Op naar Taiwan: International Kaohsiung Drageon boat Race 2010

Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Kaohsiung
May 26th 2010
Published: June 6th 2010

Drakenboot team met burgemeester Jan van Zanen en Christa de KempDrakenboot team met burgemeester Jan van Zanen en Christa de KempDrakenboot team met burgemeester Jan van Zanen en Christa de Kemp

voorgrond: Christa de Kemp, Nicoline Verhoef, Jorinde Nieuwland, Amber van Paassen, Hennie Rijnbeek. Achter: Sjoerd van der Velde, Alfred Vonk, Cheng Zong Liao, Else van Rekum, Nico Bijl, Burgemeester Jan van Zanen, Willemijn Vermeer, Ingrid Bijl, Jacqueline Schmidt, Janet Parlevliet, Eric Linnenbank en Juke Warmerdam. Niet op de foto: Annuska Rijnbeek en Marc Verbeek.
Woensdag 26 mei: de reis naar Taiwan komt steeds dichterbij.

Half april komt de uitnodiging binnen op gemeentehuis om mee te doen aan '2010 International Kaohsiung Dragon boat Race'. Op dat moment heeft het merendeel van de peddelaars van het gemeentelijke drakenbootteam al vakantie gepland. Maar met een beetje goodwill van de werkgever blijkt het mogelijk om een team van 18 mannen en vrouwen af te vaardigen.

Op de 26ste is er een voorlichtingsbijeenkomst. We weten inmiddels waar Taiwan ligt: tussen Japan en de Filipijnen in. Maar dat Kaohsiung een havenstad van wereldformaat is .... dat is nieuws voor ons. En the Love River waar de drakenbootraces zijn, is terra incognita. Hoe lang zal die rivier zijn?

Het is een Amerikaans georiƫnteerd land met moderne hotels, krijgen we te horen. Met schoon water in flessen die je op elke hoek kan kopen. Advies is om veel Deet mee te nemen, en rekening te houden met het regenseizoen. Voor de rest staat alles op papier ...

Maar waar ik nu zo benieuwd naar ben: hoe voelt dat Taiwan? En moeten we nu die hele Love River af peddelen? Net zoals we dat doen met de wereldkampioenschappen op de Amsterdamse Bosbaan.

Op de foto voorgrond van links naar rechts: Christa de Kemp, Nicoline Verhoef, Jorinde Nieuwland, Amber van Paassen en Hennie Rijnbeek.
Daarachter van links naar rechts:
Niet op de foto: Annuska Rijnbeek en Marc Verbeek.

Tot: 0.221s; Tpl: 0.037s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb