Reise, lite sovn og eksos...

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
February 14th 2007
Published: February 14th 2007

Tuk tukTuk tukTuk tuk

Den "snille" sjaaforen...

Grand Palace, floating market og tuk tuk

Ja, da var vi endelig her etter en laaang reise. Forste problemet meldte seg allerede paa Gardermoen, da mannen i innsjekkingsskranken sa vi ville faa problemer med aa komme oss i Thailand uten visum. Vi har billetter hjem etter 33 dager, visumgrensa er 30!! I full panikk lop vi inn paa politiposten for aa booke noen billetter til Malaysia. Der motte vi Tor Aage, som fikk roet oss ned. Det ble til at vi bare tok sjansen paa aa dra.

Godt valg! Vi kom oss lett inn i Thailand, ingen spurte hvor lenge vi skulle bli 😊

I gaar kom vi oss endelig inn til Bangkok, hoppet av bussen noen stopp for tidlig og matte balansere gjennom mange smaa smug og rariteter for vi endelig fant frem. Vi kom oss frem til Khao San rd. og fikk oss hotell. Saa var det shopping for alle penga! Line gikk amok da hun saa hvor billig det var.. Fikk ogsaa kjopt oss nye sekker, som godt var, folte oss ikke spesilet lure med mammas gamle, mollspiste, ORANGE meis-sekk. Den er trygt og godt forlatt paa hotellrommet vi naa har sjekket ut av!!!
Lucky BuddhaLucky BuddhaLucky Buddha

...vi var ikke like heldige

Saa gikk turen inn i en tuk tuk. En hyggelig liten thaimann tilbo seg aa vise oss rundt, noe vi blaaoyde nordmenn takket ja til. Vi ble kjort til Lucky Buddha, en stor og fin Buddah i gull. Line befridde fire smaaspurv fra fangenskap for 20kr, og ble veldig varm i hjertet sitt...

Saa bar det tilbake til den hyggelige tuk tuk sjaaforen som naa ville vise oss en anne lucky buddha. Etter denne lucky buddhaen var ikke vi saa lucky lenger. Naa fikk vi forklaringen for hvorfor han hadde vaert saa hyggelig: han ville kjore oss til en skredder som ga sjaaforen penger for aa ta oss med. Vi tenkte jaja, og ble med. Kom oss ut, uten noe handling. Naar sjaforen nok en gang provde seg paa et amme system, satte vi foten ned og gikk av tuk tuken. Fant oss fort en ny tuktuksjaafor, som kjorte oss til rett sted: Nemlig GRAND PALACE!

Her ble vi utstyrt med lange og VARME omslagsskjort, for aa bli proper dressed. Grand Palace er utrolig nydelig. Alle detaljene, gull og atter gull. Virkelig aa anbefale.

Resten av kvelden gikk med til mer shopping og en times massasje hver.
Grand Palace Grand Palace Grand Palace

Ja, det er gull!
Deilig! Vi var ogsaa innom et reisebyraa og fikk booket tur til floating marked og buss til Surat Thani og Koh Samui.

I dag har vi vaert paa floating market. Det var kjempe fint! Kjopte litt forskjellig og ble sikkert veldig lurt... Vi gikk glipp av snake-showet, fillern...

Naa skal vi ut og shoppe litt mat og drikke til den 12 - tolv timer lange bussturen til Surat Thani (puh!!!). Men i morgen blir det strand, sol og bading, saa da gaar vel det greit. Har ikke akkurat faatt sovet saa mye siden vi dro fra Norge heller, saa da har vi jo en gyldig anledning naa.

Neste oppdatering kommer til aa inneholde masse ekle ting om bading, soling, dykking og slarafenliv, en advarsel til sarte sjeler i kalde nord.

Grand Palace 2Grand Palace 2
Grand Palace 2

Golden girl...
Grand Palace 4Grand Palace 4
Grand Palace 4

Det er meg i midten ja...

Tot: 0.127s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0452s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb