. Alle streptokokhals og penicillinkur. Lise fik kun to dage på ski... røv og nøgler. Jeg er lidt på udkig efter at komme afsted igen. Gerne i begyndelsen af april, hvis det kan lade sig gøre. Det kan det formentlig ikke, men man må da have lov at drømme. I ser ud til at nyde det - det ser simpelthen også for fedt ud! Rasmus (skal hilse mange gange fra Lise og Peter)

Halløj farbror...
Sur røv med Peters sygdom - og så at de andre falder i kølvandet... Ærgerligt, at Lise ikke fik stået mere på ski. Vi har set billeder fra skituren til Østrig (hvis I andre vil kigge med så er det her: http://picasaweb.google.dk/ingeliseogsvend/StAntonjan2008?authkey=bxIg66N41nA Fed tur... Det må gøres om. Vi venter lige p.t. på speedbåden, der skal sejle os til Koh Chang - klokken er 08.30. Mor og far pakkede i aftes, så vi har haft god tid til morgenmaden her til morgen. Pandakager med sirup og/eller nutella, vandmelon, ananas og omelet. Lækkert. KH Thomas og "The Rest of the Bunch"

feriebørn
Hej Ladefødder! Så er fam. Aagaard vendt hjem fra ferie i Caribien - man må sige, at vores krydstogt vist ligger milevidt fra jeres "trekker"-liv i det thailandske. Ikke desto mindre havde vi en god tur med masser af sol, varme, badestrande og god mad. Det var også hyggeligt at få lidt sms´er fra jer undervejs. HP synes, det var sjovt at følge med i, hvad klokken var hos William. Det dér med 12 timers tidsforskel var lidt mærkeligt! Nu skal der så pakkes ud og vaskes inden vi gør klar til næste ferie - Livigno-turen; vi glæder os alle helt vildt til at komme på ski , selv om Mor Anne godt kan savne sin bikini lidt lige nu! Vel hjemme igen har vi med fornøjelse fået kigget jeres blog igennem. I ser godt nok ud til at få hygget igennem trods røde ører og røde haler! Det må være såååå skønt at have så god tid til "bare" at være sammen med sine unger og tage dagen som den kommer og samtidig vide, at i morgen - og i overmorgen - og i over-overmorgen o.s.v. har man stadig all the time in the world. ( Vi har jo aldrig holdt mere end 14 dages ferie, så vi er virkelig misundelige!!!) Børnene må også nyde livet og specielt William er stor nok til at kunne huske oplevelserne mange år frem - det er da en gave af de helt store. Skal I forresten hentes i lufthavnen, når I kommer hjem? Ja, jeg ved godt, at det er trist at tænke på, at man også skal hjem på et tidspunkt, men jeg skal lige have lagt mit arbejde til rette - I rejser jo hele tiden i "løn"-sæsonen! Kærlig hilsen Fam. Aagaard

Det arbejdende folk
Hej Lade fødder - sikke en ferieberetning - lækre billeder og detaljerede beskrivelser af jeres luksus afslapning - det lyder virkelig lækkert - og I skal vide, at det er en fornøjelse at læse om - det er som om der smitter lidt af :-) Nå, hos os er ferien - dvs. min brugt helt fuldstændig og aldeles op - og jeg kunne ellers godt bruge 2-3 uger mere - men det har da været en stor fornøjelse med 14 dage nu - og at arbejde på nogle andre projekter end lige høreapparaterne !. Vi var, som skrevet, i Lalandia og havde nogle rigtig dejlige dage - og der er faktisk rigtig meget andet end badeland derned - hvilket kom Mathilde til gavn da hun havde skoldkopper over hele kroppen - så selv døvstumme i badelandet ville have protesteret hvis hun var kommet i - så den stod på elestikspring, skøjter, sjove boller, lysstøbning, spil etc. Mathilde glæder sig meget til at lege med Asta når hun kommer hjem. Herhjemme lagde farmand herregårdssten ud på den gode gammeldags gør-det -selv måde - direkte på det mudder som HNG havde efterladt - så vi sparer en del mudder på skoene, i bilerne og huset, men på se på sten der ligger som kong Volmers r.. - og må høre på hånlige kommentarer fra alle der havde større forventninger til mine brolæggerevner - og ser da frem til jeres kommentarer også ! Jeg fik også sat det meste af skuret sammen, så det begynder at ligne noget - jeg glæder mig til at tage det rigtigt ibrug - og så fik jeg stynet det ældgamle lindetræ ved siden af - det ser så fedt ud. Ferien har også givet masser at tid til ungerne - der har været i Zoo, spillet utallige spil, fastelavnet - og søndag så vi så episode 4,5,6 af Starwars sammen - lidt revival til mor og far - og baggrundsinformation til Frederik Thjaa, der er altid arbejde til dem der vil arbejde, men ikke nødvendigvis ferie til dem der gerne vil :-) Vi snakkes ved !
21st February 2008

Halløj Aagaards...
Godt at høre, at I havde en god tur til Caribien. Det lyder til, at I har hygget jer. Vi begynder også at glæde os til Livigno - det bliver fedt. Vi følger snemeldingerne, men desværre, så er det efterhånden 14 dage siden der sidst er faldet sne. Så det bliver nok en iset omgang. Men sne burde vi ikke komme til at mangle. Mht. afhentning - så lander vi kl. 06.35...!!!! Så du skal ikke til at drøne helt til Kastrup - vi tager toget, I har jo også unger, som skal afleveres :-). Jeg regner med, at vi er på Rungsted station kl. 08.00 eller 8.20. Og vi vil da sætte pris på at blive hentet på stationen :-) Jeg tror i øvrigt ikke, at bussen kan starte, når den har stået stille en hel måned...!!! Men vi kan evt. ringe, når vi er hoppet på toget i Kastrup. Vi begynder ellers at kunne se enden på turen nu - så jeg regner med at lave et blog indlæg i aften. Vores oplevelser her på det sidste har været noget mere "charter-turistede" end det vi har oplevet tidligere på turen. Men mere om det i aften... Hils familien. Hilsen Ladefødderne
21st February 2008

Halløj Sunesens...
Jeg kan melde, at vores unger begynder at tale om alle kammeraterne der hjemme. Så både Frederik, Mathilde, HP, Caroline og klasse- og børnehavekammerater bliver ofte nævnt. Jeg gæder mig til at sende mit kritiske falkeblik på dine herregårdssten og skuret. Og din styning for den sags skyld. Du skal få ærlige og fagligt højtkvalificeret kritik :-) Og hvis du trænger til lidt ekstra havearbejde, så har jeg en bunke bambus liggende, som blev gravet op engang medio januar...!!! Det lyder til, at I har haft fart på i vinterferie, og fået oplevet en masse ting. Super. Vi har efterhånden helt sygdoms- og betændelsesfri unger - nu døjer vi kun med masser af insektbid, men det er en del af oplevelsen på disse længde- og breddegrader. Vi døjer også med en møjbeskidt swimming pool - så jeg har haft en par venskabelige samtaler med "The Management", som han bliver kaldt af receptionisterne. Men det tager vi som en oplevelse. Vi ses - om ikke så længe. Hilsen Ladefødderne

Tot: 0.166s; Tpl: 0.017s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0617s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb