Sightseeingia skytrainilla ja makaava Buddha

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
June 4th 2008
Published: June 4th 2008

Bangkokin saasteet ja katukeittioiden lemahdus tunkeutuvat sieraimiin, mutta silti nautin joka hetkesta enkelten kaupungissa. Bangkokissa vain on sita jotakin!

Ensimmainen paivamme/yomme meni mainiosti. Vaikka yovymmekin kiireisessa Sukhumvitissa, autojen ja ihmisten halina ei kantaudu hotellihuoneeseemme. Eilisiltana nukahdin muutamassa minuutissa yltiopehmeaan king-size sankyymme. Dream Bangkok, siina hotelli minun makuuni. Kyseessa on nyt siis toinen kerta kun yovymme hotlassa, eika paikka ole kovasti muuttunut. No joo, onhan varsinaisen hotellirakennuksen viereen on kohonnut toinen Dream-torni, josta loytyy mm. uima-allas, jota viime vuonna hotlassa ei viela ollut. Kaykaapa kiinnostuneet kurkkaamassa www.dreambkk.com

Eilen iltapaivasta hotelliin kotiutumisen ja nokkaunien jalkeen lahdimme skytrainilla takaisin keskustaan. Ostimme Asok-skytrainasemalta suosiolla molemmille 20 matkan sarjalipun. Ihme kylla sain hankittua itselleni opiskelijalipun supisuomalaisella samok:in opiskelijakortilla, vaikka saannoissa mainitaankin opiskelijalipun kuuluvan vain paikallisille alle 23v opiskelijoille. Minulle tama 20 matkan sarjalippu maksoi siis 340bht ja Ollille 440bht (+30bht matkakortti molemmille). Ei ole siis kovin tyyrista matkustamista, ja muutenkin skytrain on mielestani mita parhain tapa matkustaa ruuhkaisessa Bangkokissa.

Noh, lahdimme siis kovasti kehumallani ilmajunalla keskustaan ja porrasimme lahinna akselilla Siam Paragorn-Siam Center-MBK. MBK oli entisensa, yksi parhaista ostospaikoista Bangkokissa varsinkin jos jaksaa tinkia. Naisten paratiisi on kuitenkin elektroniikkakompleksi Pantip Plazan vieressa sijaitseva Platinum Center, joka kasittaa monta kerrosta vaatteita, vaatteita ja vaatteita...edulliseen
japanilainen ravintolajapanilainen ravintolajapanilainen ravintola

ruoka liikkuu liukuhihnalla, ja sielta voi itse poimia haluamansa safkat
hintaan tietenkin. Ja mita enemman ostat yhdesta paikasta, sita halvemman hinnan saat. En malta odottaa,etta paasen sinne vuoden vieroitusoireiden jalkeen taas tekemaan loytoja. Ollihan menee suosiolla siksi aikaa Pantip Plazaan. On ne kylla fiksusti suunnitelleet taman kaupungin, kun ovat tajunneet laittaa vaate- ja elektroniikkakauppakeskukset vierekkain.

Tanaan lahdimme aamiaisen jalkeen kohti Wat Phon isoa temppelialuetta. Wat Pho on kuuluisa isosta kultaisesta makaavasta Buddhastaan, joka on muistaakseni 46 metria levea ja 15 metria korkea. Oli melko vaikuttava paikka. Matka temppelille taittui luonnollisesti skytrainilla Saphat Taksinin asemalle, jonka jalkeen hyppasimme ensimmaista kertaa jokilaivan kyytiin, Chao Phraya jokeen. Jokilaiva on taalla kuin paikallisbussi Suomessa: niita kulkee saannollisesti ja ne ovat myos suht nopea tapa matkustaa (ainakin nopeampaa kuin taksilla ruuhkassa). Matka temppelin laheiseen satamaan kesti noin 15min ja maksoi 20bht per henkilo per suunta.
Nyt onkin sitten ahmittu tarpeeksi kulttuuria talle reissulle ja voi tyytyvaisin mielin keskittya ostoksiin 😉

Tanaan pyorimme edelleen taalla keskustan alueella tuliaisia ja muita ostoksia etsien. Voi olla, etta kaymme teetattamassa myos Ollille silmalasit, kun se on taalla moninkertaisesti halvempaa kuin Suomessa. Paiva jatkunee siis fiiliksen mukaan, voi olla etta mennaan elokuviin tai yhta hyvin voimme suunnata illalla jammailemaan Bed supper Clubiin, jonne on joku ilta tarkoitus menna. Bed Supper Clubissa hengaillaan nimensa mukaisesti sangyilla syoden ja juoden. Kompleksi on ulkoapain tynnyrin muotoinen ja sisalta tyylikkaasti sisustettu. Itselleni paikka on uusi tuttavuus mutta Olli kavaisi klubilla pari vuotta sitten. Katsotaan siis mita paiva tuo tullessaan..

ala kakkaa kyykyssa..ala kakkaa kyykyssa..
ala kakkaa kyykyssa..

...no ei tulis ihan heti mieleen

Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb