2007.11.04.


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
November 4th 2007
Published: November 4th 2007
Edit Blog Post

Ma hajnali 4kor ébredtem, 1-2 óra internetezés, wolffal beszélgetés után úgy döntöttem, hogy felkelek és elindulok várostnézni. Megint átkeltem a Chao Praya folyón, majd elsétáltam jó messzire és nagy nehezen megtaláltam a Wat Saketet (wat=templom), ami egy olyan templom, hogy körbe-körbe kell felmászni a tetejére és felül meg van egy naaagy arany sisakja és jó a kilátás a városra. az útikönyvekben már olvastam, de élőben is megtapasztaltam, hogy milyen kis ravaszak a helyiek: a zebránál várva megkérdezte egy thai, hogy hány óra, majd hogy hova megyek és sajnálkozva közölte, hogy az bizony ma délelőtt zárva van, mert ma nagy buddhista ünnep van és a szerzetesek imádkoznak, de ő tud egy másik helyet itt a közelben, menjek inkább oda....szerencsére én se ma jöttem le a falvédőről,mondtam, hogy azért én megnézem és lám, persze nyitva volt. ő jutalékot kapott volna utánam a másik helytől. ezután próbáltam megkeresni a közelben lévő TAT-irodát ami ilyen tourist office, hogy vegyek busztérképet, mert azzal olcsó és gyors a közlekedés, de nem találtam meg, uh tuk-tukba ültem: az első, akit megtaláltam 50 B-ért akart elvinni, gondoltam jól lealkudom, de otthagyot, nem akart elvinni 30-ért és az se jött össze, ami a törököknél igen, hogy várok, aztán visszajön és mégis elvisz, a második 100 B-tal kezdte, na mondtam, hogy ne már, hát 50-ért jöttem ide! és elvitt annyiért...... 😊)) szóval elvitt a Wat Phra Kaew/grand palace-hez, ez egy nagy templomkomlexus meg a palota, ahol királyék laknak, de oda nem lehet bemenni. a templom-rész viszont nagyon jó volt, csak nagyon nagyon sok! arany sisaképület, történet-elmesélős freskók, smaragd buddha (ami igazábó nem abból van, viszont van neki aranyból meleg,hideg és esős évszakra való ruhácskája 😊, koronázási épületek, sok sok arany meg színes cserepek és ebből 625 db....szóval lejártam a lábam. aztán átcsónakáztam a túlpartra, ahol pedig a Wat Arun van, ami jó magas és nagyon meredek lépcsőkön kell felmászni rajta. és volt még ott annak a kertjében illyen oltár.szerűség, ahol ült egy szerzetes és aki odament és vett egy vödröt, amiben ilyen-olyan használati tárgyak voltak, ami jelképesen odaadott neki, akkor együtt imádkoztak egy kicsit. aztán a vödröket visszatették oda, ahonnan megvették őket...😊 meg a templomban volt egy nagy edény, tele szenteltvízzel, rajta sok kicsi kübli, amit belemerítettek a vízbe, majd ki megitta, ki meg a fejére locsolta, de volt, aki műanyag zacskóba öntötte és gondolom hazavitte.(amúgy gyűjtő volt, mert már több ilyen vizeszacsi is volt nála...)
bangkoknak elég nagy csatornahálózata van, amin ilyen úszó piacok vannak, az útikönyvemben az állt, hogy meg oda public boat 5 B-ért, ehelyett a valóság az, hogy ez 2 éve megszűnt és már csak touristboaok mennek, amire egy út 800 B-ba kerül, uh erről ma lemondtam és sajgólábbal hazasántikáltam (remélem hamar betöröm ezt a szandált, mert ma hatalmas vízhólyagok nőttek tőle a lábamon). ma még kimegyek a kertbe, hátha jön a királynő és láthatom. holnap kórház, izgi lesz.



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0564s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb