UB og Gobi

Mongolia's flag
Asia » Mongolia » Ulaanbaatar
June 2nd 2010
Published: June 2nd 2010

Hej igen, lige en kort notits om vores lille Gobi trip.
I gaar kom vi hjem fra en 7 dage 6 naetters tur ud i det smukke Gobi.
Gobi viste sig at vaere meget anderledes end vi begge havde regnet med, det startede ud med at vaere meget groent, men jo mere syd paa vi kom, blev det mere oerkenagtigt. Det blev dog aldrig saadan en sandoerken, som vi nok mere havde forestillet os.
Vi har boet hos nomadefamilier, dog i vores egen ger, og spist hvad de spiser, dvs. en masse toerret koed, hvilket vi ikke var helt pjattede med!
Ellers har vi proevet kamelridning, set paa dinosaurfossiler, leget med faarene, overnattet paa en kamelfarm - hvilket inkluderer kamelsang.. Ikke ligefrem skoensang! Vi har drukket vodka med mongolerne, og de andre turister. Og moedt en hel masse fantastiske mennesker, saa det har vaeret en stor succes.
Vi moedte nogle fyre fra Hong Kong, som laeste min haand, jeg har laert at jeg taenker for meget, vil komme til at spare en hel masse penge sammen, blive gammel - men mit helbred vil ikke vaere saa godt, og saa er jeg svaer at goere tilfreds.
Vi var i Ice Valley, en dal med permanent is midt i oerkenen, saa det var lidt skoert. Vi har vaeret i "staaende liggende" grotten, som er en grotte hvor man foerst staar op, saa skal man kravle gennem den til sidst. Spas og loejer var det.
Men vi har oplevet en hel masse, og UB er stadig en skoen by. Vi har moedt en tosset hollaender og hans ven fra Manchester, som viste os et rigtig dejligt lille tempel - The Choijin Lama Temple, som er en fredfyldt groen oase, midt i storbyens larm og forvirring.
Hvis nogen skulle sidde derhjemme og overveje, om de vil til Mongoliet, kan vi kun anbefale det! Alt er super billigt her, og det er bare fantastisk, det har langt overgaaet vores forventninger 😊

Tot: 0.094s; Tpl: 0.029s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb