Klo 18.00

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
April 23rd 2008
Published: April 23rd 2008

Suunitelmat on paassyt taas muuttumaan muutamiin kertoihin, ja yhtakkia ollaankin taas Kuala Lumpurissa. Valissa oli suunnitelmissa menna Singaporeen, mutta ei saatu sielta lentoja Balille, joten Singaporen visiitti jaa myohemmalle. Toissapaivan jatettiin siis haikein mielin Lake Toba taaksemme, ja lahdettiin kohti Medania. Paatimme suoda itsellemme luksusta ja otimme ns. taksin, joka veloitti n. 3e yhdelta viiden tunnin matkasta. Matka olisi ollut lyhyempi jos oikea takarengas ei olisi puhjennut 20km ennen Medania. Melkein keskella risteysta vaihdettiin rengas ja paastiin perille. Eilen lennettiin Medanista Penangille, ja olimme joutua taasen kusetuksen kohteeksi. "Ystavallinen" mies, jota luulimme lentokentan tyontekijaksi, autteli meita paperihommissa check inin yhteydessa. Lopuksi kun maksoimme lentokenttaveron, joka oli 75000 rupiaa yhdelta, aija pyysi pyoreata 200000 rupiaa yhteensa. Pitkan kuumottamisen jalkeen mies suostui kertomaan, etta ylimaarainen 50000 rupiaa on hanen tippinsa. Ei tarvinnut kayda edes riveleihin kiinni, kun mies antoi jo rahat takaisin. Aija olisi siis vetanyt normiduunarin viikon palkan (n.3,5e) kymmenessa minuutissa.
Joka tapauksessa paastiin perille Penangin Georgetowniin ja yovyttiin jalleen Banana Guest Housessa.

Tanaan otettiin bussi Penangista tanne Kuala Lumpuriin. Bussimatkan luvattiin taas kestavan 4-5h, mutta 7 tuntiseksi se taas venahti. Toisaalta matkanteko sujui leppoisasti, silla bussi oli perus malesialainen luxus-bussi, jossa oli 50 penkin sijasta 24, joten tilaa riitti.
Huomiseksi on buukattu lennot Balille, ja suuretsinnasta huolimatta joudutaan pulittamaan n.80e mieheen. Kaikki lentoyhtiot ja lahtopaikat kaytiin lapi, mutta halvemmalla ei paasty.

Korviimme kiiri mannaviikoilla tarina Koh Samuista. Suomalaiskaveri Juho oli lahtenyt tuolla samaisella bussilla Koh Samuilta, jossa meita kusetettiin (jos muistatte...), ja kun buusi oli jattanyt matkustajat ulos, oli ihmiset huomanneet, etta kaikkien rinkat oli tongittu ja arvotavarat viety. Joten jos lahdette Koh Samuilta, alkaa ottako bussia, joka lastataan ennen laivaan menoa tayteen, vaan ottakaa laiva Surat Thaniin ja sielta bussi etiapain. Saastytte suurelta vaivalta...

Kuvia ei nyt ole, koska USB-piuha nayttaisi taas olevan poikki. Kaikki aikaisemmat kuvat on poltettu DVDlle, mutta tasta koneesta ei satu loytymaan CD-asemaa tai saatikka sitten DVD-asemaa.

Huomenna siis lennetaan Balille ja kuitataan rajalta uudet 30pv viisumit, jotka riittavatkin loppuajaksi. Palailkaamme asiaan Balilla.. Siihen asti hei...

23rd April 2008

39 päivää jäljellä
On tullut näköjään luettua blogia liian paljon kun teidän reissu tulee jo uniinkin. Näin unta että olin teidän kanssa syömässä Krabin muovituoliravintolassa. Kun heräsin niin nuudelit maistui vielä suussa. Laskeskelin tässä että enää 39 päivää kun teidän loma on ohi. Ja sehän on ihan pian :)
25th April 2008

turust terveissii
oli pakko tul kattoo sun partaa kun jo turussa jännätään et vieläkö talles vai ei!! kyl käy vähän kadeks ku toiset matkaa maailmaa ja itte tääl vaan luo hepan paskaa ja keräilee koirankikkareita nurmikolta! et kun virkeenä sielt palaatte niin tervetuloa maalle lomittajaks ja lastenvahdiks niin päästäs mekin ees caribiaan(kylpylään turus)hih!nauttikaa!!!

Tot: 0.052s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0357s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb