145.den - kaosiung


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Kaohsiung
June 22nd 2018
Published: June 23rd 2018
Edit Blog Post

Ranajky opat s hkg babou a japoncom. Bohuzial sa bavili po cinsky tak som im nic nerozumel.

Vonku bez dazda, to jak naschval ked ma clovek odist.

Na recepcii nechavam batoh a smer busom ostrovcek Yuguangdao.

Ten som mal uz v plane vcera ale dazd mi plan prekazil.

Naskakujem na bus c14 blizko mojho ubytka a ide sa.

Na dalsej zastavke naskakuje tlupa skolakov (9rocnych).

Najskor sa boja vedla mna sadnut. Jeden odvazlivec zacina so mnou komunikovat a neskor si ku mne aj sada.

Hned sa vsetci okolo mna zgrupili a zacal smiech, hukot a jednoduche otazky a odpovede.

Povedal som im vsetky cinske slova co ovladam (nihao, sjesje, i a pidzu)

Pidzu (nos) ziskalo najviac ohlasu a hned mi cely bus zacal tlieskat.

Dalsi velky ohlas prislo ked sa ma jeden chlapec spytal na girlfiend. Po mojej otazke ci on ma, cela banda zacala vykrikovat yes.

Vyskakujeme na konecnej pri eternal golden castle.

Podla ich ucitela uz koncia skolu a dnes tu maju piknik.

V okoli vsak znacky pozor hadi, tak nevim ci je to dobry plac na piknik.

Pesibusom prechadzam most, mini lesikom sa dostavam po dlhom case opat k moru.

Plaz sedocierna, kopa musiel, par skolakov co sa blaznilo v mori.

Teplota vody v pohode na kupanie ale vlny a hlavne kazdu chvilu to vyzera zas na dazd.

Relax na nic moc plazi.

Zaujala jedna sikmacka co sem dosla na bicykli.

Pobudla tu asi 15.min a nonstop sa fotila. Nic ine ju nezaujimalo len pozovanie pred mobilom. Nuz niekto ma prioritu dojst na miesto zpravit milion selfiu, rychlo to supnut na instagram nech ludia vidia ako si uzivam a pritom cely cas len pozujem pred mobilom a z okolia nic nemam a niekto zas dava na instagram len piva 😊

Po relaxe smer doprava po plazi k Sunset Tower.

Oproti mne isli tri sikmacky, z boku na nich vybehol dost velky pes. Stekal po nich ale nakonec sa stiahol.

Pri bambusovej vezi lovim kesku.

Veza opat neake to umenie ale mna to vobec neoslovilo. Proste hromada bambusu v netvare vysokej veze. Nevim co tym chcel autor povedat, keby sa dalo na nu aspon vyliezt.

V mori par surferov.

Plaz ani tu nic moc ale bolo to fajn vypadnut nachvilu z mesta.

Zacina poprchat tak nazad na zastavku.

Tentoraz prichadza minibus a tym padom platim aj polovicnu cenu cestovneho. (Mozno to je ale neako casovo ohranicene od posledneho pipnutia karty, ktovie)

Na ubytku berem batoh, v ulicke pri hoteli kupujem jedlo a smer vlakova stanica.

Narazam na zvlastny automat. Dnu su fotky dievcat, ceny startuju na 570td, zeby automat na kurvy 😊

Pokus o vyber penez z atm. Prvy chcel poplatok 100td, tak nist, hned vedla bezproblemov. Skusam tentoraz fio kartu, revolut som uz vycerpal free dobre kurzy a s fio a mbankou to vychadza narovnako. O 2percenta horsi kurz ako normal. To iste na revolute.

Svadobnou ulickou (obchodiky so svadobnymi satami) sa dostavam az k Former Tainan Public Meeting Hall. Tainan Wu Garden.

Tu velmi prijemne miesto na relax pri jazierku plnom ryb.

Ludia v automate kupovali potravu a krmili ich.

Spusta sa dazd, nastastie su tu vyklenky/podchody.

V okoli stanice kopa zebrakov, tolko som ich v predoslich mestach nevidel resp som videl asi len dvoch, ale tu kazdych 35m.

V 711 dobijam easy kartu a naskakujem na prvy vlak. Lokalny tak trosku dlhsia cesta, menej pohodlne sedenie ako expres ale nevadi, check in mam az od 15.00 a vonku i tak prsi.

Na stanici kaosiung si vyberam zly vychod. Na toto som expert.

Vonku ma ovaluje hned smogove ovzdusie. Kurva a to som si tu rezervoval ubytko na 4noci.

Nadchodom nad zeleznicou sa dostavam na druhu stranu kolajiska.

Ako idem viac na juh tak sa to tu viac zahaluje. Asi 10ks handrovych hlav, malajzijske restiky, napisy vo vientnamcine.

Od ubytka ma deli asi 10.min chodze, spusta sa silny dazd.

Vdaka bohu za vyklenky pod budovami.

Po pol hodine dazd ustava a prichadzam do ubytka.

Obsluha ang nevi (mlada baba). Na pc mi pusta youtube s pokynmi, na pc si aj sam vyplnam registraciu.

Schodami sa dostavam na druhe podlazie, miesto 10 dormu mam 8dorm, na izbe zatial jeden clovek, neskor pribudnu dalsi dvaja.

Dnes ziadne cs stretko, avsak na sobotu, nedelu a pondelok nieco bude.

Vyberam sa len tak do ulic.

Prva zastavka velka posta.

Ak clovek nieco chce vybavit i tu si musi zobrat casenku. Toto by mohli zaviest i u nas.

Nabieham do filatelistickeho obchodiku. Kopa peknych znamok, este sa zo mna stane zberatel. Rozmyslam nad kupou peknej striebornej mince 1980td.

Pri pultiku sa pytam na pohladnice, tetula nerozumi, prichadza mladsia ta rozumi ale tez slabo. Nastasti je pri pultiku chlapik a ten preklada.

Kupujem teda jednu pohladnicu a znamku. Ked som povedal krajinu, tak chlapik hned slovinsko.

Pohladnicu hadzem vonku do schranky. Tato je specialne pre kakavo, ostatnym poslem ked najdem neake lepsie.

Cez nanhua ulicku kde je trh s oblecenim a par stankov s jedlom prichadzam do fajn central parku.

Tu kopa dochodcov, skolakov a ludi na vozicku s opatrovatelkami.

Nachadza sa tu i jazierko ale po dazdi trochu spinave.

Pri parku vyskove budovy, gucci a podobne.

Dost bielych a dokonca ciernych turistov. Fakt take kvantum som tu necakal, povedal by som , ze zatial maximum, viac nez v taipei.

Po hlavnej ulici sa dostavam pred Kaohsiung Municipal Kaohsiung Girls' Senior High School. Na plote povesane fajn fotografie.

Kedze som blizko skoly ocakavam lacne jedlo. Zapadam medzi skolacky a uz do seba tlacim nudle.

Obdalec je fajn kostolik Holy Rosary Cathedral Minor Basilica.

Napajam sa na nabreznu cesticku pri love river

Pekne nasvietene, kopa turistov a zacina dazd.

Nastastie ten prestava po chvilke.

V supermarkete kupujem pastu a testujem dalsie pivo.

Zastavka v metre Formosa Boulevard Station.

Akurat je 19.00 tak tu zacina predstavenie. Je tu pekny farebny strop, akoze kmen stromu. Zacina hrat hudba, svetla blikaju.

Na fotkach to vyzeralo paradne ale skutocnost nic moc.

Na ubytku vypitie hovna piva.

Posilneni alkoholom hrrr do mesta. Davam si kolecko okolo bloku, nic zaujimave.

Nakonec sa dostavam az k Liuhe Tourist Night Market.

Ako uz nazov napoveda, je plny turistov a jedla. Nic extra oproti inym, mozno akurat prevlada viac seafood.

Nakonec mimo neho kupujem placku a v 711 pivo.

To zjedene pri metre.

Ubytko spanok. Postel je volaka mala, nemozem sa poradne natiahnut.

Naklady:

Vyber 10 000td = 289.84€ (fio mastercard)
Dobitie easy karty : 500td
Bus c14 china town - eternal golden castle (9.05hod) :18td (kredit)
Bud c14 eternal golden castle - china town(11.25hod) : 9td (kredit)
Jedlo : 70td
Vlak tainan - kaosiung : 61td (kredit)
Nudle maso vajco : 60td
Placka vajco veg. : 30td
Pivo 0.5l plechovka : 41td
Nakup : 4.97€ (175td karta)


Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 29; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb