Afslutning med knald paa!

Taiwan's flag
Asia » Taiwan
June 19th 2008
Published: June 19th 2008

Saa er vi tilbage med en sidste opdatering!

Den sidste aften i Hong Kong sluttede vi af med maner. Vi havde aftenen foer lige hilst paa et par spanske gutter, der boede paa samme gang paa hostlet, og de havde saa vaeret friske at saette en seddel i vores doer, hvor der stod at de var taget ud i Hong Kongs natteliv, og om vi ikke havde lyst til at tage med. Det skulle de ikke spoerge om to gange, saa vi moedtes med dem paa en bar i byens mest kendte gaa-i-byen-distrikt, Lan Kwai Fong. Vi drak et par oel med dem, og moedte hurtigt nogle soede kinesiske piger, der tog os med videre paa et hipt diskotek med livemusik. Her moedte vi folk af alle nationaliteter, og havde det super sjovt - det var den perfekte afslutning paa den skoenne by Hong Kong.

Dagen efter floej vi til Taiwan, og her har vi nu boet hos Trines faetter og hans hustru, Per og Fion, i fem dage. Vi har vaeret paa tur i to dage til hovedstaden Taipei, hvilket kan klares paa en togtur paa ca. halvanden time fra Miaoli, hvor de bor. Her har vi set The National Palace Museum, hvor de opbevarer alt interioeret fra Den Forbudte By i Beijing... Taenk det skulle overgaa os at gaa paa museum - det er ellers noget vi paa bedste vis har undgaaet paa denne rejse. Men vi maatte lige vaere kulturelle til sidst (og saa regnede det i oevrigt)...
Derudover har vi blandt andet vaeret oppe i verdens hoejeste bygning, Taipei 101, der er lige over 500 meter hoej, og hvorfra der var en rigtig god udsigt.

De dage vi ikke har vaeret i Taipei, har vi brugt paa at fraese rundt i det omraade, hvor vi har boet, paa en scooter som Per og Fion har stillet til vores raadighed. Vi har vaeret rundt i byen og faret godt og grundigt vild (det er det vi er bedst til), og vi har ogsaa vaeret ude ved havet, og lidt oppe i bjergene. Taiwan er i det hele taget en koen oe, med rigtig flot natur.

Her til eftermiddag har vi brugt noget tid paa at pakke. Vi blev noedt til at pakke fuldstaendigt om, dels fordi vi begge skulle have vores egne ting i vores egne rygsaekke, dels for at proeve at faa plads til det hele... Det er nemlig saadan at vi har en lille snas flere ting med hjem end vi havde med ud - og det er primaert paa grund af Hong Kongs straalende shoppingmuligheder! I alt skulle vi forsoege til sammen at have 24 par ekstra sko og 57 nye toejstykker med hjem... Plus det loese, selvfoelgelig. Vi er ogsaa blevet noedt til at koebe lidt stoerre haandbagage, saa vi kunne have det hele (godt at altsammen har vaeret dejligt billigt!).

Nu sidder vi saa her kl. kvart i midnat lokal tid, og der er tre timer til vi skal staa op og koere til lufthavnen. Vi synes det er soergeligt at skulle hjem, fordi det har vaeret saadan en fantastisk tur. Vi har oplevet super meget hver eneste dag, og vi foeler at vi i hoej grad rigtig er kommet ind i de kulturer vi har vaeret i. Det har vaeret utroligt sjovt at opleve den helt anderledes verden der er herovre, og vi haaber rigtig meget at komme tilbage hertil paa et tidspunkt.
Men paa trods af alt dette, skal det da nu ogsaa blive meget dejligt at komme hjem og sige hej til alle derhjemme, og alt det vi kender.

Det var alt for denne gang!

Knaldperlebanden vender formentlig tilbage, foer I har set jer om...

Tot: 0.037s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0197s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb