Med Skytrain til karaoke

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
December 3rd 2008
Published: December 3rd 2008

Igen i dag stod vi tidligt op. Thomas gik til Thai kontoret inden morgenmaden, for at være der når de åbnede kl. 8. Sjovt nok var der andre der havde fået samme ide, og efter sædvanlig Thai stil blev der delt numre ud lidt tilfældigt. Thomas fik nr. 199, hans hidtil laveste nummer. Det tog kun 2½ time at komme til i dag. Tiden gik med at snakke med et ældre ægtepar fra Canada, som havde rejst i det meste af verden. Mona og børnene gik til poolen, hvor temperaturen i dag var oppe på 33 grader allerede fra morgenstunden. Det har virkelig været hedt i dag.

Thomas fik os booket på et fly til Auckland den 6. december og derudover en del afgange til Sydney. Så må vi igen vente og se, hvad der sker.

Efter frokost tog vi med skytrain til et shoppingcenter. Det er dejlig nemt og behageligt (a/c) at køre med skytrain, det står i skærende kontrast til de halsbrækkende ture med tuk-tuk. Vi fik handlet lidt og Thomas fik spillet bowling. Anna fik bl. a. en overdådig prinsesse kjole, der virkelig er en brudepige værdig. 4 lag af skørter, hvoraf det yderste er håndbroderet med blomster. Et stort ønske blev således opfyldt for 120 kr.! Selvom det er et moderne shoppingcenter i 7. etager, og der står priser på nogle af varerne, kan man stadig handle om priserne; ”speciel price for you, I give you discount”.

Underligste ting i centeret: Bokse, man kan leje til at stå og synge karaoke i.

Buffeten på hotellet er ved at være lidt ensformig, der er ikke engang den store forskel på frokost og aftensmad. I midten af buffeten står en kok, der steger kød, grøntsager og nudler. Han kender os efterhånden, så når han ser, vi kommer med Anna, råber han lige bagud og får en assistent til til at varme nogle nudler i varmt vand til hende. Det er en noget ensidig kost, hun får med nudler, lidt grøntsager og hvad vi nu kan lokke i hende af kød (kylling eller skinke). Anton har de sidste dage haft lidt tynd mave, så han spiser kun de tørreste rundstykker med smør for tiden.

Tot: 0.105s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.0525s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb