22.den - presun cdo (mt.palaopao)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Mindanao
March 4th 2019
Published: March 6th 2019
Edit Blog Post

Po zobudeni sa, behnutie do obchodaku na nakup vody a keksov.

Oproti nemu kupeny trs bananov, asi kilo.

Tie zjedene naposedenie na izbe.

Zobratie batohu, odovzdanie klucu a smer bus zastavka za rizal parkom pri rojan lekarni.

Tu dost dlha cakacka na non ac bus.

Ten riadne napraskany. Na stojaka ludi neberu.

Nechavam sa vyhodit za tur.centrom pri vodopade alalum.

Tur.centro este len buduju. Tak som vosiel na stavenisko, hned ku mne pribehol pracovnik, nech sa zapisem do knihy navstev. Ziadny fee, tak sa mi to lubi.

Nuz zacinam zostup po schodkoch.

Ha lenze tie pochvilu koncia. Vodopad je sice vidiet ale ja chcem ist az k nemu. Vysoky je dost ale slaby, neni dost vody.

Zoskakujem do travy, tam blato, hned mam cele topanky zadrbane, lytka taktiez.

Napajam sa na dalsi betonovy chodnicek.

Nuz ten po chvili tiez konci, predemnu rozpadnute zelezne schody, tie prekonavam a opat som napojeny na cesticku.

Ale opat nie nadlho. Dalsi skok do blata ma uz nelaka, kocham sa teda vysokym ale slabym vodopadom a idem nazad.

Tentoraz sledujem betonovu uzku cesticku, ta ma vyhadzuje az mimo tur.centra.

Ono zrejme po rekonstrukcii vrchu (stavaju tu altanky) pride i na rekonstrukciu pristupovej cesticky k vodopadu.

Po hlavnej idem az k bus terminalu.

Check point s vojakmi prechadzam bez povsimnutia.

Dedinka sumilao ako kazda ina. Teda nic zaujimave.

Pred terminalom, hned za pumpou odbacam vlavo (mapy.cz ma naviguju)

Davam si od pojazdneho zmrzlinara kopcekove osviezenie, cena 2x vacsia ako ked som to kupoval v okoli valencie, mnozstvo take iste.

Prechadzam cez ryzove policka a zacina dost velke klesanie az k rieke.

Cestou na zemi oddychuje maly chalan co nesie hore plny mech.

Cez rieku uz stabilnejsi most ako vcera. No i tento ma par dier v podlahe.

Za mostom obchodik a pekne upravene odpocivadlo. Tam sa hned zvalujem.

Zrejme to bola blbost sa srat na mt.Palaopao, v takejto pokrocilej hodine (10.30). Je neznesitelne teplo a dusno.

Zacina stupanie po velmi pekne upravenej polnacke lemovanej kvetmi do dedinky.

Tu by sa mal opat platit fee a mal by tu byt povinny guide.

Mam na vyber dve trasy, prva doprava alebo priamo rovno cez dedinu.

Idem hned doprava, stupanie, pekne nove bambusove domceky. V nich ludoprazdno.

Zastavka na odpocivadle (pristresok s lavickami a stolom). Okolo neho smetiaky na separovany odpad.

I ked podla mna tu vsetko palia na kope mimo plastovych flias, tie sa vraj vykupuju.

Mensie stupanie, praziace slnko do chrbta, cesticka vyslapana, sem tam kravinec.

Stupanie sa stupnuje, pribuda vysoka trava, obcas po kolena, niekde aj do pasu.

Co som cital jeden web, tak opat velky vyskyt hadov, no tak tu hada nemam sajnu zhliadnut.

Normalne mam sto chuti sa na cely vyslap vysrat ale drzim sa.

Stupam hore s celou mojou vybavou.

Ako sa otacam, vyhlad ziadny luxus. Ono je vidiet do daleka ale len dedinky, vypalene polia a uplne daleko vysoke hory.

Obcas minam maly drevenny kriz. Cez velku noc tu byva krizova vyprava navrchol.

Konecne sa na nho dostavam, nesmie chybat velky kriz. No po rozhliadnuti zistene, ze vrchol je este vyssie a na nom dalsi kriz.

Uz to prehanaju s tolkymi krizami.

Idem po hrebni, podlozie sa zmenilo zo zeminy na skaly.

Na jednom useku stacil chybny krok a clovek by uz len letel dole.

Konecne na vrchole. Ako som uz spominal vyhlad velke sklamanie. Nic zaujimave.

Po pauze pokracujem vyslapanou cestickou po hrebeni cez vysoku travu. Tu niekde dosahovala vysku prs.

Z nicoho nic v udoli domcek a pri nom hlboka diera.

Zacina nechutne prudke klesanie.

Pozitivum je akurat, ze je to medzi stromami, tak konecne chladok.

Keby idem hore touto trasou isto sa otocim. Uplne nahovno cesta.

Prichadzam k vchodu do jaskyne. Ina cesta nikde neni, nuz sup ho dnu.

Ta obrovska, kopa netopierov, ha len kade dalej.

Zbadal som svetlo hned po pravej strane ako som zostupil dole.

Stveram sa na povrh, zrada, ani tu neni dalsia cesta.

Co cul, opat idem k vchodu, kukam do mapy, zas k vychodu.

Dlhe rozmyslanie ako dalej. Nazad sa vracat isto nebudem.

Zas som v mape. Su tam zakreslene dve jaskyne, kukam lepsie a druha je asi o 30m nizsie.

Zapinam svetlo na mobile a idem hlbsie do jaskyne.

Som na dne, vpravo cesta nevedie, vlavo vsak ano.

Hura som zachraneny ale nie nadlho.

Opustam jaskynu, spravim asi 10m a predemnu mala diera.

Davam dole batoh a pretlacam sa nou (pre filipincov v pohode ale pre vacsich ludi problem, siel som v klace)

Som v druhej jaskyni. Ta je len taky vycnelok, ziadna obrovska avsak v kute su dve lebky a par kosti.

Obdalec je napis aby to tu ludia nenicili.

Ja som uplne happy, bo som objavil cestu nazad do dediny.

Zas nebezpecne klesanie po uzkom vyslapanom chodniku. Tu keby dostanem smyk tak by to se mnu zle dopadlo. Padol by som do rokliny.

Opustam stromove krytie a po slnku cez vypalenu travu klesam dalej.

Nadomnou sa tyci masivna skala.

Vchadzam do dediny, ta furt uplne vykapata ale velmi pekne upravena, ziadny bordel.

Pristup sem je zatial len pesi ale uz sa tu buduje daka cesta.

Zatial sem vsetko ludia nosia po svojich. To im ozaj nezavidim, dedinka je na kopci.

Klesam k odpocivadlu. Tu spolocensky unaveny starky, vychlastal malu flasu rumu.

Po prechode mosta zacina posledne stupanie. Nedavam to a musim si odpocinut.

Konecne som v civilizacii. Hned davam cobru (energetak). Prezliekam si smradlave tricko za menej smradlave.

Obchadzam na terminali dalsie obchodiky. Prave vykladaju rum. Do jedneho maleho obchodiku dali min.20krabic.

To je tak ked rum tu stoji 2€ (stredna kvalita).

Davam este colu, hned zistuju odkial som, kde som bol.

Na nastupisti stoji prave mensi ac bus smer cdo.

Sup ho tam.

Prvykrat vidim v buse sprievodcicku.

Cestu ani moc nevnimam ale stale sa buduju nove useky.

Pred cdo klasicky vsetci von z busu a ukazanie ozbrojenim vojakom identifikaciu.

Jeden vojak tu ludi pohanal megafonom.

Pri stanovisti aj plagat s tvarami hladanych teroristov, niektory boli uz preciarknuty. Bolo tam i dost zien (vacsina handrove hlavy).

Vyskakujem na konecnej terminalu agora.

Kopa obchodakov, ponuky vanov na odvoz na letisko (200p).

Do ubytka cs to je cca 3km, je 17.00, ma dojst az okolo 20.00 ale vraj ma bude cakat jej sluzka (resp baba co ma na starosti domacnost).

Nuz idem teda pesibusom.

Mesto nahovno, velka premavka, kazdu chvilu velky obchodny dom.

Pri univerzite davam do seba maly obed, kuracie kusky na spajdle. Tie omocene do spicy omacky, ta veru spicy nebola ani nahodou.

Pokracujem po hlavnej tepne.

Jazdia tu klasicke velke jeepney, nie tie male ako smerom na juh.

Dalsia zastavka na ryzu s kuratom.

Prekrocenie mosta ponad rieku.

Z clnkov chlapci (ani ne 13rocny asi) lopatovali riecny strk.

Dostavam sa do casti toscana a do komplexu domov.

Na vratnici sa zapisujem, chlapik mi ukazuje mapu a uz si pochodujem k cs.

Mam cislo domu ale hovno z toho ked na domoch su neni cisla.

Pytam sa jednej baby a ta hned couchsurfer, vitaj.

Mlada baba co sa tu stara o domacnost s malym 4mesacnym dievcatkom. Frajer ju opustil. Zrejme tak ako to vacsinu na filipinach byva raz, dva krat strcil a bolo vybavene.

Dom je dvojposchodovy, sprcha nefunguje tak kyblovacka. Mam vlastnu izbu s fanom. Net je tu super rychli.

Po sprche ma uz caka na stole vecera. Ryza, kura. Cs nejedava zeleninu ani ovocie.

Po jedle mini pokec a cakanie na cs.

Prichod cs. Pokec zvacsa o cestovani. Ma prejdenych 37krajin.

Pochadza z farmarskej rodiny. Chovaju kvanta sliepok a prasat. Ona vsak pracuje na sude ako zapisovatelka.

Foto
Mt.palaopao

https://photos.app.goo.gl/ibfnTu81XqNid4cdA

Naklady :

Nakup : 53p (voda, 2xkeksi)
Banany : 25p
Bus non ac malaybalay - sumilao : 37p
Zmrzlina : 10p
Cobra energy drink 0.2l : 15p
Cola 0.23l : 9p
Bus ac, sumilao - cdo : 97p
2xvysmazane kuracie kusky na palicke : 10p
Vyprazane stehno, ryza, cola 0.23l : 54p


Advertisement



Tot: 0.648s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.3162s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb