261.den - presun do bangkoku


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
October 16th 2018
Published: October 18th 2018
Edit Blog Post

Po sprche, v restike ranajky.

Jablkovy dzus a ryzova polievka. Dali sa vybrat este dalsie 3moznosti. Moja moznost zrejme aj mala tu hodnotu dolar.

Dosol aj rakusan, ten ide dnes robit velky okruh, vcera mal maly. Posledny den planuje pobehat male chramy na bicykli. Zistene, ze je vegetarian. Ah, kam ta doba speje.

Pick up prichadza 7.30. Malicke auticko kde uz 2 turistky. Na vtip neraagovali. Som sa pytal ci smer saigon.

Auticko nas vyhadzuje pri backpackars hosteli.

Tu uz dost turistov, postupne prichadzali dalsi.

Bus prichadza 8.20, realne startujeme 8.40 miesto 8.00.

Na buse napisane direct bus. Inak stara rachotina, klima isla ale ne moc.

Sadam si vedla uk baby, na otazku ci ma volne nereagovala, hlava v mobile kde sledovala film.

Bola tu aj s 3 kamoskami, vsetky sedeli za sebou, nechapem preco nie vedla seba.

Zacalo trhanie listkov, jasne, ze listky kamosiek mala na starosti baba vedla mna, no ta furt strcena v mobile. Preslo dobrych 5.min kym zacala reagovat. Ja som sral na nu, neohlasoval som ju.

Konecne vyrazame.

Po hodine stojime v spriatelenom obchode so suvenirmi.

Dnu nabieha predajkyna a jedine co furt dokola melie, kupte si nieco.

Zastavka prisla vhod, som pouzil aspon zachod. Nesplachol som, bola to kyblovacka.

Prichadzame k hranici.

A je to tu, ziadny priamy bus. Dnu prichadza sefko, bus ma problemy a nepustia ho cez hranice. S tym som pocital ale chuj som sa nechal obalamutit. Mal som kupit pekne za 10usd inde, no ale co uz.

Pri vystupe z busu fasujem cervenu nalepku, par ludi nie, bo ti si kupili len spoj po hranice.

Nastastasti aj stary zidovsky dedo, co je na ceste uz 5rokov. Skoro celu cestu mu isla huba. Najskor zacal so zidovskou propagandou ako im kazdy ublizuje, potom zacal rozdavat rady do zivota. Jedna mlada baba mu to vsetko hltala jak diva. Mam najradsej takychto mudrlantov co su uz jednou nohou v hrobe a na konci zivota sa robia velky svatuskari.

Na hranici fungovalo 5 okienok. Takticky som sa postavil do toho uplne vzadu. Videl som tam malu radu. No rada bola rovnaka ako vsade inde, skreslili to male postavy aziatiek.

Jedna musela ist na spicky aby dociahla na stroj s otlackami prstov.

Podavam pas, colnik trha imigracnu karticku co mi tam pripli (treba to mat vypisane, jeden chalan nemal, tak musel ist na koniec nekonecnej rady).

Fotka, odtlacky, scan pasu, fotka pasu (nechapem naco aj tento ukon, pas nam fotili aj v buse, tu by sa chlapci v eu o ochrane osobnych udajov asi rozplakali), bum peciatka a hotovo.

Po opusteny malej budovy smer pesi thajsko.

Este ma zmiatli dve stresmenky, ze nas tu vyzdvihne bus, tak zbytocne vracanie sa.

Medzi hranicami normalne ulice, stanky, domy.

Teoreticky by sa mozno dalo dostat dnu/von z kambodze aj bez kontroli pasu. No avsak skoro v kazdom ubytku mi kopirovali kambodzske viza a pas.

Na thajskom pasovom nam dava poskok vypisovat zbytocnu imigracnu karticku.

Turisti maju zvlast pasovku na poschodi, ostatny prechadzaju prizemim.

Tu si ma odfotili a na moje prekvapenie dostavam peciatku na 28dni (hovori sa mesiac,pri leteckom ale neni to tak, dosol som 16.10, opustit mam 14.11, pri pozemnom 14dni)

Tak a moj este len druhy pozemny hranicny prechod je za mnou. Potom som mal jeden lodny a ostatok vsetko letecke.

Nasledujem ludi, odchytava ma chlapik, na samolepku mi pise cislo.

Jedna stresmenka chce silou mocou ist vybrat prachy z atm, tak ju chlapik naviguje do blizkeho obchodaku (su tam aj free wc).

Vyzera to, ze vsetci boli prakticky z thajska len na otocku v siem reap, kvoli chramom.

Sikmacka (byvala v mojom ubytku ale listok na bus kupila inde) zistuje ako sa dostane na zel.stanicu, bo mala listok len po hranice. Keby vim tak sa k nej este v ubytku prihovorim ale vyzerala na taku amazonku (nezavisla baba co mam svoj svet casto mimo realitu)

Zrejme sme vsetci. Cislo od 1 do 10 moze ist do busu spolocnosti Natakan (toto je realny priamy bus, cez net stal 18usd).

Zo soferov je uz citit vyspelost thajska. Pekne v uniforme, usmevy.

Mne usmev vsak pokazili, bolo mi povedane, ze bus stoji na khao san road (ksr), no prt, stojime na sevenej busovej stanici mo chit. T.j. asi 7km ked ne vac od ksr.

Bus omnoho luxusnejsi.

Sedim sam.

Idu s nama aj ladyboy so svojimi priteplenimi thajskymi polovickami. Ti fasuju od soferov aj jedlo.

Pocas cesty rozmyslanie ako sa dostat na ksr a sem tam spanok.

Kvalitna dialnica nas s jednou zastavkou na pispauzu doviedla az do zapchy v bkk.

Pri dialnici velky bilbord, budha neni dekoracia, je to bozstvo.

Po necelych 9hod vyskakujeme na mo chit.

Hned taxi, moto a tuktuk.

No mna si moc nevsimaju (asi vyzeram hrozne) a vrhaju sa na navonanych turistov.

Ti co sa mi prihovaraju hned zmrazim vetou, mam len 30b (b=thajsky bath).

Nuz idem smerom na hlavnu cestu k chatuchak parku. Odtial chodi kopa busov resp aj metro a nadzemka.

No nedostavam sa tam, bo som zacal sledovat dvoch lokalov z busu a jedneho sikmaka.

Doviedli ma na mhd stanicu.

Z mo chit bus stanice, treba ist dolava, cesta lemovana stankami a dodavkami (idu do prilahlich dedin) az clovek dojde na mhd stanicu.

Tu zrovna hrala thajska hymna (zda sa mi, ze vzdy vecer o 18.00), tak vsetci v pozore, vratane sbs (?), ktory mali normalny nastup ako vojaci a salutovali.

V okienku ma poslali do busu 77 (ide k victory monumentu, to je jeden z hubov dopravy). Tam ma sofer poslal na bus.3, ktory ide priamo na ksr.

Na nho cakacka asi 20.min

Sa mi podarilo chytit free wifi, tak som si nahadzal dake alternativne ubytka ak by bol central gh full.

Prichadza stara rachotina, okna pootvarane, 2+1 sedenie, ziadna klima resp fan.

Sadam za vodicku.

Pred odchodom poskok (vyberac listkov) obieha bus a rozdava listky.

Po ang mi povedal 7, odtrhol maly listok (velkost znamky) a vydal mi zo 7b este 0.5b.

V uliciach kvalitne zapchy.

Vodicka velmi dobra.

Po vyse hodinovej ceste ma poskok upozornuje, ze uz som v ciely.

Ak chce clovek zastavit bus, musi stlacit bzucak. Bus stoji len na zastavkach.

Po pameti idem do central gh.

Cestou zastavka v jednom hosteli, tam zadreli 250b za 10dorm.

Prichadzam s jednym zavahanim do mojho ciela.

Vsetko rovnake ako pred 6rokmi. Macky, prostredie, tv, chladnicka na napoje, recepcia, kupelka, izby a aj ceny.

Chalan mi ukazuje na poschodi singel za 150b, mala kutica kde som zbadal svaba, tak parkujem dole s dvojpostelou. Izba c.10, presne tam som byval a v nej som strcil hlavu do stropneho fanu.

Ako keby to bolo vcera.

Poistovna mi odporucila dalsiu vseobecnu nemocnicu, i ked som im jasne napisal, ze chcem zubnu kliniku.

Lea mi poslala info ako sa dostanem k nim domov. Nakonec nebyva v stokholme ale v neakej dedinke pri nej, cesta tam asi 1.5hod s dvoma prestupmi. Tak ma to trochu nasralo. To jak keby jej ja povim, ze dojdi do tt, mozes u mna prespat a potom jej poslem adresu do seredi.

Trochu zamrzelo, je jonas (jej priatel, ona dojde domov v stredu) ma nedojde nikam vyzdvihnut ale musim sam dojst k nim domov.

Pritom ona ked tu bola, tak som ju bol na aute vyzdvihnut aj odviezt na ba letisko. No som zvedavy ake to tam nakonec bude.

Fakt z cs co som hostil a oni potom zas mna, bola najlepsia maha z maroka. Tam som sa mal ako v bavlnke, to iste samozrejme mala i ona tu resp vsetci lude co som ich hostil.

Misia cislo jedna, zohnat peniaze.

Obieham zmenarne na ksr, najlepsi kurz bol hned v prvej na rohu od central gh.

Kurzy su rozdelene podla hodnoty bankoviek, najhorsi kurz maju jedno a pat dolarovky, najlepsi sto dolarovky.

Menim vsetky moje usd. Zamestnanec velmi neprijemny, nechcel mi rozmenit 1000b na mensie bankovky.

Tahat z atm nebudem, maju poplatok tusim 200b okrem jednej (aegon?) ale ak sa dobre pamatam aj ta mi ho minule nauctovala

Ksr plna barov, masazi, jedla, satstva a nadhanacov.

Ludi tu velke kvanta neboli.

Zidovska tour kde som chodil na free net stale funguje, len dnu to uz vyzera luxusnejsie. Pozeral som len zvonka.

Davam predrazenu polievku na bowon nivet rd, nakup v 711.

Zrejme budem zas zavisli na redbulle, mala flaska za 10b.

Na ubytku vyhladanie zubnej kliniky.

Podla recenzii a fotiek sa mi najviac lubila bangkok smile dental clinic sukhumvit 22, len to je dost daleko ale ide tam priamy bus.

Na ubytku som videl uz aj transa, takze fakt uplne vsetko rovnake.

Len ludia skoro ziadny.

Stary prepity turek a cinsky par (?), ktory sa bavil len medzi sebou.

Po sprche lahinam do postele s pocitom, ze som zas po 6rokoch doma.

Spanek vsak nahovno.

Naklady :

44usd = 1410b

Bus c3 mo chit - khao san rd - 6.5b
2xcentral gh, double bed, fan, share kupelka : 340b
Polievka s masom : 50b
Nakup : 23b (voda 1.5l 13, red bull 10)


Advertisement



Tot: 0.045s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0283s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb